جست‌وجو در گوگل براساس موقعیت مکانی کاربر

شرکت گوگل اعلام کرد که از این پس به طور خودکار جست‌وجو را براساس موقعیت مکانی کاربر و بدون توجه به دامنه مورد استفاده قرار گرفته از سوی او صورت می دهد .

برنامه کاربردی گوگل برای پلتفرم آی او اس ، وبسایت موبایل گوگل و نسخه دسکتاپ گوگل و برنامه کاربردی نقشه ها یا همان Google در معرض دگرگونی اندک و مختصر اما مهم قرار گرفته اند . پیش از این ، یافته های جست و جوی شما برای یک جست و جوی سرتاسری مبتنی بر کد کشور انتخابی بود . برای مثال ، یافته ها و نتایج جست و جو در نشانی اینترنتی google.co.uk متمرکز بر کشور انگلیس بود . همچنین جست و جو در نشانی اینترنتی www.google.ca یافته هایی از کانادا به کاربر ارایه می داد اما اکنون دیگر آن روزها گذشته است .

جست‌وجو در گوگل براساس موقعیت مکانی کاربر

اکنون گوگل تصمیم دارد تا جست و جوی سراسری و جهانی را بر مبنای موقعیت مکانی فرد قرار دهد . برای مثال ، فرض کنید که شما در نیویورک هستید و شما برای جست و جو در گوگل به نشانی اینترنتی Google.co.uk می روید . یافته ها و نتایج جست و جو با موقعیت مکانی شما که همان شهر نیویورک است مرتبط می شود .

چه نیازی به انجام کار هست؟ بر اساس اعلام شرکت گوگل ، ۲۰ درصد جست و جوها این روزها مبتنی بر موقعیت مکانی است . به همین دلیل بسیار حایز اهمیت است که این شرکت بتواند امکاناتی در زمینه یافته های جست و جو بر مبنای موقعیت مکانی کاربر عرضه کند . در همین باره ، اگر کشور خاصی وجود داشته باشد که شما بخواهید به یافته هایی از آن بر اساس موقعیت مکانی دست پیدا کنید ، می توانید به بخش تنظیمات بروید و کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به یافته های دقیق تری دسترسی پیدا کنید . انتخاب شما در انتهای صفحه ظاهر خواهد شد .

تانی کال

آی تک

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *