می‌توان “پاتریس دزیلی” (Patrice Desilets) را یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین مولفان حال حاضر صنعت بازی‌سازی حساب کرد که در کارنامه، دو فرنچایز بزرگ را برای شرکت Ubisoft خلق کرده. است. سری بازی‌های Prince of Persia و یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین سری بازی‌های تاریخ، یعنی Assassin’s Creed.

پاتریس با Prince of Persia: Sands of Time کار خودش را به عنوان کارگردان در شرکت Ubisoft Montreal شروع کرد و بعد از آن بازی‌های Assassin’s Creed، Assassin’s Creed II  و Assassin’s Creed: Brotherhood را ساخت تا این‌که از شرکت Ubisoft خارج شد و استودیو خودش را به نام Panache Digital Games تاسیس کرد. بازی بلندپروازانه Ancestors: Humankind Odyssey جدیدترین اثر پاتریس است که هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای آن مشخص نشده اما قرار است که سبک Open-World و Survival را با انقلاب جدیدی رو به رو کند.

بتازگی دوستان ما در Gameology مصاحبه‌ای را با “پاتریس دزیلی” داشته‌اند. در ابتدا ایشان پیرامون علاقه‌اش به تاریخ و اثرپذیری که از تاریخ برای خلق بازی‌هایش داشته گفت:

“حس می کنم که به عنوان انسانی که الان روی کره زمین زندگی می‌کنه، ما تغییرپذیر هستیم و طوری که زندگی می‌کنیم به چیزی که هستیم رابطه مستقیم داره که این یعنی ما همه حیواناتی هستیم که گند زدیم به اقلیم خودمون. پس ما خیلی سریع زندگی می‌کنیم، حس می‌کنیم زندگی ما خیلی مهمه در نتیجه خیلی از تاریخ فاصله گرفتیم و وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، تقریبا یک دنیای فانتزی ازش می‌بینیم. پس داستان های زیادی برای نوشتن هست که از طریق تاریخ میشه اون‌ها رو گفت. برای من گذشته به اندازه Final Fantasy فانتزی هست!”

در ادامه دزیلی در مورد مزایای مستقل بودن در ساخت بازی و زیر سایه ناشر نبودن گفت:

” مهم اینه که برای فرد دیگه‌ای کار نمی‌کنی. برای من بزرگ‌ترین چالش تو کار کردن برای فرد دیگه این بود که من آدم میانه بودم … من کسی بودم که باید مصاحبه می‌کرد، مثل کاری که الان می‌کنیم و باید دروغ‌های سیاسی می‌گفتم. نظر و حرف دیگران رو به من می‌دادند که به مردم بگم چون ممکنه یه چیزی بگی که به ضرر شرکت تموم بشه. اینکه با تصمیم دیگران زندگی کنی و بعد بری جلوی دوربین و یا اسکایپ دیگران و باید بگم که من دروغ‌گوی خوبی نیستم و دیگه نمی‌تونستم انجامش بدم. تو وقتی رو یک فرنچایز بزرگ کار می‌کنی، برای آدم‌های دیگه پول در میاری، آدم هایی که براشون هیچ اهمیتی نداری (خنده) پس من گفتم دیگه بسه! اگر قراره یک Assassin’s Creed دیگه انجام بدم، فقط برای خودم، دوستام، کبک و مردم مونترآل انجامش می‌دم.

حالا هفت ساله که از Ubisoft بیرون اومدم . سال 2010 بود که استعفا دادم و حالا ما تو Panache یک گروه 24 نفره بازی‌ساز هستیم و تا پایان سال 30 نفر خواهیم شد و تا زمانی که بتونیم همون تعداد می‌مونیم چون فکر می کنم که 30 نفر برای یک استودیو خیلی خوبه و البته چهار نفر هم نیستیم که تو یک گاراژ بازی بسازیم ولی در کل 200 نفر هم نیستیم. تو Assassin’s Creed 2 ما حدود 800 نفر بودیم ولی اینجا همه همدیگرو می‌شناسیم. هر کسی نقش خودشو داره تا یک بازی عالی ساخته بشه و دوران فوق العاده‌ای را می‌گذرانیم.”

دزیلی هم‌اکنون مشغول ساخت بازی Humankind Odyssey است، عنوانی که از لحاظ ایده و طراحی یک بازی متفاوت و منحصربفرد محسوب می‌شود. در بخشی از مصاحبه او در مورد این پروژه گفت:

“آره می‌دونم که سوژه خیلی بزرگیه. زیبایی Humankind Odyssey اینه که ساختش هم مثل تکامله. ما داستان بازی و داستان استودیو خودمون رو ساختیم، پس اینا به هم وصل هستند. اولش ما فقط یک کاراکتر و یک محیط جنگلی داشتیم ولی الان بیشتر از یکی وجود داره و شخصیت اصلی در طول بازی تکامل پیدا می‌کنه. تا الان خیلی جالب شده. تا الان نزدیک به پنج تا شش ساعت گیم‌پلی داریم و سیستم های بازی به خوبی با هم در تماس هستند و هرچقدر این سیستم‌های داستانی با هم در تعامل قرار بگیرند، روایت داستان کمتری لازم میشه. این فوق العاده است چون تمام روایت داستان توسط بازیکن انجام می‌شه نه توسط ما. می‌تونی داستان خودت را از Humankind Odyssey بسازی. همه چیز بر مبنای علمه و اسباب‌بازی‌های زندگی کردن یک اودیسه در اختیارت قرار می‌گیره.”

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *