عنوان Scalebound یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و موردانتظارترین پروژه‌های نسل هشتم است که قرار بود در سال 2016 بر روی Xbox One منتشر شود اما بدلیل کامل نشدن پروسه ساخت و مشکلات فنی، عرضه آن به سال 2017 موکول شد، اما به نظر می‌رسد با وجود این تاخیر شرایط توسعه بازی در مرحله بسیار پیچیده و دشواری قرار گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم، بتازگی منابع داخلی و معتبر وبسایت Kotaku و Eurogamer که معمولا ادعاهای آن‌ها درست از آب در می‌آید (نظیر ساخت کنسول میان‌نسلی سونی) اعلام کرده‌اند که مراحل ساخت Scaleboundd بسیار دشوار و پیچیده دنبال شده و احتمالا بزودی خبر کنسل شدن ساخت آن توسط مایکروسافت اعلام می‌شود. هم‌اکنون نیز همکاری شرکت مایکروسافت با سازنده بازی یعنی Platinum Games قطع شده است.

در راستای این اخبار، مایکروسافت بیانیه کوتاهی را برای منابع نزدیک خود با این مضمون منتشر کرده است: “ما بزودی باید اطلاعاتی را در مورد Scalebound به اشتراک بگذاریم”

به گفته منابع نزدیک به مایکروسافت، رابطه آن‌ها با استودیو ژاپنی پس از نمایشگاه GamesCom 2016 رو به سردشدن گرایید و پروسه ساخت بازی در پایان سال 2016 متوقف شد. به نظر می‌رسد مشکل اصلی بر سر راه بازی، نقص‌های فنی و مشکلات موتورگرافیکی است به طوری که برای رفع آن‌ها فشار کاری بسیار زیادی به اعضای استودیو وارد شد و عملا آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ادامه ساخت بازی تصمیمی منطقی نیست.

Scalebound یک پروژه بسیار مهم است زیرا توسط آقای “هیدکی کامیا” یکی از خالقان مشهور دنیای بازی از استودیو Platinum Games ساخته می‌شود. این بازی مدت زمان بسیار طولانی در حال ساخت بوده و در E3 2014 توسط شرکت مایکروسافت به عنوان یک بازی انحصاری معرفی شد.

در نهایت باید دید این خبر صحبت دارد یا خیر اما کنسل شدن این پروژه دوست‌داشتنی بی‌شک خبر خوبی برای جامعه گیمرها نیست. دیدگاه شما در رابطه با این موضوع چیست؟

آپدیت:

وبسایت IGN پس از برقراری تماس با مایکروسافت، به طور رسمی اطلاعیه‌ای از آن‌ها مبنی بر کنسل شدن بازی را دریافت کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

“پس از بررسی‌های دقیق، Microsoft Studios تصمیم گرفت به تولید و توسعه Scalebound پایان دهد. با این وجود ما سخت در تلاش خواهیم بود ترکیبی شگفت‌انگیز را در سال جاری برای گیمرهای خود ارائه دهیم، ترکیبی شامل عناوینی نظیر Halo Wars 2 ، Crackdown 3 ، State of Decay 2 ، Sea of Thieves و تجربیات فوق‌العاده دیگر که از انتظار آنهاست.”

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *