روز مبادا در دنیای اپلیکیشن‌ها برای شما مفهومی دارد؟ چرا بیشتر اپلیکیشن‌ها را برای روز مبادا دانلود می کنیم؟!

اصطلاح برای روز مبادا را از دوران جنینی در گوشمان خوانده‌اند. اصلا خود ما هم برای روز مبادا متولد شده‌ایم!

نگرانی برای روز مبادا از انواع و اقسام کناری و رویی و زیری و بالایی که هیچ وقت استفاده‌ای از آنها نمی‌شود، شروع و به هر جایی که فکرش بکنید سرایت و جالب اینجاست که این برای روز مبادا در دنیای اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی نیز دست از سرمان برنداشته و این حوزه را نیز درگیر کرده است.

کافیست نگاهی به گوشی‌های خود داشته باشید تا نفوذ تفکر روز مبادا را به عینه مشاهده نمایید! ?

صندوق ورودی ایمیل‌ها، پیام‌ها، عکس‌هایی که پشت سر هم گرفته‌ایم برای روز مبادا و هرگز هم استفاده نمی‌شوند!

برای روز مبادا در دنیای اپلیکیشن‌ها و دانلودهای بی هدف

دنیای اپلیکیشن‌ها

این روزها اگر زرق و برق گوشی‌های هوشمند و دنیای اپلیکیشن‌ها بگذارند چشم باز کنیم، خاطرات گوشی‌های خنگ اما دوست داشتنی عصر طلایی نوکیا و بعد از آن را به خاطر خواهیم آورد.

دورانی که صفحه نمایش ناچیز گوشی در میان حجمی از دکمه و بدنه مخفی شده بود و چندان اهمیتی نداشت، چون هنوز چیزی به نام اپلیکیشن نبود.

آن روزها هنوز خبری از اپلیکیشن‌های رنگ و وارنگ نبود، ما بودیم و گوشی و تماس و در حالت پیچیده‌تر پیام دادن یا بازی کردن یا روشن کردن چراغ قوه!

اگر خاطرتان باشد قبل از حضور اپلیکیشن‌ها وقت خود را صرف انجام کارهای بیهوده‌ای مثل فکر کردن، خیره شدن به آسمان و زل زدن به چشم اطرافیانمان می‌کردیم!!!

با ورود گوشی‌های هوشمند کم‌کم پای اپلیکیشن‌ها نیز به زندگی ما باز شد. طبق تحقیقات اخیر 90 درصد وقت صرف شده برای گوشی‌های هوشمند به کار کردن با اپلیکیشن‌های مختلف اختصاص دارد.

علت وجود این تعداد زیاد اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی چیست؟

دنیای اپلیکیشن‌ها

روزانه هزاران اپلیکیشن مختلف به استورها راه می‌یابند و ما هم برای کار، تفریح، بازی و برقراری ارتباط، همواره به دنبال امتحان کردن اپلیکیشن‌هایی با طعم‌های متفاوت هستیم.

اپلیکیشن‌های مختلفی که نصب می‌شوند و بعد از ترس روز مبادا حذف نمی‌شوند، گویی درِ استورهای مختلف به زودی برای همیشه تخته خواهد شد و جایی برای دستیابی به این گوهرهای گرانبها نخواهد بود!

کافی است گوشی یکی از دوستان خود را نه برای کنجکاوی فقط برای اینکه ببینید سبک است یا سنگین، دست بگیرید. با کمال تعجب شاهد حجم عظیمی از اپلیکیشن‌هایی خواهید بود که کاربرد آن برای هنوز برای سازنده‌ خود اپلیکیشن هم سوال است!

اپلیکیشن‌های هواشناسی، اپلیکیشن فراری دادن پشه! انواع اپلیکیشن آشپزی و خیاطی و خانه‌داری و انواع و اقسام اپلیکیشن‌های مختلفی که گوشه و کنار صفحه نمایش را پٌر کرده‌اند و خیلی از آنها فقط به هنگام نصب باز شده‌اند.

دنیای اپلیکیشن‌ها

مطمئنا هر شخصی اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ خود را دانلود می‌کند اما با نگاهی به اپلیکیشن‎‌های گوشی متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها درخشش خود را از دست داده‌اند.

شاید علت اصلی آن بدون هدف دانلود کردن این اپلیکیشن‌ها باشد. شاید هم بسیاری از آنها را به توصیه دیگران دانلود کرده‌اید.

بد نیست تفکر برای روز مبادا را در دنیای اپلیکیشن‌ها کنار بگذارید و با بی‌رحمی تمام همه‌ اپلیکیشن‌هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند یا هیچ دلیل قانع‌ کننده‌ای برای نگه داشتن آنها ندارید را حذف کنید.

تاکنون به تاثیرات منفی این به هم ریختگی‌های صفحه نمایش گوشی بر روح و روانتان فکر کرده‌اید؟

صفحه‌ای پر از اپلیکیشن‌های مختلف که روزانه فقط دو یا سه تا از آنها را استفاده می‌کنید و بقیه به پدربزرگ و مادربزرگ صفحه‌ گوشی تبدیل شده‌اند و احترام به آنها واجب است!!

این اپلیکیشن‌ها را از گوشی خود حذف کنید

دنیای اپلیکیشن‌ها

برای مثال همه‌ی ما تصمیم می‌گیریم برای زندگی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، اپلیکیشن مدیریت زمان و برنامه‌ریزی کارهای روزانه را دانلود می‌کنیم اما بعد از چند روز به سرنوشت همان برنامه‌هایی تبدیل می‌شود که روی در یخچال می‌چسبانیم و بعد از مدتی به یکی از قطعات یخچال تبدیل می‌شوند!

یا اپلیکیشن‌هایی که برای تمرینات ورزشی و تناسب اندام یا تغذیه‌ بهتر، دانلود و به محض ناکافی بودن فضای گوشی اول از همه، آنها را حذف می‌کنیم.

اپلیکیشن‌های دانلود موسیقی را فراموش نکنید که از هر 10 تای آنها یکی مورد پسند واقع خواهد شد. آنقدر اپلیکیشن دانلود می‌کنیم که دیگر پس زمینه‌ گوشی مشخص نیست!

هر گونه اپلیکیشنی که برای پاک کردن گوشی و خالی کردن حافظه دانلود کرده‌اید را حذف کنید. اپلیکیشن Clean Master نمونه‌ای که بیشتر ما بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌ایم از همان دوستانِ دشمن‌نما می‌باشد!

دنیای اپلیکیشن‌ها

برای پاک کردن حافظه‌ گوشی کافی است به Settings > Apps بروید و کش گوشی یا کش هر اپلیکیشنی را پاک کنید و جان گوشی را از دست اپلیکیشن‌های شارژخوری مثل Clean Master نجات دهید.

اپلیکیشن‌های آنتی ویروس نیز را نیز حذف کنید چرا که با استفاده از یک اپلیکیشن نخواهید توانست گوشی خود را ضد عفونی نمایید.

اپلیکیشن‌هایی که برای ذخیره‌ی باتری دانلود می‌کنید هم، تنها در صورتی می‌توانند مفید واقع شوند که کنترل سیستم عامل را به دست بگیرند و با بستن دائم اپلیکیشن‌هایی که شارژ باتری را به غارت می‌برند و تلاش مجدد این اپلیکیشن‌ها برای دوباره باز شدن، با کمال تاسف باید گفت مصرف باتری گوشی چند برابر خواهد شد، در نتیجه این اپلیکیشن‌ها هیچ فایده‌ای ندارند.

اپلیکیشن خوب، اپلیکیشن بد!

دنیای اپلیکیشن‌ها

26 درصد از اپلیکیشن‌هایی که دانلود می‌کنیم در بیشتر موارد استفاده نمی‌شوند و در روی دیگر سکه 26 درصد آنها روزانه بیش از 11 بار استفاده می‌شوند.

اما منظور از یک اپلیکیشن خوب چیست؟ کارشناسان معتقدند اپلیکیشن خوب قادر به جذب کاربر است به صورتی که فکر حذف آن، به سر کاربر خطور هم نخواهد کرد.

قبول کنید اپلیکیشن‌های بی‌مصرف مثل آهنگ‌های نه چندان دلچسبی می‌‌مانند که بعد از یک بار گوش کردن دیگر سراغشان نخواهید رفت.

بعد از پاک کردن اپلیکیشن‌ها احتمالا دو تا پنج اپلیکیشن پُرکاربرد خواهید داشت که به هیچ وجه فکر حذف آنها به ذهنتان خطور هم نمی‌کند.

اپلیکیشن‌های که با زندگی روزمره‌ شما گره خورده‌اند و از صد و ده باری که گوشی خود را چک می‌کنید، صد بارش به آنها اختصاص داده می‌شود.

اما نوبت شماست!  نظرات خود در مورد برای روز مبادا در دنیای اپلیکیشن‌ها را با هات اپ نیوز در میان بگذارید.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *