به تازگی پس از جدال‌های بسیار، شاهد شکایت مارک زاکربرگ از مردگان هم هستیم! قضیه ازاین‌قرار است که در بین زمین‌های 700 هکتاری خریده شده آقای زاکربرگ در یکی از جزایر هاوایی به نام کائوآئی، زمین‌های افراد بومی هم وجود دارد که کمی کار را برای این کارآفرین موفق، ناخوشایند کرده است.

در همین راستا این جوان 32 ساله یکسری شکایت احراز مالکیت برای زمین‌هایش تنظیم کرده است تا این افراد مجبور شوند زمین‌هایشان را بفروشند.

از شما دعوت می‌کنیم در ادامه ماجرا با هات اپ نیوز همراه باشید تا قضیه را موشکافانه‌تر با هم بررسی کنیم.

شکایت مارک زاکربرگ از مردگان به خاطر چند تکه زمین؟

شکایت مارک زاکربرگ از مردگان

مدیر عامل شرکت فیس‌بوک، مارک زاکربرگ یکبار دیگر به دیدن همسایگان خود رفت تا مطمئن شود که زمین 700 هکتاری او غیرقابل نفوذ باقی‌مانده است.

اینبار او به‌جای کشیدن دیوارهای عظیم دیگر به دور زمین خود، تصمیم به شکایت علیه چند صد نفر کرده است و نکته قابل‌توجه آنکه که چند نفر از آن‌ها از دنیا رفته‌اند!

این افراد قبلا ادعاهای مبنی بر صاحب بودن بعضی از قسمت‌های زمین خریداری‌شده صاحب فیس‌بوک در جزیره کائوآئی را داشته‌اند.

یک گزارش از سایت Honolulu Star-Advertiser که نگاه تکمیلی به این جنگ‌های قانونی دارد، منتشر شد. با توجه به این گزارش، در مهرماه امسال هشت پرونده‌ حقوقی ثبت‌شده است که بر اساس آن‌ها؛ این خانواده‌ها باید در مزایده‌های عمومی تحت نظر دادگاه، اقدام به فروش زمین‌های خود به بالاترین قیمت بکنند.

این‌یک فرایند «احراز مالکیت» خواهد بود که توسط دولت، صاحبان زمین شناسایی و سپس باید زمین‌های خود را بالاجبار بفروشند.

ماجرای شکایت مارک زاکربرگ از مردگان از زبان دیگر افراد

شکایت مارک زاکربرگ از مردگان

زمانی که سایت Gizmodo جویای جزییات طرح دعوی (احراز) از مالکیت زمین‌های زاکربرگ و گزارش روزنامه شد، آقای Keoni Shultz یکی از کارکنان Cades Schutte (یک شرکت حقوقی برجسته در هاوایی) که در آنجا مسئول کنترل اموال زاکربرگ نیز هست، برای آنها یک گزارش فرستاد که به شرح زیر است؛

در هاوایی یک چیز عادی است که یک زمین کوچک در داخل زمین‌های پهناور دیگر افراد قرار دارد، پس از گذشت زمان نیز آن قطعه زمین‌های کوچک باز قسمت‌بندی می‌شوند و سرنوشتی نامعلوم خواهند داشت و در برخی موارد نیز پس از مدتی صاحب زمین از وجود آن بی‌اطلاع خواهد ماند.

برای همین باید یک سری اقدامات و فرایندهای استاندارد طی شود تا بتوان این صاحبان را شناسایی کرد و از مالکیت آن‌ها اطمینان یافت و سپس با توجه به زمینی که دارند هزینه آن نیز به آن‌ها پرداخت شود.

بهتر است بدانید زمانی که زاکربرگ در سال 2014 حدود 100 ملیون دلار را برای خرید این قطعه زمین‌ها پرداخت کرد، ده‌ها قطعه زمین هم دراین‌بین وجود داشت که صاحبان آن‌ها خانواده‌های بومی و ساکن آنجا بودن و حق مالکیت کامل آن زمین‌ها را نیز در اختیار داشتند.

ولی این زمین‌ها تا به الان هم بلا استفاده مانده و دقیقا معلوم نیست که صاحب اصلی آن‌ها کیست و به چه کسانی ارث رسیده است.

همان‌طور که گفتیم وضعیت وقتی وخیم‌تر می‌شود که برخی صاحبان از دنیا رفته‌اند و شاهد شکایت مارک زاکربرگ از مردگان هستیم! هم‌چنین بر طبق گزارش Star-Advertiser افرادی که زنده هستند می‌توانند که ادعای مالکیت قطعه زمین‌های خود را بکنند.

واقعا زاکربرگ همچین آدمی هست؟

در مقاله به این موضوع هم اشاره‌شده است که رفت‌وآمدهای قانونی زاکربرگ یک کار غیر معمول نیست.

بااین‌حال برای 6 امین مرد ثروتمند جهان خوشایند به نظر نمی‌رسد که یک شکایت‌نامه را تنظیم کند تا صدها نفر از مردم اهل هاوایی بالاجبار زمین‌های موروثی خود را بفروشند!

وکلای زاکربرگ اعلام کرده‌اند که مالکان قطعه زمین‌ها باید به‌زودی با توجه به شرایط، زمین‌های خود را به فروش برسانند.

ولی برخی از آن‌ها افرادی هستند که بیش از 100 سال از مالکیت آن‌ها در آن قطعه زمین خانوادگی می‌گذرد. (با توجه به گزارش Star-Advertiser آن‌ها می‌توانند در مقابل این شرایط مقاومت کنند ولی ممکن است که این کار 100 هزار دلار برای آن‌ها آب بخورد.)

در این ماجرا شاهد مسائلی عجیب‌تر از شکایت مارک زاکربرگ از مردگان هم هستیم و آن این است که برخی افراد اصلا از اینکه چه اتفاقی در حال افتادن است باخبر نیستند.

شکایت مارک زاکربرگ از مردگان

بر طبق گزارش Star-Advertiser شخصی به نام ماریان تاوارز که صاحب 0.5 درصد از یک قطعه زمین در این اراضی است، نه از وجود زمین و نه از طرح دعوی دادگاه خبر دارد، همچنین وی نمی‌داند که چه چیزی باعث به وجود آمدن این شرایط و حل کردن آن می‌شود.

در طرف دیگر گود هم قطعه زمین نیشکر یک کشاورز پرتقالی است که در سال 1894 به‌وسیله وی خریداری‌شده است ولی کسی از وارثان باقی نمانده است تا مالیات این زمین‌ها را پرداخت کند و یا با وکلای زاکربرگ به بحث‌وجدل بپردازد.

بررسی بیشتر پرونده‌های شبیه به شکایت مارک زاکربرگ از مردگان

استفان پرهام، یک وکیل مستقر در گرجستان که متخصص پرونده‌های حقوقی دعوی (احراز) مالکیت زمین است، دراین‌باره گفت: این نوع پرونده‌ها باید برای حل مشکل و اختلافات به وجود آمده بین مالکان مورداستفاده قرار گیرد.

«استفاده از روش حقوقی دعوی (احراز) مالکیت زمین بسیار جالب است و مفاد منحصربه‌فردی نیز در آن وجود دارد.»

پرهام در گفتگو با Gizmodo اذعان کرد که نوع پرونده‌های حقوقی دعوی (احراز) مالکیت بستگی به دولت و حوزه قضایی دارد. در این موارد بهتر است که قبل از اینکه این پرونده‌ها علیه شما تشکیل شود، شما آن‌ها را برای احراز هویت تشکیل دهید.

کارنامه زاکربرگ از زبان همسایه‌هایش

البته زاکربرگ واقعا دیوارها را دوست دارد و سابقه درخشانی در ایجاد مزاحمت برای همسایگان خود بر جای گذاشته است، سال قبل یک خانواده اعلام کرد که زاکربرگ در حال ساخت یک دیوار غول‌پیکر در اطراف مرز زمین‌های خود در کائوآئی است که باعث ناراحتی بسیاری از همسایگان او هم شده است، چون آن‌ها گفته بودن که منظره اقیانوس با وجود این دیوارهای غول‌پیکر برای آن‌ها قابل‌مشاهده نیست.

شکایت مارک زاکربرگ از مردگان

در سال 2014 هم سایت San Francisco Chronicle اعلام کرد که زاکربرگ چند میلیون دلار را برای ساخت خانه خود در سانفرانسیسکو خرج کرده است که در دوره حدود 18 ماهه ساخت این بنا، همسایگان او یک روز خوش نداشته‌اند و از احساس محاصره شدن خود شکایت می‌کردند.

سپس در سال 2016 که ساختمان بنا شد، همسایگان زاکربرگ از اینکه نیروهای امنیتی او به‌صورت غیرقانونی در خیابان ماشین‌های خود را پارک می‌کنند، شکایتی را تنظیم نمودند، چیزی که از این قضایا می فهمیم این است که زاکربرگ اصلا همسایه خوبی نیست.

واقعا چه کسی می‌تواند پناهگاه‌های روز قیامت زاکربرگ را فراموش کند؟

اگر شما در دو هفته اول سال 5 میلیارد دلار درآمد داشته باشید، واقعا درگیری قانونی با 100‌ها نفر برایتان می‌تواند در حد یک نگرانی کوچک باشد.

منبع هات اپ نیوز

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *