شیائومی شاید دیگر برترین تولیدکننده موبایل در چین نباشد، اما هنوز هم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در دنیاست. شیائومی امسال گوشی‌های رده‌بالایی همچون می‌نوت ۲ را معرفی کرده و اخبار جدید حکایت از آن دارد که شیائومی برای معرفی یک گوشی رده‌بالای جدید در سال آینده آماده می‌شود.

گوشی جدید Mi S نام داشته و با نمایشگر ۴.۶ اینچی عرضه می‌شود. این نمایشگر، رزولوشن ۱۰۸۰p داشته و همچنین ۲.۵ بعدی بوده و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت دارد. از دیگر مشخصات فنی گوشی جدید می‌توان به اسنپدراگون ۸۲۱، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره داشت. باتری Mi S، تنها ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد که با توجه به اندازه گوشی، معقول بنظر می‌رسد.

گوشی جدید دارای پورت USB Type-C بوده، ولی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را حفظ می‌کند. دوربین اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی بوده و از لنز سونی IMX378 بهره می‌برد. این دوربین دارای دهانه f/2.0 بوده و فلاش دوگانه LED نیز دارد. دوربین سلفی، چندان قوی نیست و شیائومی تصمیم گرفته از یک دوربین ۴ مگاپیکسلی استفاده کند. کیفیت دوربین سلفی چندان بد نیست و قادر است ویدیوهای ۱۰۸۰p ثبت کند، اما دوربین اصلی ویدیوهای ۴K نیز ثبت می‌کند. از دیگر مشخصات Mi S می‌توان به وزن ۱۳۸ گرمی و ابعاد ۱۲۸.۳ میلی‌متر در ۶۴.۲ میلی‌متر در ۸.۲ میلی‌متر اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست که چه زمان طول می‌کشد تا گوشی جدید را در قفسه فروشگاه‌ها ببینیم و یا چه مبلغی برای خرید آن باید پرداخت کنیم. البته شیائومی تابحال محصولی کامپکت با امکانات بالا تداشته است. ولی اگر این گوشی معرفی شود، برای کسانی که دوست دارند از مشخصات فنی بالا بهره ببرند و در عین حال علاقه‌ای به نمایشگرهای بزرگ ندارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

xiaomi-mi-s-rumor-kk-3

 

‌‌‌منبع آیتی رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *