تمایل کاربران به پرداخت درون برنامه‌ای

حتما در هات اپ نیوز خوانده‌اید که با راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن به سادگی آب خوردن می‌توان سد بیکاری را شکست! اما بسیار دقت نمایید دیگر نمی‌توانید به سادگی با توسعه یک اپلیکیشن 6 دنگ، پولدار شوید، با تغییر رفتار کاربران، ریسک کار کمی برای توسعه‌دهندگان بالا رفته است.

بر طبق تحقیقات اخیر بر روی 3000 مشتری که توسط سایت گارتنر انجام‌گرفته است، بیش از نصف افراد در سه ماه گذشته پول خود را صرف خرید اپلیکیشن یا خرید درون برنامه‌ای نکرده‌اند!

پرداخت درون برنامه‌ای

این جامعه آماری اغلب در چین، بریتانیا و آمریکا ساکن بوده‌اند، ولی چیزی که پس تحقیق همه را شگفت‌زده کرد، رفتار منحصربه‌فرد کاربران استرالیایی نسبت به این ترند جهانی بود.

یافته‌ها نشان می‌دهند که کاربران بیشتر پول خود را صرف پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌کنند تا صرف خرید خود برنامه موردنظر! البته اعداد و ارقام پرداختی خیلی بزرگ نیست.

در این بازه زمانی هر کاربر برای خریدهای درون برنامه‌ای 11.59 دلار (آیتم‌های بازی و ویژگی‌های بیشتر) و برای خرید مستقیم برنامه 7.67 دلار هزینه پرداخت کرده است، این یعنی تمایل کاربران به پرداخت درون برنامه‌ای در چند ماه اخیر بیشتر شده است.

حتما یادتان است که گفتیم بیش از نصف این جمعیت هیچ پولی پرداخت نمی‌کنند، به‌عبارت‌دیگر اگر که شما یک توسعه‌دهنده هستید، فعلا برای خرید یک پورشه ثبت‌نام نکنید؛ چون قوانین بازی عوض‌شده است!

پرداخت درون برنامه‌ای

آینده سیاست توسعه اپلیکیشن

با توجه به تمایل کاربران به پرداخت درون برنامه‌ای در ماه‌های اخیر، در درازمدت به‌احتمال‌ زیاد پرداخت برای خرید مستقیم یک اپلیکیشن به یک خاطره تبدیل شود.

همچنین از این تحقیقات می‌توان دریافت که هرچقدر که شما جوان‌تر باشید، بیشتر علاقه دارید تا پرداخت‌ها را درون برنامه‌ای انجام دهید! «اول امتحان کن و بعد بخر» یا “Try before you buy”جمله‌ای است که ظاهرا یک مدل کسب‌وکار جدید را برای توسعه‌دهندگان تعریف کرده است.

تمایل کاربران به پرداخت درون برنامه‌ای برای مصرف‌کننده می‌تواند بهتر هم باشد، ولی کار را برای توسعه‌دهنده کمی ریسک پذیرانه‌تر خواهد نمود.

پرداخت درون برنامه‌ای

همیشه موارد استثنا هم وجود دارند که قانون را زیر سؤال می‌برند و بیشتر از همه مورد توجه قرار می‌گیرند. چند وقت قبل می‌گفتند که سوپر ماریو به گوشی های آیفون می‌آید تا خاطرات شیرین شما را زنده کند! این خبر هم‌اکنون به واقعیت پیوسته است، آنهم چه واقعیتی!

نینتندو با بازی Super Mario Run خود کمی معادله را به هم زده است و با خرید مستقیم بالای این بازی، پول زیادی را به جیب زده است.

در اوایل این بازی به‌صورت رایگان عرضه شد، سپس قیمت خرید مستقیم بازی به 14.99 دلار رسید که علیرغم «تمایل کاربران به پرداخت درون برنامه‌ای در ماه‌های اخیر» بازهم مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت؛ البته نه خیلی!

البته اینجا کاربران این پرداخت را برای نوستالژی بودن آن انجام داده‌اند. بد نیست بدانید بازی Fire Emblem Heroes دومین بازی موبایل بزرگ نینتندو در راه است ولی اینبار بصورت رایگان و با پرداخت-درون-برنامه‌ای!

پرداخت درون برنامه‌ای

نتیجه‌گیری

کاربران بااینکه بیشتر به پرداخت درون برنامه‌ای علاقه دارند ولی در این مورد با خود گفته‌اند که «یک‌شب هزار شب نمی‌شود» و سوپر ماریوی معروف ارزش این پول را دارد، چون قبلا مزه آن را چشیده‌اند، این نکته را هم باید گفت که این استراتژی برای دیگر توسعه‌دهندگان نمی‌تواند کارا باشد!

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *