به نظر می‌رسد بازی‌های موبایلی دائما در حال پوست‌اندازی یا نوعی دگردیسی هستند تا بالاخره پروانه شوند. در راه پروانه شدن این بازی‌ها عوامل زیادی نظیر سرویس Hatch دست به دست هم داده‌اند.

بازی‌ها هم مطابق با انسان‌ها و برخی از جانوران نوع خاصی از مراحل پیدایش، رشد و بلوغ را طی می‌کنند که در طول آن، تغییر وتحولات ظاهری و جدی زیادی را شاهد هستیم.

بازی‌های سگامستر یا اینتلی‌ویژن ساکر قدیمی با نسخه‌های فعلی تفاوت زیادی دارند. این روز‌ها آدمک‌های چوب کبریتی بازی‌های دیروز از خود انسان‌های امروزی واقعی‌تر هستند و همه چیز نشان از یک تکامل بی‌بدیل دارد.

در حالی که برخی از بازی‌ها نظیر بازی کندی کراش مکررا آپدیت می‌شوند؛ برخی واقعیت و ظاهر خود را نظیر دو روی سکه به مرور نمایان می‌کنند؛ دقیقا مشابه با بازی انگری بردز و ممنوعیت آن که نشان از ظاهر گول زننده‌اش دارد!

سرویس Hatch

سرویس Hatch محصول استارتاپی تازه‌کار با سرمایه گذاری سازنده بازی معروف انگری بردز یعنی کمپانی Rovio است.

حال که صاحب امتیازان پرندگان خشمیگن از بازگشت به روز‌های اوج با محصولات خود ناامید شده‌اند به سرویسی پناه آوردند که احتمالا بازی‌ها، بازیکنان و محیط گیم‌ها را تکان اساسی خواهد داد.

Hatch سرویسی متفاوت برای دسترسی سریع به تمام بازی‌های دنیا فقط با پرداخت اشتراک مختصر است تا بتوانید با بهره‌گیری از قابلیت رندر گوشی خود با اتصال به اینترنت، استفاده از دیتا سنتر یا ذخیره ابری به این بازی‌ها دسترسی یابید.

مصاحبه امروز هات اپ نیوز گفتگویی است با بنیانگذار این سرویس Juhani Honkala و همکار او Vesa Jutilaa که اطلاعات بیش‌تری در ارتباط با محصول، رویکردشان در صنعت بازی سازی و اهداف خود با ما در میان گذاشتند.

معرفی سرویس Hatch ، کاربرد و تحولات حاصل از آن در بازی‌های موبایلی

Hatch transforms the way you play mobile games

سرویس Hatch می‌توانند مکملی برای اپلیکیشن Core باشد که قبلا برای شما معرفی کردیم. به این صورت که اطلاعات هر بازی روز دنیا را در Core جستجو کنید و سپس از سرویس Hatch بخواهید شما را به آن بازی هدایت کند!

کاربران در این سرویس بعد از پرداخت اشتراک ثابت بدون مشاهده تبلیغ یا بدون نیاز به پرداخت درون برنامه بازی می‌کنند.

قابلیت‌های متفاوت این سرویس نظیر پشتیبانی از ذخیره ابری باعث شده است کاربران بتوانند از همان نقطه‌ای که قبلا بازی را رها کرده‌اند، مجددا ادامه دهند. بازی‌ها هم تکنفره و هم بصورت گروهی برپا می‌شوند.

سرویس Hatch

خود بازیکنان راهنمای یکدیگر هستند و زمانی که به مشکلی برخورد کردید می‌توانید کنترل بازی را به دست دوستان خود بسپارید تا از بازی عقب نمانید!

محیط این سرویس دقیقا مشابه با یک کلوب بازی یا مسابقات e-Sports است؛ با این تفاوت که همه چیز به شکل مجازی مدیریت می‌شود.

Vesa Jutila سرویس Hatch را به این شکل توصیف نموده است:

Hatch استریمری برای بازی‌های موبایلی است. شما در این سرویس بازی‌ها را استریم می‌کنید و بلافاصله از گیم‌پلی لذت می‌برید. مهم‌ترین ویژگی Hatch به روز بودن آن است. هر چه در این بازی وجود دارد بر اساس تقاضا می‌باشد و همه چیز مطابق با خواسته‌های کاربر ساماندهی شده است.

با دکمه اشتراک گذاری، گیم‌پلی هر بازی قابل اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی است تا دوستان و نزدیکان نیز در جریان روند بازی قرار گیرند. همه می‌توانند این بازی‌ها را نظیر یک پست لایک کنند و آن‌ها را مجددا به اشتراک گذارند.

سرویس Hatch

رویکرد ما در تولید سرویس Hatch رویکردی اجتماعی بوده است. این محدودیت که بازی موبایلی فقط مختص به صاحب همان موبایل است و کسی نمی‌تواند شریک شود از بین رفته و بنابراین افراد می‌توانند در قالب تیم‌های مختلف بازی کنند.

recent دکمه‌ای تعبیه شده در این سرویس است که شما را به آخرین بازی‌های انجام شده هدایت می‌کند. تمام اطلاعات بازی بدون این که دانلود شود در فضایی ابری ذخیره شده است تا نیازی به بازگشت مجدد به اول بازی نباشد.

بدون توجه به تعداد بازی‌هایی که به صورت همزمان در حال تجربه آن‌ها هستید؛ هیچ کاربری نگران تمام شدن مموری یا حافظه گوشی نیست و هر زمان و هر مکان می‌توان ادامه انواع بازی‌ها را از سر گرفت.

سرویس Hatch

برای کشف و جستجوی بازی‌های جدید بخشی به عنوان trending در نظر گرفتیم که بهترین بازی‌ها را بر اساس کیفیت اجرا در سرویس Hatch لیست می‌کند.

دسته‌بندی دیگری برای بازی‌ها در بخش‌هایی نظیر adventure و action پیش‌بینی کرده‌ایم که کاربران عضو می‌توانند به دلخواه هر یک را انتخاب و به این ترتیب هدایت خاص‌تری داشته باشند.

انتخاب بازی‌ها هم می‌تواند خیلی تخصصی انجام شود. صفحه‌ای شبیه به گوگل پلی برای هر بازی وجود دارد که توضیحات و عکس‌ها در آن قرار دارند. در این بخش مشاهده می‌کنید چند نفر از دوستانتان این بازی را تجربه کردند، پست خاصی درباره آن در اکانت شبکه‌های اجتماعی منتشر نمودند و چه بازخوردی داشته‎اند.

سرویس Hatch

فقط کافی است روی play کلیک کنید. این سبک رایگان است و به شما اجازه می‌دهد ابتدا پیش نمایشی از بازی را که به عنوان تیزر تبلیغاتی برای جذب کاربر منتشر شده است نگاه کنید. البته این بخش کاملا اختیاری است و می‌توانید بدون دیدن آن را رد کنید. (skip)

در سرویس Hatch فقط باید بازی کنید. نه نیازی به دانلود است و نه نیازی به منتظر ماندن برای نصب شدن برنامه روی گوشی!

ادامه این مصاحبه را به صورت پرسش و پاسخ در ادامه خواهید خواند:

لایه‌هایی از دخیره سازی ابری در این سرویس مشاهده می‌شود. از کدام قابلیت فناوری ابری استفاده کرده‌اید؟

این استارتاپ با چشم‌انداز مشخصی از تکنولوژی که قرار است به کار گرفته شود، شروع نشده است. ما فقط نگاه کردیم تا بهتر متوجه شویم بازار به کجا می‌رود.

ما فهمیدیم که بر خلاف قدرت بازی‌های موبایلی، همه چیز به سرعت و به خوبی چند سال اخیر پیش نمی‌رود. تصمیم گرفتیم امکانات و وسعت این صنعت را افزایش دهیم و این شد که به سمت تکنولوژی‌های دیگری نظیر فضای ابری گرویدیم.

دراین مسیر به نقاط کلیدی خاصی برخوردیم که به ما جهت داد. مثلا شیوه شروع بازی برای همه کاربران خسته کننده است و دوست دارند زودتر به خود بازی برسند.

ما این تشریفات را حذف کردیم و کاری کردیم کاربر با یک کلیک بازی کند؛ دقیقا مثل یک کلیکی که باعث پخش بی‌دردسر ویدیو می‌شود.

این همان قابلیت جدید بود و ما تصمیم گرفتیم آن را در تکنولوژی ابری پیدا کنیم. البته که این حوزه برای ما دشوار و پیچیده است و ما می‌دانستیم که جنبه‌های بسیار دارد.

سرویس Hatch

ادعا کردید سرویس Hatch همچون Netflix دیگر در دنیا بازی‌های موبایلی می‌باشد. چطور؟

دقیقا! کار ما را جزئیات سخت می‌کند. مشاهده ویدیو و بازی‌، آنهم به این شکل که نیازی به دانلود وجود نداشته باشد به منزله ترافیک انبوهی است که باید به بهترین شکل هدایت شود؛ و اگرنه کیفیت برنامه افت می‌کند.

اگر بر این مشکلات غلبه کنیم همه چیز ممکن است. ما باید تکنولوژی استریم خود را خیلی خوب جاساز کنیم تا کاربران بتوانند با اینترنت نسل سوم و چهارم گوشی خود به بهترین شکل بازی کنند.

ما باید سرمایه زیادی را برای توسعه نرم افزار و ساخت لوازم سخت افزاری جانبی اختصاص دهیم و لزوما تکنولوژی ابری جوابگوی کار ما نخواهد بود.

و گفتید بازی‌های یک نفره امکان ارتقا به بازی‌های چند نفره را در محیط سرویس Hatch دارند؟

بله. در محیط این سرویس به تمایل برای بازی‌های گروهی با توجه به رابطه اجتماعی بازیکنان با هم به خوبی پاسخ داده خواهد شد.

به عنوان مثال همه با بازی Monument Valley، محصول استارتاپ ustwo آشنایی دارند. این بازی و هر گونه بازی معمایی دیگری که در Hatchh وجود دارد قابلیت این را دارند که با کمک شخص دیگری ادامه یابند.

در وضعیتی که سختی بازی شما را خسته کرده است و در عین حال نمی‌خواهید بازی را رها کنید دعوت نامه شما به تمام دوستان ارسال شده و هر کس که مایل باشد می‌تواند کنترل بازی شما را به دست گیرد!

بعد از پذیرش دعوت‌نامه ما اسکرین یا تصویر بازی را برای هر دو کاربر استریم خواهیم کرد. حتی هر کاربر می‌تواند قبل از توقف بازی و واگذاری کنترل آن، جزئیات و شرایط فعلی در مرحله خاصی را با دوست خود در میان بگذارید.

سرویس Hatch

به نظر ما همین موضوع است که می‌تواند یک گیم را جذاب کند و از حالت همیشگی خارج سازد. برای بازی گروهی نیازی به در کنار هم بودن نیست و یک بخش از بازی می‌تواند همزمان برای 16 کاربر استریم شود تا بالاخره یک بازی گروهی هیجان‌انگیز را تجربه نمایید. هر کاربر می‌تواند به گزارشگر بازی esports تبدیل شود و بازی گروهی را مدیریت و هدایت کند.

چگونه این بازی تبدیل به پلتفرمی ویژه برای بازیکنان خواهد شد؟

قابلیت‌هایی که ما در سرویس Hatch گنجانده‌ایم کافی است تا کاربران بدانند هیچ‌چیز در این اپلیکیشن مشابه با نمونه‌های دیگر نیست.

شخصا بازی‌های متعددی را از دوران کودکی تاکنون تجربه کرده‌ام و اعتراف می‌کنم چنین سرویسی آنهم در سطح بازی‌های موبایلی نایاب است.

این روز‌ها مردم گرایش بیش‌تری به بازی‌های موبایلی دارند و مسلما اتفاق بازی‌های همزمان در خانواده در این سرویس واکنش و بازخورد‌های خوبی را به دنبال خواهد داشت.

از این پس بازیکنان در سفر می‌توانند لحظات لذت‌بخش گیم را نیز همراه خود داشته باشند.

سرویس Hatch

همه چیز در Hatch به صورت 100 درصد هماهنگ می‌شود. صدا، ورود کاراکتر به بخش‌های مختلف و پیغام‌هایی که ظاهر می‌شوند. شما می‌توانید در همان اتاقی باشید که کاربر دیگر در آن اتاق است. حتی می‌توانید تنظیم کنید تمام بازیکنان تیم شما یکدیگر را در یک محیط مشترک نظیر مهمانی ملاقات کنند!

نگاهی به کمپانی‌هایی قدیمی‌تری که از تکنولوژی ابری استفاده کرده اند نظیر OnLive داشته باشیم. این کمپانی تاکنون 60 فریم در ثانیه را امتحان کرده و باز هم با شکست مواجه شده است. به نظر می‌رسد نیاز به پهنا باند بیش‌تری باشد.

روی کمپانی‌های زیادی برای تولید بازی‌هایی با ذخیره ابری سرمایه گذاری شده است؛ اما همه آن‌ها سرویس استریم ویدیویی را ترجیح دادند و این یک دلیل ساختاری بنیادی دارد: تاخیر زیاد است! شما مجبور هستید بازی را یک بار روی سرویس رندر کنید، یک بار در قالب ویدیو فشرده کنید و سپس به کاربر نهایی ارسال کنید که این فرآیند پهنای باند مورد نیاز را افزایش می‌دهد.

کاربر هم باید در آن سو بازی را از حالت فشرده خارج کند. همانطور که می‌بینید این قدم‌ها تمامی ندارند و باید فعلا راه بروید!

سرویس Hatch

ما به جای رندر کردن ویدیو رویکرد جدیدی را اتخاذ کردیم. رویکردی که این تاخیر را به حداقل رسانده است، بدون این که به فشرده سازی ویدیو نیازی باشد و بخواهید هزینه‌های زیادی را در کنار مراحل طولانی متحمل شوید!

محاسبات شما بر اساس گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود؟

قابلیت 60 فریم بر ثانیه فقط و فقط در سرویس Hatch فراهم شده است. این قابلیت با استفاده از اتصال 4G و گاهی 5G پشتیبانی می‌شود.

امکانات دیگری هم در این سرویس پیش‌بینی کرده‌اید؟

امکانات بصری زیادی تاکنون به اپلیکیشن اضافه شده است. در حال حاضر لینک شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت کار است که باعث شده کاربران تمام لحظات را به صورت مستقیم بازنشر کنند.

جالب‌تر این که شما می‌توانید ویدیو بازی خود را در هیجانی‌ترین صحنه‌ها به مدت 30 ثانیه ضبط کنید و همان را بی‌درنگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

حتی ابزاری برای بررسی و ویرایش این فیلم‌ها هم پیش‌بینی شده است. این قابلیت از همان ابتدای تولید، مهم‌ترین بخش پیش‌بینی شده در سرویس Hatch بود.

ما مطمئن بودیم که این بخش بیش از این که برای کاربر مفید باشد ما را مطرح می‌کند. این به اشتراک گذاری در وهله اول سرویس ما را به همه معرفی خواهد کرد.

کمپانی‌های دیگری نظیر 1App وجود دارند که همین رویکرد شما را در استریم ویدیویی برای نمایش تبلیغات بازی‌ها اتخاذ کرده‌اند. این کمپانی‌ها اشتراک گذاری بازی را به وسیله لینک انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد یک گام جلو‌تر هستند؛ چون بدون اپلیکیشن این کار را انجام می‌دهند.

همه چیز کاملا متفاوت است. تبلیغ یک بازی کیفیت نمایش آن‌را به همان شکل تضمین نخواهد کرد. در سرویس Hatch همه چیز در دل یک اپلیکیشن به ارمغان می‌آید. شما نیازی به دانلود ندارید و هیچ تبلیغی هم دیده نمی‌شود.

هیچ کس برای انجام یک بازی گروهی نیازی به منتظر ماندن ندارد. داستان Hatch کلا تفاوت دارد. در این سرویس به جای لینک یک دعوت نامه برای تمام کاربران ارسال می‌شود؛ بدون توجه به این‌که مشغول بازی باشند یا نه.

اگر کسی این دعوت را پاسخ دهد بازی چندنفره آغاز می‌شود. همه چیز بدون شناخت قبلی از بازی، دانلود و درگیر شدن با موانعی که ما را از مسیر اصلی بازی منحرف می‌سازد، در اختیار شما است.

سرویس Hatch

در حال حاضر 50 شریک و 90 بازی در سرویس Hatch وجود دارد. برنامه‌ای برای شراکت و همکاری‌های بیش‌تر ندارید؟

در طول یک سالی که گذشته است با شرکت‌های زیادی دیدار داشته‌ایم و مفتخر هستیم اعلام نماییم پاسخ تمام این کمپانی‌ها مثبت بوده است.

با این که هنوز با شرکت‌های خارجی مذاکره نداشته‌ایم اما این تجربیات ما را به سمت همکاری‌های بزرگ‌تری هم هدایت خواهد کرد.

آماری که گفته شد مربوط به فاز بتا یا فاز کوتاه اولیه کار ما است. به مرور بازی‌ها و محتوای بهتر و بیش‌تری اضافه می‌شود. ما نیاز داریم محتوای اپلیکیشن را بروز و پویا نگه داریم تا کاربر جذب شود.

در این مسیر به این نگاه می‌کنیم که بازیکنان بیش‌تر چه بازی‌هایی می‌پسندند؟ چه بازی‌هایی جنبه اجتماعی و حالات چند نفره دارند و می‌توانند کاربر را راضی نگه دارند؟ از این پس دوره دوم ما با جذب 100 بازی شروع می‌شود تا مرحله تست و ارزیابی بزرگ‌تری آغاز گردد.

چند بازی در سرویس Hatch در دسترس کاربران قرار دارد و هزینه ماهانه استفاده از آن‌ها برای کاربر به چه صورت است؟

در اینباره با توسعه دهندگان بازی‌های مختلف مباحثه و مذاکرات پی‌درپی داشتیم و بیش‌تر آن‌ها حاضر نیستند بازی را به صورت رایگان در اختیار ما قرار دهند.

البته حق دارند؛ چون مدل و استایل بسیاری از بازی‌ها رایگان نیست. به هر حال همه آن‌ها به صورت مشترک با ایده ما برای استفاده از این برنامه موافق بودند تا بخشی از هزینه‌های دریافتی با آن‌ها تقسیم شود.

طبق تحقیقات ما نمونه ژاپنی مشابه همین سرویس تحت عنوان KDDI و دقیقا مشابه با سرویس Netflix به صورت کاملا رایگان وجود دارد.

بله. سرویس Hatch کاملا با مدل ژاپنی موجود مشابه است و حتی ما از جانب بسیاری از توسعه دهندگان چینی پشتیبانی می‌شویم. محصولات برخی از بازی سازان چینی را می‌توانید در این سرویس جستجو کنید. همکاری و حمایت آن‌ها برای تیم سازنده Hatch باعث خوشحالی است.

قصد ندارید بازی‌ها را به صورت انحصاری و با کسب امتیاز رسمی انتشار در سرویس Hatch معرفی نمایید؟

البته. ما نمونه‌کار‌های زیادی پیش روی خود داریم که می‌توان آن‌ها را به صورت انحصاری معرفی نمود. در واقع بازی‌های بسیاری هستند که تنها با سلایق خاصی سازگاری دارند و انتشار رسمی آن‌ها از طریق Hatch ما را به این کاربر نزدیک می‌کند.

اگر منظور شما شکل‌گیری جوی نظیر سرویس Netflix است باید گفت که این سرویس محتوایی اختصاصی دارد و تمام محصولات را مستقیما از تولید کنندگان اصلی دریافت می‌نماید. ما هم قصد داریم همین روند را طی کنیم.

اولین تجربه شما در Hatch کلا خاص است؛ چون شما بازی‌هایی را به صورت گروهی تجربه می‌کنید که تاکنون فقط به یک کاربر محدود بودند. برای ادامه این مسیر گزینه‌های زیادی پیش روی ما وجود دارد. حتی برخی از استودیو‌های بازی سازی تمایل دارند به طور اختصاصی برای سرویس Hatch بازی تولید کنند.

سرویس Hatch

برخی از بازی‌ها هم قرار است به صورت اختصاصی توسط خود ما ساخته شود که آن را Hatch Originals می‌نامیم. این بازی‌ها با توجه به تمام نقاط کلیدی مد نظر ما ساخته می‌شوند. الگو کسب درآمد ما هم از کاری که انجام می‌دهیم مشخص است.

نزدیک به یک چهارم درآمد ما از تبلیغات و هزینه‌های عضویت به دست می‌آید که بین 30 تا 70 درصد از این یک چهارم، مستقیما به تولید کنندگان بازی‌ها به صورت هر دقیقه بازی یک کاربر پرداخت خواهد شد.

ما به همین درآمدی که داریم بسنده کرده‌ایم؛ چون معتقد هستیم هر چه قدر منصفانه‌تر عمل کنیم؛ پرداخت و استقبال بهتری از سوی مردم خواهیم داشت.

سخت‌ترین مرحله کار حین ایده‌پردازی برای شروع پروژه سرویس Hatch چه بود؟

ایده این کار مربوط به چند سال قبل است. در آن زمان سخت‌ترین بخش کار تولید تکنولوژی کار بود که ما در ذهن خود خلق کرده بودیم. مهم‌تر از آن تیمی بود که باید برای همکاری گزینش می‌شدند. اما سخت‌تر از همه چیز متقاعد کردن و تحصیل توسعه دهندگانی است که اثبات سودآوری این روش به آن‌ها کمی مشکل است.

زمان زیادی می‌طلبد تا هر تولید کننده متوجه شود این سیستم از همه نظر ارزان‌تر و پُرسود‌تر برای او تمام می‌شود. بعد از توسعه دهنده نوبت به مصرف کننده می‌رسد که باید قانع شود با Hatch قرار است چه چیزی در بازی و گیم پلی تغییر یابد.

باید به آن‌ها آموزش دهیم و بگوییم با این اپلیکیشن دانلود را می‌بوسید و کنار می‌گذارید و بدون مصرف منابع خاص از بازی لذت می‌برید.

سرویس Hatch

همه این کار‌ها برای این است که حتی یک قدم صنعت بازی سازی را به سمت جلو برانیم. با وجود تیم خلاق و متفکر و تکنولوژی مورد نیاز که اکنون تکمیل است ما توانسته‌ایم تا حدودی این صنعت را تکان دهیم.

همه چیز آنطور تغییر یافته است که اگر یک بار از سرویس Hatch استفاده کرده باشید و بخواهید عقب‌نشینی کنید دیگر نمی‌توانید!

این سوال، سوال مخاطبان هم خواهد بود. زمانی که مشغول ساخت سرویس Hatch بودید تکنولوژی و پیش‌نیاز ساخت را از قبل در اختیار داشتید یا چیز جدیدی در این وسط ابداع شده است؟

باید بگویم که زمینه ما خیلی قوی بوده است. تیم ما سازنده پلتفرم محصولات کمپانی بزرگ Rovio می‌باشد که تاکنون 260 میلیون کاربر را در جهان به خود جذب کرده است. تکنولوژی این برنامه توسط خود ما بسط داده شده و ما سیستم‌ها خاص خود را داریم.

هر چه مربوط به استریم و فضای ذخیره سازی ابری وجود دارد توسط خود ما طراحی شده است. ما می‌توانیم بازی‌های نسخه اندروید را در سرویس Hatch قرار دهیم.

بنابراین اگر شما نسخه دومی از بازی اندرویدی خود دارید می‌توانید آن را به ما بسپارید تا باقی امور لازم را روی آن پیاده کنیم. این کار بدون نیاز به سرمایه قبلی انجام می‌شود و حتی تولید کننده در آینده سود می‌کند.

این ترفند ما برای راضی نگه داشتن توسعه دهندگان بود. ما می‌دانستیم اگر از تولید کننده بخواهیم نسخه متناسب با سرویس ما را طراحی کند ترجیح می‌دهد برنامه را به بازاریاب خارجی بفروشد. در حال حاضر روی نسخه اندروید بازی‌ها کار می‌کنیم اما به زودی نسخه iOS هم به سرویس Hatch راه می‌یابد.

این سوال نیز از سوالات مخاطبان است. وقتی یک بازی رقابتی باشد و قرار باشد به نبرد بپردازیم چطور می‌شود که با رقبای خود در یک تیم قرار می‌گیریم و حتی به هم کمک می‌کنیم؟

اگر بخواهید یک بازی چند نفره را به شیوه سنتی سامان دهید نیاز به پروتکل‌های اینترنتی پیچیده دارید تا حالات مختلف را برای تک تک کاربران هماهنگ سازید.

ما در سرویس Hatch بازی‌ها را از سمت سرور اجرا می‌کنیم و بنابراین یک صحنه فقط به یک کاربر خاص نشان داده می‌شود. نیازی نیست حتما برای فهم این موضوع برنامه نویس باشید.

در واقع ما صحنه‌های متفاوتی از یک گیم را عرضه می‌کنیم؛ حال بازی به صورت رقابتی باشد یا این که به شکل چند نفره و گروهی برگزار گردد.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *