خانه ورزش اخبار ورزش سود میلیاردی فرانسه از محل میزبانی رقابت های یورو ۲۰۱۶

سود میلیاردی فرانسه از محل میزبانی رقابت های یورو ۲۰۱۶

0

میزبانی فرانسه در رقابت های فوتبال یورو ۲۰۱۶ در سال گذشته، درآمد میلیاردی را برای این کشور به دنبال داشت.

به گزارش وب سایت نود، نتایج بررسی های صورت گرفته توسط دولت فرانسه نشان می دهد که کشور فرانسه از طریق میزبانی در رقابت های یورو ۲۰۱۶ سود هنگفتی به مبلغ ۱/۲۲ میلیارد یورو (معادل ۱/۳ میلیارد دلار) را به دست آورده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که با وجود تشدید اقدامات امنیتی و اعلام وضعیت اضطراری و همچنین هشدار مقامات دولتی و امنیتی درباره احتمال وقوع حملات تروریستی، در مجموع ۲/۵ میلیون نفر با حضور در ورزشگاه از نزدیک این مسابقات را تماشا کردند. بنا بر این گزارش، مدت زمان اقامت تماشاگران در کشور فرانسه به طور میانگین حدود هشت روز بود که هر نفر روزانه به طور متوسط مبلغ ۱۵۴ یورو برای مخارج خود پرداخت کرده است. البته بیش از یک سوم این مبلغ برای محل اقامت پرداخت می شد.

بر اساس اسناد معتبر، ۷۵ میلیون یورو شامل ۷۰ میلیون مالیات بر ارزش افزوده به حساب دولت فرانسه واریز شد. با وجودی که طبق قانون یوفا به عنوان متولی برگزاری و سازماندهی این رقابتها از پرداخت مالیات معاف بود، اما وزیر ورزش کشور فرانسه اعلام کرد که برگزاری این رقابتها به لحاظ اقتصادی سودآور بوده است. پاتریک کانر در این باره گفت:

یوفا هیچ مالیاتی به دولت فرانسه پرداخت نکرد اما در مجموع مبلغی معادل ۴۵ میلیون یورو به فرانسه پرداخت کرد؛ این مبلغ شامل ۲۰ میلیون یورو برای اجاره بهای استادیوم‌های ورزشی، ۲۰ میلیون یورو جهت تأمین مالی به منظور آماده سازی شهرهای میزبان، و ۵ میلیون یورو بابت ایجاد مناطق و نواحی گردشگری برای هواداران می شد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *