در ماه سپتامبر گوگل قول اپلیکیشن YouTube Go را به ما داد که امکان دانلود ویدیو ها و مشاهده آن ها به صورت آفلاین را برای کاربران فراهم می کرد. سوالی که به ذهن برخی ها می رسد این است که؛ چرا به این سرویس نیازمند می شویم؟

یک دلیل این است که برخی اوقات با سرعت اینترنت کمتر پوشش ۲G/3G، تماشای ویدیو ها ممکن است با توقف های پی در پی مواجه شوند. دلیل دیگر آن است که تماشای زنده ویدیو ها حجم زیادی مصرف می کند و دانلود آن ها بر روی اتصال Wi-Fi و حفظ آن ها برای دیدن در زمان های دیگر می تواند بسیار مفید و ارزانتر باشد.

امروز گوگل اپلیکیشن YouTube Go را به صورت بتا برای کابران هندی عرضه کرد تا آن ها، با توجه به فراز و نشیب های سرعت اینترنت در این کشور، از این سرویس بهره ببرند. طبیعی است که کشوری مانند هند بیشتر از ایالات متحده یا کشور های اروپایی به چنین سرویسی نیاز دارد. در حال حاضر این اپلیکیشن با ویدیو های دستچین شده و دارای دو کفیت ساده و استاندارد، که هیچکدامشان HD نیستند، در اختیار کاربران قرار گرفته است.

از نگاهی دیگر کیفیت پایین تر ویدیو ها باعث می شود تا آن ها سریعتر دانلود شوند و حجم کمتری اشغال کنند تا برای کاربران با محدودیت های سرعت دانلود و حافظه گوشی، مشکلی به وجود نیاید. احتمالا شما نیز از وجود چنین سرویسی خوشحال باشید. البته باید توجه کرد که همه آپلود کننده ها اجازه دانلود ویدیوهایشان را به کاربران نخواهند داد.

تکفارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *