شاید سوراخ کنار دوربین آیفون یکی از آن قسمت‌هایی است که هرگز متوجه آن نشده باشید، اما همین سوراخ کنار دوربین، هدف‌های بسیار مهمی را دنبال می‌کند که شاید دانستن آن برای شما هم جالب باشد!

ظاهرا برخی از کاربران آیفون هرگز به پُشت گوشی خود نگاه نمی‌کنند اما اخیرا تعداد زیادی از کاربران آیفون بعد از خیره شده به سوراخ کنار دوربین آیفون به این فکر افتاده‌اند که واقعا این سوراخ چیست؟

کاربردهای سوراخ کنار دوربین آیفون

سوراخ کنار دوربین آیفون

اساسا هر گوشی هوشمند دارای مجموعه‌ای از این سوراخ‌ها است، اما تعداد کمی از آنها باقی مانده‌اند. بر روی آیفون سه سوراخ کوچک وجود دارد، در کنار دوربین عقب، زیر اسپیکرهای جلو و یکی هم در لبه پایینی قرار گرفته است.

پیکربندی میکروفون سه‌گانه با انتشار آیفون 5 در سال 2012 معرفی شد. این میکروفون‌های کوچک برای جمع‌آوری صدای اطراف طراحی شده‌اند.

سوراخ کنار دوربین آیفون

با افزایش دستیارهای دیجیتالی همچون Siri و Google Assistant بطور فزاینده‌ای این سوراخ‌ها ارزشمندتر شدند.

آیفون نیز نزدیک به یک دهه در هر مدل خاص به این سوراخ‌ها مزین شده و سال‌هاست مقالات مختلفی در این مورد منتشر شده‌اند. در پاسخ به این سئوال که سوارخ کنار دوربین برای چیست؟ فرضیه‌های جالبی وجود دارد که بد نیست نگاهی به آنها داشته باشید:

1 . دکمه ریست گوشی

2 . دکمه ریست دوربین

3 . مکانی برای جایگزینی لنز اضافه

4 . دوربین مخفی دوم

5 . راهی برای اجکت کردن سیم کارت

به این توصیه عمل کنید!

سوراخ کنار دوربین آیفون

بعد از مشاهده این فرضیه‌های عجیب و غریب که از دوست و همسایگان خود شنیده‌اید، بهتر است اکیدا به این توصیه عمل کنید:

لطفا، لطفا چیزی در این سوراخ نگذارید، سوراخ کنار دوربین آیفون و سوراخ‌های دیگر موجود بر روی گوشی مانند سوراخ گوش یا سوراخ‌های بینی شماست و بهتر است چیزی در آن فرو نکنید!

اگر در این سوراخ گرد و غبار وجود داشته باشد، به آرامی بر روی آن ضربه بزنید تا گرد و غبار بیرون بیاید. اگر این راه حل جواب نداد، با چرخش آرام یک سوزن، این کار را انجام دهید.

سوراخ کنار دوربین آیفون

همانطور که اپل توضیح می‌دهد: برای آزمایش میکروفون اولیه در پایین آیفون خود، با باز کردن یادداشت صوتی یا همان Voice Memos، نماد ضبط صدا را بزنید و بعد صدا را پخش کنید، شما باید قادر به شنیدن صدای خود باشید.

اگر صدای گوشی شما در تماس تلفنی کم شده است، مطمئن شوید میکروفون آیفون مسدود نشده یا با چیزی پوشش داده نشده است.

اگر صدای ویدئوهای ضبط شده کم است یا Siri نمی‌تواند صدای شما را بشنود، اطمینان حاصل کنید که میکروفون نزدیک دوربین مسدود نشده یا چیزی روی آنرا پوشش نداده باشد.

در انتها بهتر است با سوراخ‌های روی آیفون خود مهربان‌تر باشید!!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *