NetMarketShare به تازگی آماری را منتشر ساخته است که سهم سیستم عامل های مختلف را از استفاده کاربران در ماه گذشته میلادی مشخص می نماید. بر طبق این آمار نشان داده شده که هنوز هم نیمی از کاربران کامپیوترهای شخصی از  ویندوز ۷ بهره می برند. نکته جالب در مورد ویندوز اکس پی، افزایش یک درصدی کاربران بوده و از ۵.۶۶ درصد به ۶.۹۴ درصد رسیده است. سهم ویندوز ۱۰ هم افزایشی بسیار اندک داشته و به ۲۶.۸ درصد رسیده است.

در ماه گذشته، اگر به خاطر داشته باشید، باج افزارهایی از حفره امنیتی ویندوز اکس پی استفاده نمودند که منجر به مختل شدن کارکرد تعداد زیادی کامپیوتر در سراسر جهان شد. بر همین اساس، مایکروسافت یک به روز رسانی برای رفع باگ در نظر گرفت. با این حال می بینیم که برخلاف کاهش شدید آن در گذشته، اکنون کاربرانش حدود یک درصد افزایش داشته اند.

سهم سیستم عامل macOS 10.12 هم تقریباً در حدود ۳.۵ درصد از کل بازار کامپیوترهای شخصی را فراگرفته در حالی که یک دسته بندی دیگر به نام «سایر» در این لیست دیده می شود که شامل نسخه های قدیمی از سیستم عامل مایکروسافت و اپل، در کنار سیستم عامل های دیگر می شود.

طبق بررسی های انجام شده می توان دید که ۹۱.۵۱ درصد از کاربران کامپیوترهای شخصی از سیستم عامل ویندوز بهره می برند در صورتی که کاربران مک سهمی در حدود ۶.۱۲ و کاربران لینوکس هم ۲.۳۶ درصد را دارا می باشند.

البته باید اظهار داشت که این آمار به طور دقیق و کاملا درست ارزیابی نشده چرا که طریقه جمع آوری آنها از طریق همکاری با برخی وب سایت ها و دنبال کردن بعضی کدها انجام شده است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *