اگر شما موهای خود را به طور منظم و مکرر شسته، و آن را با محصولات مختلف آرایش می‌کنید، ممکن است به طور بالقوه موجب آسیب رساندن به مو شده و یا حتی مانع توانایی رشد آن شوید. اما شما می‌توانید با پیروی از برخی نکات ساده و موثر، و اعمال تغییرات جزئی در روند مراقبت از موهای خود، باعث شوید عدم رشد موهایتان از بین رفته و حتی رشد موهایتان نیز افزایش یابد. در این مطلب، چند راهکار آرایشی ساده و موثر برای جلوگیری از ریزش مو به شما ارائه خواهد شد.

اگر از ژل مو استفاده می‌کنید، آن‌ها را قبل از خواب بشویید

اگر شما از ژل مو، واکس، ماسک موی خاک رس، و یا هر نوع محصول دیگری با طراحی چسبنده بر روی موهای خود استفاده می‌کنید، باید حتما آنها را قبل از اینکه به رختخواب بروید به طور کامل بشویید. هنگامی که شما دراز کشیده و سرتان به طور محکم بر روی بالش قرار می‌گیرد، محصولاتی همچون ژل یا واکس مو ممکن است با پوست سرتان تماس داشته و منافذ پوست را مسدود کنند. چنین محصولاتی معمولا حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی هستند که اثرات خوبی بر روی موهای تازه رشد یافته نخواهند داشت. بنابراین، بهتر است اطمینان حاصل کنید که این مواد را قبل از خواب شسته، و یا به طور کلی از این محصولات استفاده نکنید.

اگر از ژل مو استفاده می‌کنید، آن‌ها را قبل از خواب بشویید

از خرید شامپوهایی که در سوپر مارکت‌ها به فروش می‌روند، اجتناب نمایید

انواع شامپوهای تجاری، حاوی مواد شیمیایی هستند که اگر آن‌ها را بشناسید، نمی‌خواهید به هیچ عنوان بر روی پوستتان قرار گیرند. نگاهی به لیست مواد تشکیل دهنده شامپو بر روی برچسب پشت آن بیاندازید. شما به احتمال زیاد، یک ماده شیمیایی به نام “سولفات سدیم” و یا چیزی شبیه به آن را مشاهده خواهید کرد. حتی مارک‌های معروف و برجسته‌ای مانند هد اند شولدرز، پنتن، و هربال اسنس نیز حاوی این مواد شیمیایی و بسیاری از مواد دیگر می‌باشند. استفاده روزانه از این محصولات می‌تواند به موهای شما آسیب رسانده و حتی بدنتان را مسموم کند.

از خرید شامپوهایی که در سوپر مارکت‌ها به فروش می‌روند، اجتناب نمایید

از محکم بستن موهای خود رو به عقب (مدل موی دم اسبی) پرهیز نمایید

بستن موها به شکل دم اسبی، آن‌ها را به شدت کشیده و به این ترتیب، موها به تدریج در فاصله نزدیکتری نسبت به سطح پوست سر رشد می‌کنند. در نهایت آنها ممکن است آنقدر در نزدیکی سطح پوست رشد کنند که موضع خود در پوست را از دست داده و ریزش نمایند. موهای جلوی سر شما به احتمال زیاد قربانیان این کشیدگی بوده و در عین حال، در مقابل اثرات ریزش موی هورمونی نیز آسیب پذیرتر می‌شوند.

از محکم بستن موهای خود رو به عقب (مدل موی دم اسبی) پرهیز نمایید

از شانه زدن موهای خیس و مرطوب خود اجتناب نمایید

هنگامی که موهای شما مرطوب است، آسیب پذیری بیشتری دارد. بهتر است ابتدا موها را تا حد امکان با یک حوله نرم خشک کرده و سپس، اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند. اگر موهای خود را شانه نزنید، سریعتر خشک خواهد شد. دلیل این امر این است که موها در این حالت، از سطح تماس بیشتری با هوا برخوردار هستند. همچنین، اگر شما نرم کننده موی بدون نیاز به شستشو استفاده می‌کنید، آن را بر روی پوست سر خود مالش ندهید.

از شانه زدن موهای خیس و مرطوب خود اجتناب نمایید

رشد موها را با شانه کردن پوست سر خود تحریک کنید

هنگامی که موهای خود را شانه می‌زنید، بهتر است از یک برس سفت و سخت (و با فضای زیادی بین دندانه‌ها) استفاده نمایید. باید اطمینان حاصل کنید که موهایتان کاملا خشک است. و سپس، برس را با فشار مناسب بر روی پوست سر خود بکشید. برس را آنقدر محکم بر روی سطح نکشید که پوست سرتان درد گرفته یا لطمه ببیند. اما این کار را به صورت کاملا ملایم نیز انجام ندهید. همچنین، اگر شما یک پوست سر خشک، پوسته پوسته، و یا حساس دارید، این کار را انجام ندهید. عمل شانه زدن (و در واقع، تراشیدن پوست سر)، به ورقه ورقه شدن و لایه برداری آن کمک می‌کند. اما مهمتر از آن، این است که این کار، افزایش گردش خون در پوست سر را تحریک کرده و در نتیجه، مواد مغذی را به موها رسانده و در نهایت، به افزایش رشد مو کمک خواهد کرد.

رشد موها را با شانه کردن پوست سر خود تحریک کنید

جمع بندی

اغلب مردم، موهای خود را به طور مکرر شسته و مدل می‌دهند. بنابراین، حتی اگر شما یک کار جزئی را به شکل اشتباه انجام دهید، در طول زمان از اثرات منفی قابل توجه آن رنج خواهید برد. با این حال اگر شما مطمئن شوید که همه چیز را به درستی انجام داده و در عین حال، از چند ترفند ساده برای کمک به تحریک رشد مو کمک می‌گیرید، ‌در طول زمان می‌توانید با نتایج مثبت آن مواجه شوید.

رومیس‌پلاس

insta-tanikal
  • لوازم آرایشی و بهداشتی

    مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی

    مضرات لوازم آرایشی و بهداشتی آرایش صورت برای خانم‌ها یکی از جذاب‌ترین کارهای روزانه است ام…
  • hair

    ۵ مزیت حیرت‌آور رنگ موهای گیاهی

    ۵ مزیت حیرت‌آور رنگ موهای گیاهی آیا از امتحان کردن محصولات مختلف برای جان دادن به موهایتان…
  • مو

    علل ریزش مو

    علل ریزش مو ریزش مو تا ۱۰۰ تار در روز طبیعی و نرمال است اما ریزش بیش از حد مو افراد را دچا…
  • سرماخوردگی

    فواید سیر برای مو

    فواید سیر برای مو بهترین روش برای تقویت موها و درمان ریزش مو استفاده از مواد غذایی مفید بر…
  • رنگ موهای گیاهی

    فواید رنگ موهای گیاهی

    فواید رنگ موهای گیاهی آیا شما نیز از کاربرد محصولات مختلف برای رنگ کردن موهای خود خسته شده…
  • آینه هوشمند

    آینه هوشمند شما را زیباتر آرایش می‌کند

    آینه هوشمند شما را زیباتر آرایش می‌کند حاضر شدن و شروع روز کاری، شاید برای بسیاری از ما کا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *