در طول سال‌های گذشته Xbox همیشه در جذب بازی‌های ژاپنی مشکل داشته ولی هیچ وقت اوضاع به بدی الان نبوده است. اگر قصد تجربه بازی‌های ژاپنی را دارید Xbox باید آخرین پلتفرمی باشد که به سراغ آن می‌روید. PlayStation 4, Nintendo Switch, Nintendo 3DS, PlayStation Vita و PC همگی به تعداد قابل توجهی بازی‌های ژاپنی بیشتری نسبت به Xbox دارند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt رئیس Xbox یعنی آقای “فیل اسپنسر” (Phil Spencer) در جواب یکی از طرفداران در توییتر گفت که سفر وی به ژاپن این اطمینان را در وی به وجود آورده که بازی‌های ژاپنی بیشتری در راه هستند. وی گفت که البته هنوز کارهای بیشتری برای انجام‌دادن وجود دارد ولی ناشران ژاپنی که به دنبال موفقیت جهانی هستند، به Xbox به عنوان بخش مهمی از مسیر موفقیت خود نگاه می‌کنند.

ولی تکلیف بازی‌های ژاپنی که بازار و مخاطبان جهانی را هدف نگرفته‌اند چه می‌شود؟ بازی‌های خاص و مهم ژاپنی نظیر Persona که در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارند چه؟ در جواب به این سوال اسپنسر گفت که در سفرش به ژاپن وی از عرضه‌شدن عناوین JRPG بیشتری برروی Xbox One اطمینان حاصل کرده که البته اعتراف کرد تاکنون به دفعات بسیار چنین حرفی را زده است!

باد منتظر ماند و دید که روند توسعه بازی‌های ژاپنی برروی Xbox One چگونه پیش می‌رود. اگر اوضاع همانند الان باقی بماند، اگر از طرفداران بازی‌های ژاپنی هستید Xbox کنسول مناسبی برای شما نخواهد بود.

هم‌چنین در جواب به نگرانی طرفداران درباره این که بازیکنان Xbox دیگر عناوین تردپارتی را خریداری نمی‌کنند “اسپنسر” گفت که روند خرید بازی‌ توسط کاربران Xbox به خوبی پیش می‌رود؛ آمار خرید محتوای اضافه بازی‌ها خوب بوده و آمار استفاده آنلاین از کنسول نیز بالاست. در کل به صورت واضح و روشن میزان استفاده از کنسول در سطح بسیار خوبی قرار دارد!

هم‌چنین “اسپنسر” تکرار کرد که علاوه‌بر بازی‌های تردپارتی، عناوین فرست‌پارتی نیز برای آینده Xbox مهم هستند؛ که این امید را به وجود می‌آورد که اتفاقات بزرگی در پشت پرده در حال رخ دادن است. باید منتظر ماند و دید با عرضه Xbox Scorpio، شرکت Microsoft چه برنامه‌هایی برای رقابت با PS4 خواهد داشت.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *