بسیاری از افراد موهای بلوند طبیعی دارند و بسیاری هم بصورت مصنوعی موهای خود را بلوند می‌کنند. واقعیت این است که امروزه این رنگ مو، به رنگ مویی محبوب تبدیل شده است:

۱. رنگ مو بر اساس میزان ملانین یا رنگدانه‌های مو تعیین می‌شود؛ ۲ نوع ملانین در مو باعث ایجاد رنگ مو می‌شوند: EUMELANIN و PHAEOMELANIN. هرچه EUMELANIN موی کسی بیشتر باشد موهای او تیره‌تر خواهد شد. PHAEOMELANIN هم عملکردی مشابه دارد فقط اینکه باعث قرمزی مو می‌شود.داشتن درصد پایینی از هر دو باعث ایجاد موهای بلوند می‌شود.

۲. موهای بلوند از سفید( بلوند پلاتینیوم) شروع شده و تا بلوند طلایی تیره ادامه می‌یابد. بلوند توت فرنگی که ترکیبی از بلوند و قرمز است، نادرترین نوع بلوند است.

۳. فقط ۱ نفر از هر ۲۰ آمریکایی بطور طبیعی موهای بلوند دارد. تقریبا ۱ زن از هر ۳ زن سفید پوست موهای خود را به گونه‌های مختلف بلوند می‌کند.

۴. حفاری‌های اخیر در صحرای TAKLAMAKAN چین منجر به کشف مومیایی‌هایی متعلق به ۱۸۰۰ سال پیش از میلاد و با موهای بلوند شده است.

۵. در یونان قدیم، موی بلوند نشانه‌ی فحشا بوده است.

۶. در گذشته در برخی نقاط موی بلوند نشانه‌ی پرستش خورشید و آتش بوده است و از همین رو ایرانیان و آشوری‌ها ریش‌ها و موهای خود را زرد و طلایی می‌کردند.

۷. مرلین مونرو به طور طبیعی موهای بلوند نداشته ودر واقع رنگ اصلی موهایش قهوه‌ای بوده است، او اجازه‌ی بازی هیچ زن موبلند دیگری را در فیلم‌هایش نمی‌داده است.

۸. رومی‌ها، آلمانی‌های بلوند را به اسیری می‌گرفتند و از موهایشان برای درست کردن کلاه گیس برای خانم‌های شیک و متمول استفاده می‌کردند.

۹. اروپای شمالی داری بیشترین آمار مو بلوندهاست. هرچند کودکان پس از بلوغ رنگ موهایشان به تیرگی می‌گراید و زنان هم پس از بارداری، هم رنگ مو و هم رنگ پوستشان به طور دائمی تیره می‌شود.

۱۰. الیزابت نیچه، خواهر نیچه‌ی فیلسوف، تحت تاثیر ریچارد وگنر، عده‌ی زیادی از بلوندهای چشم آبی راجمع کرد و به روستایی در پاراگوئه برد تا بر اثر زاد و ولد آنها نژادشان گسترش پیدا کنید. این روستا هنوز هم وجود دارد.

۱۱. در روم باستان زنان سعی می‌کردند که موهای خودشان را با مدفوع کبوتر بلوند کنند. در ونیز هم از ادرار اسب استفاده می‌شده است.

۱۲. هیدروزن پراکسید در سال ۱۸۱۸ کشف شد اما تا سال ۱۸۶۷ که فهمیدند موها را سفید می‌کند استفاده‌ی زیادی از آن نمی‌شد و پس از آن به سرعت در اروپا و آمریکا محبوب شد.

۱۳. موهای بلوند در قصه‌های افسانه‌ای همچون راپونزل و سیندرلا دیده می‌شوند. در داستان‌های افسانه‌ای موی بلوند نشانه‌ی قدرت، زیبایی، جوانی و ارزش بالاست و در مقابل آن موی سیاه نشانه‌ی پلیدی و زشتی است.

۱۴. تعداد تارهای مو در افرادی که موی بلوند دارند نسبت به افرادی که موهایی با رنگ موهای دیگر دارند بیشتر است. بلوندها اغلب ۱۴۰ هزار تار مو و افرادی که رنگ موهای تیره‌تر دارند حدودا ۱۰۸ هزار تار مو دارند.

۱۵. باربی بلوند، محبوب‌ترین عروسک دنیاست.

۱۶. جهش ژنتیکی که باعث ایجاد موهای بلوند در اروپا شد حدود ۱۱ هزار سال پیش اتفاق افتاد؛ یعنی تقریبا در طی آخرین عصر یخبندان.

۱۷. ریش‌های بلوند سریع‌تر از ریش‌های تیره رشد می‌کنند.

۱۸. بلوندها ملانین کمتری تولید می‌کنند که در نتیجه  احتمال ابتلا به سرطان پوست در آنها بالا می‌رود.

۱۹. طبق چندین بررسی انجام شده، مردان زنان بلوند را به عنوان همسر ترجیح نمی‌دهند. آنها برای روابط طولانی مدت زنانی که موهای تیره دارند را ترجیح میدهند چراکه آنها بنظر قابل اعتمادتر و با ثبات‌تر می‌آیند.

digiro

  • hair

    ۵ مزیت حیرت‌آور رنگ موهای گیاهی

    ۵ مزیت حیرت‌آور رنگ موهای گیاهی آیا از امتحان کردن محصولات مختلف برای جان دادن به موهایتان…
  • پول خوشبختی می آورد

    25 دانستنی درباره‌ی پول که متعجب‌تان خواهد کرد

    25 دانستنی درباره‌ی پول که متعجب‌تان خواهد کرد شما پول هایتان را با خود حمل میکنید یا در ب…
  • مو

    علل ریزش مو

    علل ریزش مو ریزش مو تا ۱۰۰ تار در روز طبیعی و نرمال است اما ریزش بیش از حد مو افراد را دچا…
  • سرماخوردگی

    فواید سیر برای مو

    فواید سیر برای مو بهترین روش برای تقویت موها و درمان ریزش مو استفاده از مواد غذایی مفید بر…
  • کرم های پوستی

    10 دانستنی در مورد کرم های پوستی

    10 دانستنی در مورد کرم های پوستی انواع کرم های پوستی اعم از مرطوب کننده ها، کرم های دست، س…
  • رنگ موهای گیاهی

    فواید رنگ موهای گیاهی

    فواید رنگ موهای گیاهی آیا شما نیز از کاربرد محصولات مختلف برای رنگ کردن موهای خود خسته شده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *