خانه بازی اخبار دانلود و معرفی بازی موبایل Mini Dayz؛ مقاومت در فضایی کوچک‌تر

دانلود و معرفی بازی موبایل Mini Dayz؛ مقاومت در فضایی کوچک‌تر

0

در ادامه مطلب با معرفی تازه‌ترین اثر استودیو «بوهمیا اینتراکتیو» (Bohemia Interactive) یعنی بازی موبایل Mini Dayz گیم‌شات را همراهی کنید.

عنوان مهیج و نسبتا جذاب Dayz که بیشتر حکم نوعی ماد یا بسته الحاقی را داشت تا اثری مجزا، اولین مرتبه در سال 2013 به عرضه عمومی گذاشته شد. موفقیت‌های خوب این بازی Survival و پساآخرالزمانی موجب گشت تا توسعه‌دهندگان لهستانی آن، مخاطبین پلتفرم موبایل را نیز در اولویت‌هایشان قرار دهند.

پیش از هر چیز باید گفت که این عنوان نیز به مانند نیاکان خود، در چهارچوب سبک بقا جای می‌گیرد اما تفاوت‌هایی گسترده و محوری باعث تنوع این نسخه شده‌اند. بازی در زمینه داستان چیز خاصی برای ارائه ندارد و تنها مشخصه‌های ابتدایی قصه که تا اواخر مراحل هم وجود دارند، گیر افتادن تعدادی بازمانده در جزیره‌ای گمنام و نزاع‌شان با یکدیگر بر سر الزامات بقا است. بازی موبایل Mini Dayz چند دقیقه ابتدایی را به شکلی جالب و نسبتا پخته نمایش می‌دهد تا مخاطب را برای ادامه ماجرا ترغیب سازد. در این بخش که بیشتر حکم پیش‌درآمد را دارد، آموزش‌های اولیه رابط کاربری و همچنین چگونگی گریز از مهلکه‌ها یا کشتار دشمنان را فرا خواهید گرفت. هدف اصلی این بخش، رسیدن به یک قایق کهنه شناور روی آب‌ها به منظور فرار از جزیره است اما طراحان بازی، کمی مخاطب را غافلگیر می‌سازند زیرا هنگامی‌که سراغ قایق می‌روید، ناگهان چندی از بازماندگان مزدور را مشاهده می‌کنید که با جمله «متشکریم که قایق را برای ما تعمیر کردی» شخصیت تحت کنترل‌تان را به گلوله می‌بندند! بازی موبایل Mini Dayz تازه از این نقطه آغاز می‌شود و حکم نوعی تلنگر یا هشدار را برای بازیکنان دارد.

بازی موبایل Mini Dayz

همان‌طور که در اوایل مطلب اشاره شد، این عنوان اثری Survival بوده که تمامی مکانیزم‌های بقا را شامل می‌شود پس قطعا توجه به مواردی کلیدی، می‌تواند در پیشبرد بهتر مراحل نقشی موثر داشته باشد.

گیم‌پلی بازی موبایل Mini Dayz مانند اغلب Survivalهای انتشار یافته بر روی تلفن‌های همراه طراحی شده و در چهارچوب‌هایی مشخص قرار دارد. اصلی‌ترین هدف آثار سبک بقا «زنده ماندن» است زیرا اگر مراقب سلامتی شخصیت‌ها نباشید، پیشرفت یا کسب مهارات عملا بی‌معنا خواهد شد. بازی مجموعا دارای دوازده شخصیت مختلف با ظواهری گوناگون است که غیر از سه نفرشان، دیگر افراد را باید با افزایش لول و امتیازات آزادسازی کنید.

پس از انتخاب کاراکتر مورد نظر، وارد جزیره خواهید شد و ماجراجویی اصلی را آغاز خواهید کرد. محیط‌های پیرامون بازی موبایل Mini Dayz به شکل ساده اما جذابی طراحی شده‌اند که حس فضایی پساآخرالزمانی را با توجه به ابعاد، بسیار خوب منتقل می‌کنند. وجود انواع مراتع با انبوه درخت‌ها، رود یا دریاچه‌های کم‌عمق، و خانه‌هایی مختلف از جمله مواردی هستند که محیط ساده بازی را جذاب می‌کنند.

اگر بخواهم راجع‌به محوری‌ترین بخش بازی موبایل Mini Dayz صحبت کنم، مبحثی به غیر از گیم‌پلی در میان نخواهد بود. سازندگان قبل ورود به جزیره اصلی، انتخاب درجه سختی را به عهده‌تان می‌گذارند تا اگر آشنایی چندانی با عناوین Survival ندارید، راحت‌تر با محیط حقیقی آن خو بگیرید و بالعکس اگر می‌توانید با ترکیب بسیاری از آیتم‌ها در کنار مدیریتی صحیح به کشتار دشمنان بپردازید، سخت‌ترین گزینه موجود را انتخاب نمایید. باید مدام در محیط چرخ بزنید و برای یافتن ملزومات اولیه مانند غذا یا دارو، وارد خانه‌های مختلف شوید. با دویدن در محیط و جستجو کاراکتر تحت اختیارتان احساس گرسنگی یا تشنگی خواهد کرد که با توجه به این تفاسیر، می‌بایست همیشه در کوله پشتی خود مقداری غذا و نوشیدنی را ذخیر کنید. بازماندگان انسانی یا برخی جهش‌یافتگان بسیار خطرناک هستند و در هر نقطه از محیط، به سمت‌تان یورش می‌برند. اگر از سلاح‌های سردی مانند چاقو، تبر یا میله بهره‌مند باشید، می‌توانید مقابل دشمنان ایستادگی کنید اما هنگامی‌که نه وسایل فوق یافت می‌شود و نه مسلسل‌های کمیاب، می‌بایست با سرعتی بسیار بالا از مهلکه بگریزید تا دچار زخم‌هایی شدید نشوید!

پکیج‌های سلامتی، انواع دارو و بانداژها نیز نقشی بسیار مهم در مراحل دارند و بدون استفاده از آن‌ها، نمی‌توانید برای مدت زمان زیادی دوام بیاورید. اگر میان درگیری با دشمنان مورد صدمه شدیدی قرار بگیرید، مقدار زیادی خون به شکل پی در پی از بدنتان خارج خواهد شد و در صورت عدم تجهیزات ابتدایی پزشکی، از بین خواهید رفت.

بازی موبایل Mini Dayz

بخش ساخت و ساز یا Crafting نیز در بازی وجود دارد که با توجه به کمبود سلاح یا انواع آیتم‌ها در محیط جزیره، می‌توانید روی آن حساب باز کنید. مثلا هنگامی‌که تبر در اختیار دارید، باید با قطع تنه درختان و جمع‌آوری آن‌ها برای خود ذخایری کوچک از چوب را درست کنید زیرا در مراحل بعدی، به منظور ترکیب اشیا مختلف با یکدیگر و کسب وسیله‌ای جدید بسیار به کار خواهند آمد.

گرافیک بازی و جلوه‌های بصری‌اش، جزو یکی از آن نکات مثبتی است که می‌تواند خوب بودن یک اثر هنری را تکمیل کند. سادگی در سراسر محیط موج می‌زند اما به هیچ وجه کم‌کاری تیم سازنده را نمی‌رساند. گرافیک 16بیتی بازی درست همانند عناوین رترو و کلاسیک دهه نود جلوه می‌کند که از قضا بسیار چشم‌نواز طراحی شده است اما قطعا مخالفین بسیاری در نسل‌های تازه‌تر نیز خواهد داشت!

اگر به تجربه اثری مهیج در سبک بقا همراه با زاویه دید ایزومتریک، محیطی پسا-آخرالزمانی و یک گیم‌پلی بسیار خوش‌ساخت علاقه‌مند هستید، بازی موبایل Mini Dayz جزو بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

بازی موبایل Mini Dayz

دانلود برای اندروید

دانلود از اپ استور

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *