تغییرات جدید در فیس‌بوک

سال‌هاست کاربران فیس‌بوک خواستار قرار گرفتن دکمه نمی‌پسندم (Dislike) در این شبکه اجتماعی هستند. با اینکه همواره اخبار و شایعاتی از دیده و اضافه شدن آن توسط کاربران به گوش می‌رسد اما هنوز خبری از حضورش نیست و تنها برخی علائم و شکلک‌ها مانند Wow، خشم و اشک، کمی جای خالی‌اش را پر کرده‌اند اما چندان کارایی نداشته و رضایت کاربران را جلب نکرده است.

با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که شرکت در حال کار بر روی چیزی مشابه برای پلتفرم خود است. البته ظاهرا تنها برای قسمت کامنت‌ها در نظر گرفته شده است. بر اساس گزارشات موجود، فیس‌بوک به طور محدود اقدام به آزمایش دکمه رای منفی (Downvote) کرده که از طریق آن کاربران قادرند اقدام به علامت‌گذاری نظر‌ها به عنوان توهین کننده، رنجاننده، خارج از موضوع و یا منحرف کننده، نمایند. بااعمال رای منفی این کامنت‌ها از دید کاربر پنهان شده و با افزایش تعداد آرای منفی کاربران به طور کامل از دسترس خارج خواهند شد. یکی سخنگویان فیس‌بوک اعلام کرده است که:

“ما دکمه نمی‌پسندم را آزمایش نمی‌کنیم. ما در حال بررسی یک ویژگی هستیم تا افراد بازخورد خود را از کامنت‌های گذاشته شده در صفحات عمومی به ما منتقل نمایند. این ویژگی نیز فعلا تنها برای بخش کوچکی از کاربران در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.”

اصولا در این روش، به نظر می‌رسد که تنها مشکوک بودن کامنت فرد، علامت گذاری و مشخص خواهد شد و تاثیری در کاهش رتبه و نظرد‌هی برای دیگران نخواهد داشت. با این حال هنوز هیچ اطلاعی از اینکه چه زمانی این دکمه برای همه در دسترس خواهد بود.

اجرای این قابلیت می‌تواند اولین گام برای حل یکی از مهم‌ترین معضلات فیس‌بوک باشد. در سال ۲۰۱۸ وظیفه خطیر دست و پنجه نرم کردن با این کار شاق را به شخصه خود مدیر‌یت شرکت بر عهده گرفته است.

تانی کال

برگرفته از NEOWIN

آی تی رسان

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *