این روز‌ها تقریبا همه طرفدار عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی هستند؛ چون ایمان دارند با موبایل بهتر از همیشه می‌توان در مشتری نفوذ کرد و نظر او را برای خرید تغییر داد.

همه انسان‌ها مادی‌گرا نیستند؛ اما به هر حال کسب درآمد آن هم به شیوه نوین اینترنتی یا دیجیتالی، نیازی است که همه بر آن اتفاق نظر دارند.

کسب وکار‌ها به خوبی سرد و گرم روزگار را در بازار امروز و پیچیدگی‌های آن چشیده‌اند و می‌دانند نمی‌توان کسی را مجبور به خرید کرد و با زورِ حرف زدن، جنسی را به کسی غالب نمود!

بازاریابی موبایلی مدیون حال و آینده است. تلویزیون، روزنامه، کامپیوتر‌های بزرگ و خلاصه تمام تحولات تکنولوژی از دیروز تا به حال، عواملی هستند که باعث شده‌اند این نوع از بازاریابی، به شکل کنونی خود درآید.

عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی

عادت کردن مردم هم به استفاده از موبایل باعث شده تا عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی برای برندینگ متداول شود. اما آیا این عادات همان عواملی هستند که کسب وکار را به مرز موفقیت نزدیک می‌کنند؟ یا فقط عاداتی شعارگونه هستند که جیب سرمایه گذار را خالی می‌کنند؟

برای پاسخ به این سوالات و ابهام زدایی از تاثیر هر آنچه که در بازاریابی موبایلی مطرح می‌شود، مطلب امروز هات اپ نیوز را دنبال کنید.

عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی

Costly Mobile Advertising Habits

کمپین بازاریابی دیجیتالی یا به صورت جزئی‌تر بازاریابی موبایلی طبق سه عادت تبلیغ کردن، هدف گذاری مشتری و سپس تجزیه و تحلیل برنامه‌ریزی می‌شود.

بنابراین هر تاثیر منفی و یا مثبتی که از طریق این تیپ از بازاریابی اعمال شود، به همین عادات بستگی دارند. با تاثیر این عوامل در ادامه آشنا خواهید شد.

فرمت یا نوع تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید

تحلیل عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی را با تبلیغات شروع می‌کنیم؛ چون تبلیغات بخشی از تاریخ هستند و در دل کسب وکار و بازاریابی ریشه دوانده‌اند.

از زمان قدیم تبلیغات از مَجرای کانال‌های تلویزیونی و روزنامه‌ها متداول بوده‌اند تا به امروز که کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ برای نشر پیام تبلیغاتی شکل می‌گیرند.

اما هر دو این رویکرد برای کاربران موبایل تقریبا مردود می‌باشند! زیرا کاربران موبایل معمولا در حرکت هستند.

هیچ کدام از آن‌ها در زندگی پُرمشغله امروز دائما پشت کامپیوتر نیستند که کمپین‌های تبلیغاتی را به این شکل دنبال کنند یا این که بخواهند گوش به زنگ پیام‌های بازرگانی تلویزیون باشند.

عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی سیال است و به همین دلیل نمی‌توان اصلا فرمت خاصی برای آن مشخص نمود. بهتر است با توجه به سنگ بنای بازاریابی موبایلی، چندین و چند کمپین بر اساس شیوه‌های مختلف تبلیغات آنلاین طراحی کرد و بر اساس شرایط هر کاربر از آن‌ها بهره نمود.

از آنجایی که قبلا فقط روی یک کمپین سرمایه گذاری زیادی انجام می‌شد، فرمت تبلیغات به یکی از عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی تبدیل شد. عادتی که با توجه به توضیحات مطرح شده غلط است و باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

هدف گذاری کاربرانی که مطلوب شما هستند

اگر می‌پرسید چطور قرار است بازاریابی موبایلی برای همه جواب بدهد یا بهتر بگوییم؛ با جمعیتی بزرگ و یک نوع بازاریابی، نتیجه خوبی به دست آوریم؟ جواب هدف گذاری است.

هدف گذاری تعریف مشخص و واحدی دارد. اما این هدف گذاری با تمام نقاط قوت خود نمی‌تواند پاسخگوی خواسته‌های متفاوت در نقاط مختلف باشد.

حتی اگر هم ضوابط هدف گذاری را رعایت کنید نمی‌توانید مطابق با میل همه عمل کنید. بنابراین منظور از هدف گذاری توجه به سطح متوسط یا میانگین خواسته‌های کاربران است.

عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی

هدف گذاری مکانی

هدف گذاری مشتریان یا کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی از همان عادات خوب در بازاریابی موبایلی است. اگر بتوانیم بفهمیم مخاطب ما در خانه است یا در محل کار، پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

این اطلاعات باید به صورت دقیق و از طریق یادگیری ماشینی به دست آیند. یادگیری ماشینی است که می‌تواند رفتار‌های مشتری را آنالیز کند. همه چیز در این آنالیز نقش دارد؛ آب و هوا، وضعیت زیست محیطی، موقعیت کاری کاربر و…

از این رو به نظر می‌رسد هدف گذاری یکی از بهترین عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی است و سرمایه گذاری بابت آن با توجه به منافعی که در آینده به دنبال دارد می ارزد.

عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی

اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل

بخش دیگری از کمپین بازاریابی موبایلی اندازه‌گیری میزان پیشرفت یا موفقیت است. بارها بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که صرفا توجه به فاکتور‌های موثر در دانلود اپلیکیشن و افزایش بازدید از آن، به معنای موفقیت کمپین نیست.

چه بسا یک اپلیکیشن پُربازدید درآمد کمتری نسبت به اپلیکیشنی داشته باشند که کمتر دانلود شده است.

عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی

بنابراین آمار کمی، نظیر نرخ کلیک در تبلیغات کلیکی، معیار خوبی در ارزشیابی کارآیی کمپین بازاریابی موبایلی نیست. درک رفتار کاربر در اپ استور و گوگل پلی است که امروزه معیار همه توسعه دهندگان شده است.

به نظر می‌رسد اندازه گیری اما نه به روش قدیمی بلکه به شیوه منطقی مدرن از عادات گران قیمت در بازاریابی موبایلی است که می‌تواند مفید باشد.

سخن آخر:

مسیر بازاریابی موبایلی مثل یک کانال سیال و متحرک است. این مسیر به مرور زمان با ورود تکنولوژی‌های جدیدی مثل AR یا VR انعطاف بیشتری نیز می‌یابد.

لذا ضروری است پیش از ورود به آن آگاهی کاملی از عادات و شیوه‌های بازاریابی موبایلی داشته باشید.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *