شرکت اوپن سیگنال (OpenSignal) جدیدترین گزارش خود از پوشش شبکه‌ 4G LTE در کشورهای مختلف را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شبکه‌ 4G LTE در حال حاضر ۵۷ درصد از کشورمان را پوشش می‌دهد.

شرکت اوپن سیگنال هر ساله با انتشار گزارشی جامع وضعیت کشورهای مختلف از نظر اینترنت موبایل 4G را مورد بررسی و مقایسه قرار می‌دهد. این شرکت می‌گوید برای تهیه کردن جدیدترین گزارش خود از وضعیت شبکه‌های 4G LTE بیش از ۱۹ میلیارد رکورد را بررسی کرده که برگرفته از اطلاعات دریافتی از ۵۵۸,۲۶۰ گوشی هوشمند در ۷۵ کشور جهان با پوشش 4G است.

طبق این گزارش، ایران از پوششی ۵۶.۸۲ درصدی در 4G LTE برخوردار است. دو کشور کره جنوبی و ژاپن در رتبه‌های اول و دوم از این نظر قرار گرفتند. از نظر سرعت نیز ایران میانگین سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه را دارد و باز کشورهای سنگاپور و کره جنوبی با سرعت‌های ۴۵ و ۴۳ مگابیت بر ثانیه در رتبه‌های اول و دوم هستند.

هم اکنون بالغ بر ۱۵ کشور دارای زیرساختی از شبکه‌های 4G LTE بوده و می‌توانند سرعت دانلود ۳۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربرانشان قرار ‌دهند؛ البته میانگین سرعت دانلود به دلیل استفاده از ظرفیت پایین این شبکه در بعضی از کشور‌ها پایین‌تر است. بر پایه اطلاعاتی که شرکت اوپن‌سیگنال منتشر کرده است، بطور میانگین کاربران در ۶۰ درصد اوقات می‌توانند به شبکه‌ی 4G LTE در کشورهایی که این فناوری در دسترس است، متصل شوند.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *