اگر به دنبال یک هک اند اسلش سریع و پر برخورد همراه با شخصیت‌های گیرا و محیطی فانتزی با تم تاریک می‌گردید و به نوعی خواهان تجربه یک Devil May Cry دو بعدی بر روی تلفن‌های همراه خود هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید زیرا می‌خواهیم به معرفی و بررسی یکی از بهترین آثار منتشر شده در این سبک یعنی بازی موبایل Never Gone بپردازیم.

عناوین هک اند اسلش از دیرباز تا کنون هواداران بسیاری داشته‌اند و ضرباهنگ سریع گیم‌پلی همراه با برندگی شمشیر یا تاثیرات اسالح گرم شخصیت محوری و از همه مهم‌تر چند ضرب‌های متوالی، همیشه از علایق دوست‌داران این سبک محسوب می‌شود. بازی موبایل Never Gone ترکیبی جادویی و به شدت خوب از تمامی این المان‌های محبوب است که به شکلی فوق‌العاده جذاب، مخاطب را با خود همراه می‌سازد. قطعا پس از تجربه این عنوان، متوجه شباهت‌های ظاهری بازی با مجموعه قدیمی و پر طرفدار Devil May Cry و همچنین نزدیکی رفتار، طرز برخورد و نوع مبارزات شخصیت اصلی قصه با دانته خواهید شد.

داستان جمع‌وجور و تکرار شده بازی، راوی وقایع و اعمال فردی به نام «دان» (Dawn) است که مانند دانته از دنیای «شیطان هم می‌گرید» نوعی شکارچی هیولا و جایزه‌بگیر محسوب می‌شود. وی پس از درگیری‌های متععد، به پیش دوستان قدیمی خود آمده تا به سراغ کله‌گنده‌های دنیای شیاطین برود و غنایم خوبی را کسب کند. قصه حول محور همین اتفاقات بوده و شامل صحبت‌های دان با افراد گوناگون به منظور دریافت ماموریت و کسب اطلاعات مختلف می‌شود. علاوه‌بر این کلاسیک‌پوش دانته‌مانند، شخصیت‌های دیگری همراه جنسیتی مغایر با دان به تدریج وارد بازی خواهند شد که تجربه نابودسازی دشمنان با آن‌ها نیز حالی از لطف نیست!

photo_۲۰۱۷-۰۵-۱۱_۱۷-۳۰-۵۲

از داستان که عبور کنیم می‌رسیم به بخش محوری بازی موبایل Never Gone یعنی گیم‌پلی که می‌توان به جرات گفت در طول سنوات گذشته، بهترین هک اند اسلش دوبعدی را به مخاطبین ارائه داده است. ماموریت‌هایی مختلف در بخش‌های گوناگون در بازی تعبیه گشته که هرکدام دان و دیگر قهرمانان قصه را به مراسم کشتار انواع اسکلت‌ها، موجودات شیطانی و باس‌فایت‌ها فرا می‌خوانند. در بخش گیم‌پلی با عنوانی کامل و خوش‌ساخت طرف هستید که قطعا راضی‌تان خواهد کرد. دان از یک شمشیر در مبارزات استفاده می‌کند که برای آن، انواع حرکات مهلک یا سریع با چند ضرب‌های متعدد طراحی شده است. آیتم‌های بسیاری نیز در بازی وجود دارد که به تدریج و با پیشرفت بازیکن و همچنین ارتقا سطح، قابل خریداری می‌شوند. مبارزات هم از تنوع و جذابیت قابل‌قبولی برخوردارند و با ایجاد بستری مناسب به منظور پیاده‌سازی فنون و مهارات جدید، نبرد را مهیج‌تر می‌سازند. درکنار بخش مطلوب مبارزه با دشمنان، بازی موبایل Never Gone بخش شخصی‌سازی بسیار پیشرفته و خوبی را در خود دارد. پس از اتمام هر مرحله، امتیازات مختلفی را همراه با آیتم‌های هدیه کسب خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها در اماکن مشخص استفاده کنید و به تجهیز امکانات و بهبود قدرت‌های خود بپردازید. انواع لباس‌ها با حالت و طرح‌های متنوع قابل خریداری هستند، بسیاری از جادوها و محلول‌های سلامتی، امکان تلفیق با یک‌دیگر و تبدیل‌شدن به قدرتی کارا و تازه را دارند و همچنین انواع سلاح‌ها، زره‌های آهنین، دستکش‌های گوناگون برای تقویت سرعت و قدرت دان یا دیگر کاراکترها از جمله قابلیت‌های بازی به شمار می‌آیند که لذت قرارگیری در میادین نبرد را چند برابر می‌کنند. شمشیر دان و سلاح‌های دیگر نیز همگی امکان ارتقا قدرت و تغییر شکل دادن به جهت تاثیر بیشتر را دارا هستند. به عنوان مثال مکان‌ها و افرادی در محیط بازی قرار دارند که به مانند آثار نقش‌آفرینی، نقش تقویت‌کننده ابزارآلات و اسالح سرد و گرم شخصیت‌های اصلی را ایفا می‌کنند. می‌توانید با فراهم‌کردن خواسته استاد آهنگر و کسب مواد و لازمه‌هایی مورد نیاز، شمشیر اولیه خود را تقویت کنید و با نیرویی بیشتر در میان انبوهی از بدخواهان جولان دهید و به قلع و قمع کردن‌ آن‌ها بین آسمان و زمین مشغول شوید! اگر بخواهم آخرین ویژگی‌های مثبت و خوب بازی را به سبب علاقه‌مند شدن‌تان به ساخته موفق استودیو «هیپی گیمز» (Hippie Games)  بشمارم، باید اشاراتی داشته باشم به طراحی هنری چشم‌نواز بازی و گرافیکی عالی همراه با تم تاریک و بیمار که قطعا مورد تایید هواداران این سبک است و همچنین قطعات بسیار مناسب با فضا و موسیقی شرقی مجنون با ریتم‌های اغلب تند و بالا که با شنیدن آن‌ها، به تعاریف بنده پی خواهید برد.

در مجموع بازی موبایل Never Gone یک عنوان شایسته و تکمیل از همه لحاظ است که با وجود داستانی نسبتا قابل‌قبول، شخصیت‌های جذاب همراه با خلقیات رفتاری آشنا و خاص، گیم‌پلی بسیار عالی در سبک اکشن و هک اند اسلش با المان‌های نقش‌آفرینی، جلوه‌های بصری فوق‌العاده و صد البته وجود موسیقی غنی، تجربه‌ای گیرا و به یاد ماندنی برای ژاپنی‌بازهای کوچ‌کرده به سمت پلتفرم موبایل رقم می‌زند که تا مدت‌های زیادی مشغول و سرگرم‌شان خواهد ساخت.

دانلود برای اندروید

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *