سرویس Kongregate یک ابزار تحت وب است که در حال حاضر از قبال عرضه همزمان و تلفیقی بازی‌های موبایل و کامپیوتر، باهم کسب درآمد می‌کند.

تکنولوژی با ورود به عرصه بازی و سرگرمی دریچه دیگری را به ساحل بازی‌‌ها گشود و آن خیال‎پردازی‌های ذهن بشر بود. قوه تخیل انسان در بازی‌های کامپیوتری به کار گرفته شد تا ثابت شود انسان فقط باید اراده کند؛ هیچ چیز برای او نشد ندارد.

این روز‌ها اگرچه کاربر از بازی‌های سنتی قدیمی جدا شده اما هنوز هم فعال است. لحظه به لحظه بازی‌های کامپیوتری و موبایلی تلفیقی از کنش و واکنش هیجانی بازیکن است که او را لحظه‌ای آرام نمی‌گذارد.

آنچه که در بازی‌های کامپیوتری و موبایلی می‌بینیم مثل دو کرانه دور از هم در دریا است. دو کرانه‌ای که تا دیروز غریبه بودند؛ اما امروز با وجود سرویس Kongregate لنگرگاهی ایجاد شده است تا هر دو توسعه دهنده بازی موبایل و کامپیوتر دیداری دوباره داشته باشند!

سرویس Kongregate

Melinda Montano یکی از توسعه دهندگان این سرویس، تحصیلات آکادمیک کاملی جهت تولید بازی‌های مشترک برای هر دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ گذرانده و با تبدیل بازی‎های موبایلی به بازی‌های کامپیوتری و بالعکس، درآمد زیادی کسب نموده است.

او به همه توسعه دهندگان توصیه می‌کند چشم‎اندازی از ایده خود داشته باشند و از همان شروع کار بدانند قرار است چه چیزی به دست آوردند.

Kongregate که در ادامه این مطلب از هات اپ نیوز با آن آشنا می‌شوید نمونه‌ای از ایده‌های پُربازده در حوزه بازی است که شاید شما هم در جستجوی آن باشید. ایده‌هایی که هر فرد جویای کار را به کارآفرینی و ورود به دنیا بازی سازی مشتاق می‌کند.

معرفی سرویس Kongregate – رابط بازی‌های کامپیوتری و موبایلی

Kongregate ports games between PC and mobile

Montano در ارتباط با بازی سازی و شیوه ورود خود به عرصه کسب درآمد از بازی‌های موبایلی و سایر بازی‌ها می‌گوید:

این روز‌ها شانس دانلود بازی‌ها کم‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. شاید بتوان از این راه و تبدیل نسخه بازی‌ها به نسخ دیگر ثروتمند شد!!

سرویس Kongregate

انتظارات خود را کم کنید!

توسعه دهنده سرویس Kongregate با دیدگاه جالب و متفاوت خود درباره انبوه بازی‌های موجود می‌گوید: حتی اگر بهترین و متفاوت‌ترین قابلیت را در بازی خود بگنجانید و آن را در قالب بازی موبایلی راهی اپ استور یا گوگل پلی کنید نباید انتظار زیادی داشته باشید.

حداکثر بازدید و نصبی که می‌توانید در هفته اول داشته باشید 10000 بار دانلود است. این رقم مربوط به هفته اول است و هر چقدر که بگذرد معمولا تبلیغات کمرنگ‌تر می‌شود و این آمار هم فروکش می‌کنند.

داستان بزرگی است این تولید و به انتظار دانلود نشستن برنامه‌های غیررایگان که منبع درآمد شما هستند!

سرویس Kongregate

اگر نگاهی واقع‌گرایانه داشته باشیم می‌بینیم که سخنان Melinda Montano منفی‌بافی نیست و بخشی از حقیقت است! حتی اگر از اشتباهاتی مثل غفلت توسعه دهندگان از بازیکنان بازی‌های موبایلی برحذر باشید بازهم قیمت یک بازی موبایلی چندان رضایت‌بخش نیست.

قیمت گذاری بازی موبایلی خیلی پایین‌تر و کم‌تر از بازی کامپیوتری است؛ چون پیچیدگی بازی کامپیوتری در بازی‌های سبک موبایل دیده نمی‌شود. پس حتی اگر بازی به کرات دانلود شود باز هم بازگشت سرمایه ممکن است حاصل نشود.

مشکل دیگر این است که گاهی بازی‌ها به قیمت‌های مختلف و بالا فروخته می‌شوند و زمانی که شما نمونه مشابه را حتی با کم‌ترین هزینه عرضه می‌کنید بازهم دانلود، رضایت بخش نیست.

همه نینتندو نمی‌شوند…

بازی‌های موبایل نینتندو دقیقا مثل بازی‌های کامپیوتری قدیمی با استراتژی مشخصی عرضه شدند.بازی موفق سوپر ماریو با قیمت 9.999 دلار فروخته شد تا توسعه دهندگان این بازی پیش‌بینی کنند با فروش بازی در ماه اول حداقل 300 میلیون دلار درآمد داشته باشند. اما دقت کنید که همه نینتندو نمی‌شوند!

Melinda Montano، مدیر توسعه سرویس Kongregate، می‌گوید: باید قانون کسب وکار خود باشید؛ نه انتظارات بیهوده و خیالی! هر توسعه دهنده باید شبیه علامت سوال باشد تا از خود بپرسد مسیر من چیست؟ راه یا گزینه دوم پیش‌روی من چیست؟

سرویس Kongregate

نیاز به تحولات درست و حسابی

Montano معتقد است یک تولید‌کننده یا طراح موفق باید بدون توجه به رایگان بودن یا غیررایگان بودن برنامه‌ای که تولید می‌کند رویکرد متفاوت و خاصی به بازی‌های موبایلی داشته باشد.

او می‌گوید: اگر کاری نمانده است و فعلا نمی‌دانید چه باید کرد حداقل دست به کار شوید و داشته‌هایتان را از زمان عرضه تاکنون برآورد کنید. آنالیز و بررسی برای همه رایگان است!

سرویس Kongregate

ورود به بازی‌های موبایلی از دریچه بازی‌های کامپیوتری و بالعکس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بازیکنان بازی‌های کامپیوتری حساسیت زیادی به عنوان بازیکن بازی موبایلی می‌یابند و بنابراین سطح انتظارات آن‌ها بر خلاف شما بالا می‌رود.

دو پلتفرم مشخص را برای بازی‌هایی که تولید می‌کنید انتخاب نمایید و دورِ اهداف ساده و دست‌یافتنی نچرخید!

موبایل یا کامپیوتر؛ تفاوتی ندارد!

به عنوان یک توسعه دهنده در سرویس Kongregate هرگز ارزش بازی در یک پلتفرم خاص را زیر سوال نمی‌بریم. در عوض گزاره‌های جدیدی به توضیح بازی اضافه می‌کنیم و چگونگی انتقال بخش‌های مختلف را به پلتفرم جدید با کاربران به اشتراک می‌گذاریم.

تبدیل بازی‌های پولی به بازی‌های رایگان

جالب است بدانید که در این سرویس شیوه دیگری از نقل و انتقالات هم انجام می‌شود. به این شکل که تمام بازی‌های غیر رایگان به صورت رایگان در این سرویس عرضه می‌شوند و جمله”رایگان بازی کنید” شعار اصلی Kongregate می‌باشد.

سرویس Kongregate

Montano می‌گوید: در انتقال یک بازی غیررایگان به رایگان حتما باید کاربر درباره محتوا و پیامی که منتقل می‌شود توجیه گردد. با دیدن حجم بازی‌های کودکانه و سایر بازی‌هایی که برای گروه سنی بالاتر وجود دارد؛ شگفت‌زده خواهید شد. فرصت زیادی برای انتقال و تبادل آن‌ها وجود دارد و این یک راز است!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *