7 دانستنی درباره‌ی کیبوردها

ما هر روز چندین بار به کیبورد گوشی و لپ‌تاپ و غیره نگاه می‌کنیم؛ اما آیا تا به حال به عملکرد و طراحی آنها فکر کرده‌اید؟

۱.کوتاه‌ترین دکمه‌های اسپیس متعلق به ژاپن است؛ چون ژاپنی‌ها باید بین حروف لاتین و کاراکترهای ژاپنی سوئیچ کنند و این نیازمند دکمه‌های اضافی است که این دکمه‌های اضافی هم در کنار اسپیس قرارگرفته‌اند و بنابراین موجب کوتاه شدن آن شده‌اند.

۲. وقتی شما اسپیس می‌زنید، ۶۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا هم همین کار را همرمان با شما انجام می‌دهد.

۳. برخلاف باور عموم، کیبوردهای QWERTY کارامدترین کیبوردها نیستند و این باور غلط احتمالا به دلیل استفاده‌ی گسترده‌شان ایجاد شده‌است. Christopher Sholes در سال ۱۸۷۲ این طراحی کیبورد را برای ماشین تایپش ابداع کرد چراکه متوجه شده‌بود وقتی حروف مطابق الفبا کنار هم قرار بگیرند، مردم تندتر تایپ می‌کنند و همین باعث می‌شود ماشین بد کار کند. او این طراحی را کرد تا سرعت تایپ را کمی پایین بیاورد و ما هم بدون هیچ اعتراضی همچنان از میراث او استفاده می‌کنیم.

۴. طبق مطالعه‌ای که در انگلستان انجام شد، دانشمندان دریافتند که ۴ کیبورد از ۳۳ کیبورد واقعا به عنوان خطری برای سلامتی تلقی می‌شوند و یکی از آن ۳۳ تا، سطح جرمش ۵ برابر صندلی توالت بود.

۵. مدل M که توسط IBM و Lexmark در سال ۱۹۸۴ تولید شده، پدر کیبوردهای امروزی است چراکه بخش جداگانه‌ای برای اعداد، بش جداگانه‌ای برای کلیدهای جهت و بخش جداگانه‌ای را برای کلیدهای عملکرد معرفی کرده‌است. این کیبورد جهانی‌ترین طراحی کیبورد است که امروزه همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۶. هر ۱۰ هزار کلمه که تایپ می‌کنید، انگشتان‌تان حدود ۱ مایل حرکت می‌کنند.

۷. هکرها با روش‌های مختلف می‌توانند هر دکمه‌ای که روی کیبورد فشار می‌دهید را ردیابی کنند.

تانی کال

برگرفته از keyshorts

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *