خانه تکنولوژی اخبار سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health که هم اکنون 1.2 میلیارد دلار ارزش دارد!

سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health که هم اکنون 1.2 میلیارد دلار ارزش دارد!

0

خوشبختانه سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health مانند بسیاری از استارتاپ های دیگر این امکان را برای افرادی که با کسب وکار های نوپا وارد رقابت می شوند فراهم کرده است تا ویژگی های متمایز کار کردن در گوگل و سایر شرکت های زیر مجموعه را تجربه نمایند.

آلفابت یکی از شرکت های فناوری مشهور و در حال حاضر با ارزش ترین کمپانی کالیفرنیایی است که گوگل بخش عمده ای از امکانات آن را تحت پوشش قرار داده است.

این کمپانی صاحب نام در سرتاسر دنیا شناخته شده است و در حال حاضر چند صد پروژه در حوزه هواپیماسازی، توسعه اپلیکیشن موبایل و تولید اسمارت فون و درمان بیماری های مزمن با سرمایه گذاری کلان این کمپانی در حال پیشرفت هستند.

سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health

نات ترنر(Nat Turner) و ژاک واینبرگ(Zach Weinberg) دو بنیانگذار خلاق استارتاپ Flatiron Health هستند که از سال 20100 مشغول به فعالیت در گوگل شدند و حالا مطابق با مصاحبه هایی که از بدو ورود خود به گوگل انجام دادند گوگل را به سمت راه اندازی استارتاپ موفق خود ترک کرده اند.

سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health رمز موفقیت کسب وکار تازه ای بود که این دو جوان ایجاد کردند.

Google Ventures یا GV مجری پروژه های سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ ها بود که در سال 2009 برای اولین بار راه اندازی شد و به عنوان بازوی سرمایه گذاری آلفابت به جذب بیش از 300 کمپانی فعال در زمینه های علم زندگی، بهداشت و درمان، دامپزشکی، هوش مصنوعی، رباتیک، حمل و نقل، امنیت سایبری و کشاورزی اقدام کرد.

نات ترنر و ژاک واینبرگ داستانی مشابه با تولید اپلیکیشن مدیریت ایمیل توسط کارمندان سابق مایکروسافت دارند؛ با این تفاوت که حامی بزرگی نظیر آلفابت با پروژه GVV داشتند.

داستان موفقیت دو کارمند قدیمی گوگل که با سرمایه گذاری آلفابت به جایی رسیدند که در حال حاضر ایده ی آن ها 1.2 میلیارد دلار ارزش گذاری می شود، بسیار خواندنی است.

برای کسب تجربه ی بیش تر در زمینه کسب وکار و راه اندازی استارتاپ ها مطلب امروز هات اپ نیوز را دنبال کنید.

داستان سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health

اولین بار نات ترنر و ژاک واینبرگ به عنوان کارآفرین با GV جهت آغاز استارتاپ پزشکی دیدار کردند. ایده ای که مشابه با استارتاپ Adaptive Insights بارها شکست خورده بود. این ایده سبب شکل گیری استارتاپ Flatiron Healthh با حمایت آلفابت شد.

ایده اصلی استارتاپ Flatiron Health

به نظر می رسید این ایده نیز مشابه با سایر استارتاپ ها با شکست مواجه شود. پسرعموی ترنر مبتلا به سرطان خون بود و همین بیماری مشوق وی برای پیگیری این پروژه بود.

یکی از دلایل شکست استارتاپ های مختلف بی انگیزگی و بی هدفی است؛ چیزی که برای ترنر کاملا مشخص بود و بیماری پسرعموی او انگیزه بزرگی به شمار می آمد.

سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health

مروری بر نحوه شکل گیری استارتاپ Flatiron Health

بعد از این که ترنر و واینبرگ با مسئولین GV دیدار داشتند برای مشاوره با افراد مجرب راهی بوستون شدند. در بوستون با دکتر یشوانت به عنوان یکی از عوامل پروژه GV که یک پزشک عمومی بود دیدار کردند.

ایده های یشوانت برای راه اندازی استارتاپ های پزشکی وحشتناک جذاب و عملی بود! به عنوان مثال او به دنبال طراحی کمپانی توسعه‌ی نرم افزاری برای سازماندهی اطلاعات مبتلایان سرطان در جهان بود تا دسترسی به بیماران از راه دور و در کشورهای مختلف ساده تر شود.

آشنایی با علم پزشکی؛ لازمه شروع پروژه

بعد از دیدار این دو تن با یشوانت، وی تصمیم گرفت این دو جوان را به جامعه پزشکی و محافل شخصی اش دعوت و معرفی کند. ترنر و واینبرگ هیچ زمینه ای از شاخه پزشکی و علوم مرتبط با آن نداشتند، بنابراین لازم بود به اندازه کافی با محیط آشنا شوند.

سفر به مراکز مختلف سرطان در دنیا

یادتان نرود سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health اعتبار پروژه است، بنابراین این دو فرد برای اعتبار دادن به پروژه تصمیم گرفتند به مراکز مختلف بزرگ سرطان در جهان و در شهرهای مختلف نظیر گرین ویل، کارولینای جنوبی، جکسون ویل، فلوریدا، راتگرز و نیوجرسی سر بزنند تا ببینند خواسته مشترک بیماران و پزشکان برای درمان و حمایت چه چیزهایی است.

پیچیدگی: رمز موفقیت استارتاپ Flatiron Health

از نظر یشوانت پیچیدگی رمز موفقیت نات ترنر و ژاک واینبرگ بود. روزانه هزاران کمپانی تحقیقات خود را در مراکز سرطانی آغاز می کنند و سعی دارند به تعامل با بیماران بپردازند. اما این دو نفر با تمام دشواری ها و پیچیدگی ها تحقیقات خود را از مراکز مشهور و دور از محل زندگی انجام دادند و ریسک کردند.

ریسک پذیری قانون کسب وکار خلاق است و احتمالا با وجود این دو فاکتور شخصیتی، آلفابت مطمئن شد که نیاز به نیروی انسانی در کسب وکار خود را با جذب این دو نفر برطرف خواهد کرد.

سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health

چالش های پیش رو

با توجه به این که نات ترنر و ژاک واینبرگ هیچ اطلاعاتی درباره پروژه ای که انجام می دادند نداشتند بنابراین دائم ترس از شکست خوردن در کسب وکار، این دو کارآفرین را تهدید می کرد؛ با این حال سرمایه گذاری آلفابت و طرح های حمایتی اش سبب رشد این استارتاپ شد.

چشم انداز آینده ی Flatiron Health

یشوانت معتقد است که اگر Flatiron Health تمرکز خود را روی سرطان ادامه دهد به یک صنعت تبدیل خواهد شد و بنابراین باید منتظر ظهور دوره ی رنسانس جدید باشیم.

موفقیت های این کمپانی تا به حال چشمگیر بوده و در آینده نیز بیش تر و بیش تر خواهد شد. تاکنون طرح های زیادی نظیر درمان بیماری ها با پروژه های مارک زاکر برگ یا اپلیکیشن های بازی درمانیمطرح شده است؛ اما هیچ یک به اندازه Flatiron Healthh دستاورد و موفقیت های اثبات شده نداشته اند.

Flatiron Health از چه علومی استفاده می کند؟

زیست شناسی یا بیولوژی مهم ترین شاخه ای است که به تیم Flatiron Health در درمان سرطان کمک می کند. یشوانت مطمئن است که اگر Flatiron Health به صورت عمیق با علم سرطان شناسی گره بخورد می تواند ارزشی بیش از ده ها میلیارد دلار پیدا کند؛ چرا که سرطان شناسی به خودی خود یک صنعت رو به پیشرفت است و ظرفیت های زیادی نیز دارد.

سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health

سخن آخر:

به نظر می رسد با وجود موفقیت های کسب شده تنها چیزی که استارتاپ Flatiron Health را برای حرکت به سمت جلو تشویق می کند کشف راه حلی برای درمان سرطان باشد؛ نه جنبه های مالی!

در حقیقت عامل موفقیت این تیم علاوه بر سرمایه گذاری آلفابت در استارتاپ Flatiron Health همین دیدگاه مثبت و انسان دوستانه است.

شما چه فکر می کنید؟

اگر شما ایده پرداز استارتاپی مشابه باشید ریسک سفر و سرمایه گذاری های مشابه را به صورت شخصی می پذیرفتید؟ با کمبود بودجه و سرمایه گذارانی مشابه با آلفابت چه راه حلی برای راه اندازی استارتاپ های پزشکی پیشنهاد می دهید؟

منبع هاتب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *