در اغلب مواد کمبود بودجه و محدودیت های مالی مشکلات و سختی های کار را دوچندان می کنند اما در عین حال همین شرایط در مواقع لزوم منجر به شکوفا شدن خلاقیت و نبوغ افراد شده است. دقیقا همین اتفاق برای آرشیتکتی هندی از Design Work Group (DWG) هنگامی رخ داده که از او خواسته شد تا یک ساختمان قدیمی را به یک دفتر کاری جدید برای کمپانی نرم افزاری Peacock Technology تبدیل کند.

با هدف به حداقل رساندن هزینه ها بدون صرف نظر کردن از اصول زیبایی شناسی، این معمار خلاق دست به بازیافت لوازم، اشیاء و مواد دور ریختنی زده و آنها را دوباره وارد چرخه ی حیات کرده و استفاده ی بهینه ای از آنها داشته است که از جمله این پسماندها می توان به تایرهای بازیافتی ماشین، فلاپی دیسک های قدیمی و … اشاره داشت که به عنوان مبلمان و دکور و تزیینات مورد استفاده قرار گرفته اند.

این دفتر کاری جدید Peacock Technology که در منطقه ویژه اقتصادی شهر سورات هند واقع شده است، تاثیر مثبت بکارگیریِ هوشمندانه ی فرآیند upcycling به منظور خلق فضایی کارا و مناسب هم برای کار و هم برای تفریح را ثابت می کند. در فرآیند upcycling از مواد و اشیائی که به مرحله ی از دور خارج شدن و پایان چرخه ی حیات رسیده اند با هدف تولید محصولاتی جدید و با کیفیت با ارزشی بالاتر، استفاده می شود.

در این پروژه سعی شده تا از مواد و مصالحی که در نواحی دفتر کار جدید به وفور یافت می شده ، استفاده شود. به طور مثال با توجه به اینکه خانه های چوبی تخریب شده ی بسیار در این منطقه وجود داشته که از مورد استفاد قرار گرفته اند.

Vitrino

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *