به لطف کمپانی مادر (parent company) جدید نوکیا یعنی HMD Global فنلاندی، شاهد تولید گوشی های اندرویدی برند نوکیا بودیم و به تازگی اسمارت فون های قابل قبولی و میان-رده ای شامل مدل احیا شده ی نوکیا ۳۳۱۰ و گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه نوکیا ۵ و نوکیا ۶٫ در حالیکه به زودی مدل های نام برده راهی بازار فروش خواهند شد که احتمالا شامل بازار ایالات متحده نیز می شود، محصول نوستالژیکی که طرفداران نوکیا چشم به راه آن هستند، یک گوشی پرچمدار اندرویدی است. پیش از این HMD قول داده بود که محصولات بیشتری را در سال جاری به بازار معرفی خواهد کرد و به نظر می رسد که در نیمه دوم امسال و با معرفی گوشی نوکیا ۷ یا نوکیا ۸ که طبق شایعات شامل تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ و دوربینی از برند Zeiss خواهد بود، اتفاقات هیجان انگیزی در پیش خواهد بود.

طرح جدید فاش شده ای از گوشی پرچمدار نوکیا و احتمال استفاده از دوربین دوگانه برند Zeiss

طرح جدید فاش شده ای از گوشی پرچمدار نوکیا و احتمال استفاده از دوربین دوگانه برند Zeiss

روز گذشته طراحیِ مبهم و مرموزی از یکی از مراکز وابسته به نوکیا در چین فاش شده که گفته می شود از میز کار مربوط به طراحی HMD گرفته شده است. این عکس در بردارنده یک نوکیای جدید (شاید ۸ یا ۹) است که به نظر می رسد مجهز به دوربینی دوگانه با برند Zeiss است. از آنجایی که استفاده از چنین دوربین در پرچمدار نوکیا را تنها یک منبع خبری گزارش کرده، نمی توان خیلی در مورد صحت آن اطمینان داشت و شاید این طراحی تنها مربوط به برنامه های آتی HMD باشد، اما در هر صورت خبر خوبی برای طرفداران برند نوکیا خواهد بود.

فرم بدنه این گوشی نیز به نظر کمی متفاوت از فرم مستطیل مانندی است که پیش از این در نمایشگاه MWC شاهد آن بوده ایم و بنابراین شاید این طراحی مربوط به فرآیندهای پیشرفت پرچمدار نوکیا باشد.

در هر صورت، اگر هم طراحی و ویژگی های شایعه شده برای این گوشی صحت داشته باشند، نمی توان انتظار ورود این دستگاه به بازار فروش را به این زودی ها داشت و به احتمال زیاد در فصل تعطیلات آخر سال شاهد معرفی این گوشی بالا-رده اندرویدی از طرف نوکیا خواهیم بود، به خصوص که اگر تصمیم نوکیا بر استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵ در این گوشی همچنان پابرجا باشد، چراکه این تراشه به دلیل اینکه قرار است در گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس استفاده شود، برای حداقل چندین ماه آینده به کالایی نایاب تبدیل خواهدشد.

 vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *