داستانی جالب از عملیات موفق بازیکنان آنلاین Halo 3 پس از 10 سال بازی کردن

“ترجمه شده از وب‌سایت Kotaku”

در سال ۲۰۰۸ طرفداری با نام کاربری OTfor2 تاپیکی در یک فروم با عنوان «سطح Sierra 117، داخل اتاق خالی شوید» ایجاد کرد. برای سال‌ها، طرفداران Halo در تلاش برای انجام این ماموریت بودند اما هیچ‌کس نمی‌توانست آن را کامل کند‌…تا به اکنون.

در بخش Halo Community، تصویری با عنوان «Tricking Challenges» وجود دارد که بازیکنان را به انجام دادن ماموریت‌های به نظر امکان ناپذیر دعوت می‌کند. به همین ترتیب چالش «‌قفس» به وجود آمد. همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید این چالش از بازیکنان می‌خواهد که در ماموریت Sierra 117 و بعد از بارگذاری کات‌سین(جایی که شخصیت جانسون به زندان می‌افتد) به پایین صخره بپرند و سپس بچرخند. در این زمان اتاقی را می‌بینند که توسط میله‌های آهنی غیرقابل ورود شده است. این چالش دقیقا از آن‌ها می‌خواهد که وارد این مکان شوند.

Community به وجود آورنده این چالش‌ها تیم‌های مختلفی را جمع‌آوری کرد تا در مقابل یک‌ دیگر قرار بگیرند و این چالش‌ها را به انجام برسانند. یکی از این تیم‌ها Termacious Trickocity است که برای سال‌ها در تلاش برای انجام دادن انواع حقه‌ها، گلیچ‌ها و مهارت‌ها برای رفتن به این مکان هستند:

“آرون سِکالا” (Aaron Sekala) یکی از اعضای Termacious Trickocity می‌گوید: «این اتاق تقریبا خالی است اما دلیلی که همه به شدت در تلاش برای داخل شدن در آن هستند این است که در وهله اول اصلا بازیکن نباید در این منطقه حضور می‌داشت.»

اکثر تلاش‌های این تیم جواب نداد اما آن‌ها امید خود را از دست ندادند. سِکالا می‌گوید: «هر تلاش ناموفقی که انجام می‌دادیم به ما دانش بیشتری از قفس می‌داد. من فکر می‌کنم همین موضوع باعث انگیزه بیشتر ما می‌شد. با هر تلاش ناموفقی که داشتیم بیشتر و بیشتر نزدیک به انجام این چالش می‌شدیم و همین موضوع به ما این ایده را می‌داد که این امر امکان‌پذیر است. اوایل کار تلاش می‌کردیم که بدن خود را از لابه‌لای میله‌ها به داخل اتاق ببریم که نتیجه این می‌شد که بدن مرده‌مان به اتاق راه پیدا می‌کرد. حتی تلاش کردیم تا چند هوش مصنوعی دشمن را به داخل اتاق ببریم. تمام این ممنوعیت‌هایی که ساختمان برایمان ایجاد می‌کرد ما را مشتاق به ادامه تلاش برای رساندن خودمان به صورت زنده به آن‌جا می‌کرد.»

چند وقت پیش بعد از صدها ساعت تلاش، این پشتکار جواب داد:

این کار بزرگ نیازمند یک عملیات بسیار استادانه بود. بنابراین عجیب نیست که این مقدار زمان طول کشید تا این ماموریت به انجام برسد. به طور خلاصه، آن‌ها باید به چک‌پوینت‌های خاصی دست پیدا می‌کردند، دشمنان را با یک ترتیب مشخص نابود می‌کردند، سه بازیکن را در سه محیط مختلف مرحله قرار می‌دادند، دیالوگ را در یک مسیر مشخص پدیدار می‌کردند، ظاهر شدن دشمنان را به تاخیر می‌انداختند، از چکش استفاده می‌کردند، به یک وسیله نقلیه ضربه می‌زدند، محیط را از بیشتر جعبه‌ها خالی می‌کردند، چند شی را روی هم‌دیگر سوار می‌کردند، کات‌سین بازی را در یک زمان صحیح فعال می‌کردند، خودشان را با یک چکش به صخره داخل کوه پرتاب می‌کردند، به مرغ ماهی‌خوار روی قفس ضربه می‌زدند و در نهایت خودشان را می‌کشتند.

برای تماشا تصویر متحرک کلیک کنید

اگر تمام این مراحل به درستی انجام می‌شد، بازیکن باید داخل قفس به شکلی که می‌بینید ظاهر شود:

سکالا می‌گوید: «لحظه‌‌ای که ما داخل آن‌جا شدیم بسیار هیجان انگیز بود و در عین حال موجب آسوده‌خاطری ما بود. خود ما و افراد دیگر سعی در داخل شدن به این قفس داشتند و این امر برای سال‌های زیادی ادامه داشت و بالاخره انجام دادن آن حس عجیب و غریبی داشت. اما آیا ارزش آن را داشت؟ در نگاه اول، من فکر می‌کنم بیشتر مردم تنها یک اتاق خالی را ببینند، اما زمانی که ما آن را دیدیم به یک چالش نگاه می‌کردیم. سفری که ما برای کامل کردن این چالش انجام دادیم دقیقه به دقیقه‌اش ارزش داشت. چه زمان‌هایی که ساعت‌ها به فکر ایده‌ای بودیم و در نهایت به شکست منجر می‌شد و یا زمان‌هایی که فقط در منطقه می‌چرخیدیم و در مواقعی که سعی در پیاده کردن نقشه‌ای بودیم با یک‌دیگر شوخی می‌کردیم. به شخصه برای من، این همان چیزی است که این چالش‌ها را مفرح می‌کند و این همان چیزی است که باعث ارزشمند شدن این موضوع می‌شود: خاطراتی که با دوستانمان می‌سازیم آن هم در زمان انجام دادن یک سرگرمی خاص که عاشق آن هستیم.

بعضی اوقات با خود فکرهای جالبی هم می‌کنیم: صدها و هزاران نفر بخش تک نفره Halo را انجام دادند و فقط ما موفق به انجام چنین کاری بودیم.»

سِکالا به این موضوع هم اشاره کرد که Community شامل چندین چالش دیگر نیز می‌باشد که سال‌ها پیش مطرح شده بودند و تاکنون هیچ‌کس موفق به انجامشان نشده است. مخصوصا بیشتر این چالش‌ها برای Halo 3 و Halo Reach هستند چرا که ساختار عناوین Halo جدید به مانند قبلی‌ها نیست.

در نهایت سکالا می‌گوید:« بعضی از چالش‌ها این‌ها هستند: خارج شدن از مناطق مشخصی از مرحله که هنوز کشف نشده است و مخصوصا مرحله پایانی Halo 3. یا وارد شدن به یک اتاق کات‌سین در Halo Reach به نام The Red Room. یا تلاش برای فرود آمدن روی یک شی شناور در آسمان در Halo Reach. هنوز چالش‌های مفرح زیادی برای ما باقی مانده که انجام دهیم و در حال حاظر هم به دنبال کشف چیزهای جدیدی هستیم. امیدواریم که روزی تمام آن‌ها را به پایان برسانیم.»

 امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. نظر شما در مورد این موفقیت بزرگ گیمرهای Halo چیست؟

مترجم: صدرا صالحی

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *