مایکل پکتر عنوان کرد کنسول ایکس باکس سود زیادی برای مایکروسافت دارد و این کمپانی قصد ندارد از بازار سخت‎افزارها خارج شود.

کنسول ایکس باکس وان ایکس امسال منتشر می‎شود و از سخت‎افزار آن بسیار صحبت شده است، این کنسول در حقیقت ورودی، پرهیجان داشت، پس به نظر می‎رسد انتظارات بسیاری از این دستگاه می‎رود و شاید این کنسول بتواند این انتظارات را برآورده کند، ولی اگر عملکرد ضعیفی از خود نشان دهد که البته غیرممکن به نظر می‎رسد، با توجه به قیمت بالای این کنسول نسبت به کنسول چیره بر بازار سونی و کنسول در حال اوج نینتندو و همچنین به علت کمبود بازی انحصاری برای ایکس باکس امکان دارد که کمپانی مایکروسافت از خانواده ایکس باکس قطع امید کند و از بازار کنسول‎ها خارج شود. یکی از تحلیل‎گران اعلام کرده بود که کمپانی مایکروسافت آماده خارج شدن از بازار سخت‎افزارهاست، پس آیا عملکرد ضعیف کنسول ایکس باکس وان ایکس می‎تواند پایانی برای حضور مایکروسافت در بازار کنسول‎ها باشد. این سوالی است که از مایکل پکتر، کارشناس و تحلیل‎گر سازمان امنیتی Wedbush پرسیده شد. لازم به ذکر است، او رخ دادن این اتفاق را محتمل نمی‎داند. پکتر گفت:

نه من این طور فکر نمی‎کنم، کنسول‎های ایکس باکس سود زیادی به همراه دارند. همه ما می‎دانیم برای رسیدن به مقام اول رقابت وجود دارد که مشخص می‎کند چه کسی اول و چه کسی دوم است، ولی این حرف مثل این بوده که بگوییم چون پپسی کمتر از کوکاکولا نوشابه می‎فروشد، پس در شرکت پپسی را تخته کنیم، یا مثلا بگوییم چون رستوران Burger King کمتر از رستوران McDonald همبرگر می‎فروشد، پس رستوران Burger King را کلا تعطیل کنیم. باید به این نکته توجه داشت که هر دوی آن‎ها سودآور هستند و چه اهمیتی دارد که کدام یک کم، بیشتر فروش دارد؟ نتها کسانی که سر این موضوع بحث می‎کنند طرفداران متعصب این کنسول‎ها هستند.

من هم با پکتر موافق هستم اگر ایکس باکس برای مایکروسافت سود دارد پس دلیلی ندارد که مایکروسافت از این کنسول دست بکشد، ولی سوال اینجاست که آیا واقعا ایکیس باکس سودآور است؟ البته ایکس باکس لایو سودآور است ولی باید توجه داشت که گذر زمان بر روی آن تاثیر می‎گذارد. قیمت بالای ایکس باکس وان ایکس از یک سو و همچنین نبود بازی‎‎های انحصاری ترغیب کننده برای این ایکس باکس مانند بازی‎های Horizon و Zelda که به فروش پلی‎استیشن 4 و نینتندو سوییچ کمک کردند، بر عملکرد این کنسول تاثیر منفی خواهد گذاشت، ما از پکتر درباره این که این تاثیر تا چه حد بوده است، سوال کردیم.

به نظر من آن‎ها باید توجه ویژه‎ای به این نکته داشته باشند، من نمی‎دانم که این مسئله برای آن‎ها در چه اولویتی است یا اینکه آن‎ها استودیوهایی که در سطح استودیوهای سونی باشند دارند یا خیر؛ من نمی‎دانم پس نمی‎توانم به طور دقیق بگویم. بازی Horizon Zero Dawn توسط استودیو Guerrilla ساخته شده و اعضای آن‎ عالی هستند، مقابله با بازی‎های مثل Horizon چالش بزرگی خواهد بود، این مقابله فقط در صورتی امکان‎پذیر است که کمپانی مایکروسافت Take-Two را خریداری کند و بازی‎های GTA و Red Dead را به صورت انحصاری برای ایکس باکس  توسعه دهد، این کار بسیار مشکل خواهد بود، ولی باید این انجام شود اما مطمئن نیستم که توانایی این کار را داشته باشند.

من شخصا با او موافق هستم که مایکروسافت از نبود تنوع در عناوین انحصاری ایکس باکس رنج می‎برد. مشکل آن‎ها کمبود استعداد و خلاقیت نیست، آن‎ها استودیوهای بسیار خوبی دارند، ولی تا زمانی که این استودیوها مشغول کار بر روی سری بازی‌های قدیمی ایکس باکس مثل Halo و Gears of War  هستند، نمی‎توان از آن‎ها انتظار اثری جدید و هیجان‎انگیز را داشت.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *