خانه ورزش اخبار ورزش صحبت های شنیدنی کاپیتان افغانستان در گفتگوی اختصاصی با نود

صحبت های شنیدنی کاپیتان افغانستان در گفتگوی اختصاصی با نود

0

کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان و بازیکن جدید باشگاه پیکان در گفتگوی اختصاصی با سایت برنامه نود در خصوص ثبت اولین بازی اش برای پیکان و حس و حالش از حضور در فوتبال ایران صحبت کرده است.

فیصل شایسته نخستین فوتبالیست افغانستانی است که به طور رسمی در لیگ برتر ایران شاغل میشود. شایسته روز گذشته در دیدار تیم های فوتبال پیکان و استقلال خوزستان بخاطر تشویق زیاد هوادارن افغان در دقایق پایانی توسط مجید جلالی وارد میدان شد.

شایسته در این گفتگوی اختصاصی به موضوعات مختلفی پرداخته است که نظر شما را به این مصاحبه جلب میکنیم.

اولین بازی برای پیکان ؟

بازی خوبی بود. کمی سخت بود، ولی خوشحالم که در نهایت پیروز شدیم. بازی را بد شروع کردیم ولی نشان دادیم که زود میتوانیم به بازی برگردیم. خوشبختانه خیلی زود توانستیم  بازی باخته را با برد عوض کنیم. این نشان دهنده این است که تیم ما از شکست بیزار است. خوشحالم از این که برای اولین بار در ترکیب پیکان قرار گرفتم. زیاد بازی نکردم، ولی حس خوبی داشتم. بعد از مدت ها دوباره به میدان رسمی برگشتم و از این باوت خوشحالم.

هواداران افغان در ایران ؟

من قبل از این که با پیکان قرار داد ببندم، ۳ ماه بدون تمرین بودم. دو ماه از تعطیلی رقابت های مالزی گذتشه بود و یک ماه هم خودم تمرین نکردم. مردم نباید توقع داشته باشند که به زودی به ترکیب اصلی پیکان بیایم. کمی زمان میبرد تا به ترکیب اصلی برگردم.

میدانم که هموطنانم در ایران از این که من نیمکت نشین هستند، ناراحت اند. میخواهم از تک تک شان ضمن سپاسگزاری، خواهش کنم صبور تر باشند و از نیمکت نشینی ها من ناراحت نباشند. مهاجرین بدانند،.پیکان من را جذب نکرده که نیمکت نشین باشم. تلاش میکنم که هفته به هفته بهتر شوم و به ترکیب اصلی پیکان اضافه شوم. یاد دقایق بیشتری در میدان حضور داشته باشم.

 آیا در صورت نیمکت نشینی باز هم از سوی مهاجرین حمایت میشوی ؟

در ۳ بازی اخیر پیکان که من نیز روزی نیمکت حضور داشتم، تماشاگران افغان کم یا زیاد به استادیوم آمدند که فکر میکنم این موضوع برای مردم ایران موضوع جالب و تازه ای باشد. میخواهم همین جا از مردم افغان و از مهاجرین تشکر و قدر دانی کنم که خیلی تا حالا من را تنها نگذاشتند.

کمک مربی پیکان پس از پیروزی مقابل استقلال خوزستان به من گفت حمایت ۹۰ دقیقه ای طرفداران افغان بود که ما بازی ۲ بر ۰ باخته را با برد مقابل استقلال خوزستان به پایان رساندیم.

جای دارد که از هماهنگی ها و حمایت های آقای خانعلی هدایت مسئول شورای ورزشی مهاجرین نیز تشکر کنم که در انسجام و حضور تماشاگران افغان در ورزشگاه ها نیز زحمات زیای کشیده اند. امیدوارم بتوانم روزی محبت های شان را جبران کنم و همچنان در ادامه با امید که در ترکیب پیکان حضور بیشتری داشته باشم، من را نیز تنها نگذارند.

چه زمانی به ترکیب پیکان اضافه میشوی ؟

نمیتوانم بگویم که کی به ترکیب اصلی پیکان می آیم. ما تیم خوبی داریم و بازیکنان خوبی در ترکیب اصلی پیکان است. مربی نمیتواند وقتی تیم نتیجه میگیرد و بازیکنان خوب بازی میکنند، بخاطر من بازیکنان را تعویض کند. همه چیز به خودم بسته گی دارد. من باید با درخشش در تمرینات و بهتر بودن از بازیکنان داخل میدان، نظر آقای جلالی را کسب و به ترکیب پیکان اضافه شوم.

حضور در ایران ؟

فعلا خیلی راضی هستم. از مردم ایران ، مسئولان باشگاه و هم تیمی هایم تشکر میکنم . در پیکان رفیق های خوبی پیدا کردم. فارسی ام خیلی خوب شده است. این جا اصلن احساس غریبی نمیکنم. پیکانی ها با من مثل خارجی ها برخور نمیکنند و من را از خودشان میدانند.

پارسال ۳ بار با تیم ملی فوتبال افغانستان به ایران آمدم وخیلی از ایران شناخت نداشتم. ولی حالا در ایران زندگی میکنم. ایران کشور خوبی است و این جا احساس خوبی دارم.

ایران از لحاظ فرهنگی مثل افغانستان است و بخاطر همین این جا احساس خوبی دارم.

جالب است این جا بیشتر مردم یا طرفدار استقلال هستند یا پرسپولیس، ولی در افغانستان این طور نیست. مردم افغانستان تمامی تیم های فوتبال شان را دوست دارند.

دربی ؟

بله بازی را دیدم. کل ایران حواس شان به این بازی بود. حساسیت این مسابقه در ایران مثل حساسیت دیدار رئال و بارسا است. بازی جنگنده و جالبی بود. استادیوم پر و حال و هوای خاصی بود. هر بازیکنی آرزو دارد در چنین استادیومی فوتبال بازی کند. خودم هم آرزو میکنم روزی بتوانم یا در ایران یا در کشوری دیگر در چنین استادیومی بازی و مقابل این همه هوادار بازی کنم. هر دو تیم خوب بازی کردند ولی استقلال مستحق پیروزی بود.

قهرمان این فصل لیگ برتر ایران ؟

فکر میکنم پرسپولیس شانس قهرمانی بیشتری نسبت به سایر حریفان دارد. با وجود این که فوتبال پیش بینی نمیشود، ولی احساس من این است که کار تیم های تراکتور سازی و استقلال برای رسیدن به پرسپولیس کمی سخت است.

 آیا پیکان سهمیه میگیرد؟

اگر همین طور پیش برویم، میتوانیم سهمیه بگیرم. در سه بازی گذشته من فهمیدم که پیکان چقدر تیم خوبی است. ما ۳ بازی سخت داشتیم که دو برد و یک شکست داشتیم. ما باید در مقابل نفت هم پیروز میشدیم چون تیم ما از هر لحاظ نسبت به نفت بهتر بود. پیروزی مقابل سپاهان و استقلال خوزستان ارزشمند بود که خوشبختانه به آن دست پیدا کردیم. پیکان میتواند سهمیه بگیرد.

بهترین دوست در پیکان ؟

با تمام بازیکنان پیکان روابط خوب و صمیمانه ای دارم. ولی با منشا چون انگلیسی بلد است روابط نزدیک تری دارم.

بهترین بازیکن پیکان ؟

پیکان بازیکنان خوبی در اختیار دارد. همه خوب هستند. ولی فکر میکنم رحمن احمدی، امیر حسین صادقی و گادوین منشا بهترین های تیم ما هستند.

نظرت در مورد اوتو فیستر سرمربی جدید افغانستان ؟

فیستر مربی خوب و با تجربه ای است. از لحاظ فنی فکر میکنم مربی بسیار کار بلدی است و میتواند تیم ملی فوتبال افغانستان را به جام ملت های آسیا ببرد. او هنوز بازی من را ندیده است. میخواهم با کمک کردن به پیکان نیز نظر سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورم را نیز جلب کنم.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *