شرکت بزرگ چینی Tencent در حال بازیابی پلتفرم بازی خود است. این سرویس جدید که “WeGame” نام دارد به زودی از کاربران جهانی حمایت خواهد کرد و برای رقابت با استیم قدم بر خواهد داشت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Polygon  این خبر آخر هفته توسط «دنیل احمد»(Daniel Ahmad) از طریق توییتر منتشر شد. با توجه به ترجمه، یکی از اسلاید ها در صفحه‌ی رسمی Tencent خبر از “حمایت از کاربران جهانی در کنار چینی ها” می دهد. در حال حاضر هم TGP نزدیک به 200 میلیون کاربر دارد و این در حالی است که در آخرین خبر‌های آماری، استیم نزدیک به 125 میلیون اکانت ثبت‌نام شده داشت. تمرکز بر‌روی کاربران غربی در کنار کاربران و مشتریان آسیایی می تواند “WeGame” را به یک رقیب سر‌سخت تبدیل کند.

ابر‌شرکت Tencent  در مورد نشر بازی و توسعه‌ی عناوین، کارت های زیادی برای رو کردن دارد. این شرکت استودیو‌های بزرگ Riot Games و SuperCell را در اختیار دارد که سازندگان و توسعه‌دهندگان League of Legends و Clash of Clans هستند. جالب است که بدانید این شرکت قسمتی از سهام شرکت Glu Mobile سازنده‌ی Kim Kardashian: Hollywood را نیز دارا می‌باشد. حتی بخش کوچکی از سهام Activision Blizzard و Epic Games نیز در اختیار Tencent است.

یک شرکت تحقیقاتی تخمین زده است که 13 درصد بازار کل بازی‌های ویدیویی توسط Tencent کنترل می‌شود. گفته می‌شود پلتفرم حال حاضر TGP بیش از 4.5 میلیار بار دانلود شده‌ است. “WeGame” که جهانی خواهد بود به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *