رنکینگ سایت ها توسط گوگل بر اساس نسخه موبایل

به خاطر اینکه روز به روز شاهد افزایش استفاده مردم از گوشی های خود برای جستجو و کسب اطلاعات از گوگل هستیم، گوگل نیز تصمیم گرفته است تا یک استراتژی پیشنهادی را برای اولویت بندی وبسایت هایی که از طراحی مخصوص موبایل استفاده می کنند داشته باشد و از نسخه موبایل سایت برای رنکینگ جستجوی خودش استفاده نماید. در واقع به زبان ساده تر، این به این معنی می باشد که وبسایت هایی که از طراحی موبایلی استفاده می کنند، از یک گذرگاه رایگان برای کاربرانی که از گوشی خود برای جستجوی گوگل استفاده می کنند تخصیص می دهد.

این در حالی است که گوگل هم اکنون از نسخه دسکتاپ سایت ها برای رتبه بندی خود استفاده می کند، با این قابلیت دیگر برای محتواهایی که توسط نسخه موبایل سایت ایجاد می شود نیز بها داده و از این پس در قدم اول گوگل سایت هایی برای نسخه موبایل رتبه بندی خواهد کرد که از ورژن موبایل سایت خودشان نیز بهره می برند. گوگل می گوید که تیم تحقیقاتی این شرکت در حال بررسی این موضوع می باشد که چه حالتی برای اولویت دهی نسخه موبایل سایت ها مناسب خواهد بود. اصطلاح “Mobile-First Indexing” برای اولویت دهی محتویات گوشی های موبایل برای سایت ها در نظر گرفته شده است که توسط جستجوی کاربران از موبایل خودشان استفاده خواهد شد. حال همان قابلیت هایی که به طور سنتی در نسخه دسکتاپ جستجوی گوگل به نمایش در می آمد، از هم اکنون در نسخه موبایل سایت ها نیز به نمایش درخواهد آمد.

برای اطمینان از اینکه وبسایت ها برای قابلیت جدید گوگل آماده هستند یا خیر، گوگل توصیه های زیر را برای مدیران سایت ها ارائه کرده است:

– نسخه موبایل سایت ها باید همان محتوای کیفیت بالایی که در نسخه دسکتاپ دارند را داشته باشد.
– داده های ساختاریافته و متادیتا ها باید در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل وجود داشته باشد.
– اگر سایت ها از URL مجزایی برای نسخه موبایل خودشان استفاده می کنند، نیازی به تغییرات دیگری نخواهند داشت.
– گوگل اعمال این تغییرات را با سرعت کمی انجام خواهد داد تا مدیران سایت ها بتوانند برای انجام تغییرات لازم فرصت داشته باشند. پس از اینکه تغییرات لازم از طرف صاحبان سایت ها اعمال شد، کاربران سایت قطعا به سمت سایت هایی خواهند رفت که از نسخه موبایلی بهتری بهره مند هستند.

Google app on the Apple iPhone display screen

بیاینیه گوگل را در این رابطه می خوانیم:

” در حال حاضر سیستم جستجو و رتبه بندی سایت ما تنها به نسخه دسکتاپ سایت ها نگاه می اندازد و محتوای آن را در نظر می گیرد که ممکن است مشکلات زیادی را برای آن دسته از افرادی که از موبایل خود برای جستجو استفاده می کنند داشته باشد و نسخه بسیار متفاوت تری از آن چه نسخه دسکتاپ سایت داشته است مشاهده نمایند. Mobile-first indexing به این معنی می باشد که ما از این پس از نسخه موبایل سایت ها برای رتبه بندی و ایندکس دهی استفاده می کنیم، تا بهتر بتوانیم به جستجوی بهتر کاربران دست یابیم. وب مسترها توسط این قابلیت بهتر می توانند توسط گوشی های هوشمند خود و بات های گوگل، محتویات ارزشمند را مشاهده نمایند. کاربران همچنین صفحات کش شده گوگل را از این پس می توانند با توجه به نسخه موبایل سایت ها دریافت نمایند.”

تانی کال

آی تک

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *