رئیس ایکس باکس، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) اعلام کرده که مایکروسافت در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای نمایشگاه E3 2017 است. همچنین وی خطاب به یکی از طرفداران در وب سایت توییتر اظهار داشته که از برنامه‌های در نظر گرفته شده، بسیار راضی است.

نمایشگاه E3 بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با گیم در سراسر جهان می‌باشد و هیچ وقت برای صحبت کردن در مورد آن زود نیست، حداقل برای فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، که این طور است! این مقام اجرایی مایکروسافت به تازگی خبر از شرکت در نشست بررسی برنامه‌های ایکس باکس وان در نمایشگاه E3 داده و در پاسخ به یکی از طرفداران در توییتر، اظهار داشته که همه چیز برای حضور ایکس باکس وان در نمایشگاه سال جاری، در سطح بالایی قرار دارد.

آقای اسپنسر اغلب از طریق اکانت خود در شبکه‌های اجتماعی، با طرفداران ایکس باکس تعامل دارد و روز جمعه نیز، یکی از کاربران توییتر با نام کاربری bones_no@ از وی پرسید که برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حضور ایکس باکس وان در نمایشگاه E3 امسال را چگونه ارزیابی می‌کند. اسپنسر تنها دو دقیقه بعد در پاسخ به این توییت گفت:

بله، همین الان در یکی از بررسی‌های دیگر در مورد E3 هستم، برنامه تعیین شده را می‌پسندم.

این که اسپنسر در مورد ایکس باکس وان چنین اظهار نظر خوشبینانه‌ای داشته باشد، چندان هم تعجب برانگیز و دور از انتظار نیست. اما توییت مذکور حداقل روشن می‌کند که مایکروسافت در حال حاضر سخت در تلاش برای برنامه‌ریزی بهترین نمایش ممکن در ماه ژوئن است. البته سال 2017 مطمئناً برای اسپنسر و سایر اعضای تیم ایکس باکس، سالی متفاوت است، زیرا کنسول جدید مایکروسافت که در حال حاضر با نام پروژه اسکورپیو (Project Scorpi) شناخته می‌شود، قرار است در فصل پاییز راهی فروشگاه‌ها شود. انتظار می‌رود این کنسول جدید قدرت بسیار بیشتری نسبت به ایکس باکس وان‌ فعلی داشته باشد و حتی ممکن است با کنار زدن پلی استیشن 4 پرو، به عنوان قدرتمند‌ترین کنسول بازار نیز خود را مطرح کند.

پروژه اسکورپیو E3 2017اما اگر مایکروسافت می‌خواهد اسکورپیو به موفقیت دست پیدا کند، باید بازی‌های تراز اولی را برای روز اول عرضه این کنسول تدارک ببیند و نمایشگاه E3 2017 بزرگ‌ترین رویداد و بهترین مکان برای نمایش این بازی‌ها خواهد بود. اسپنسر چند ماه پیش نیز در رابطه با پروژه اسکورپیو گفته بود که این کنسول پیشرفت‌های شگفت انگیزی داشته است، اما با این حال او در واکنش به اطلاعات درز کرده در مورد مشخصات سخت‌افزاری کنسول مذکور که هفته گذشته در اینترنت منتشر شده بود، هیچ اظهار نظری نکرده است.

نگاهی به روند کاری اسپنسر نشان می‌دهد که طی هفته گذشته تعامل خوبی با طرفداران داشته است. به عنوان مثال او در پاسخ‌ به یکی از طرفداران گفته بود که بازی‌های بیشتری از قابلیت بازی بین کنسولی برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان پشتیبانی خواهند کرد. در موردی دیگر نیز در پاسخ به یکی از کسانی که مشتاق به پیش خرید اسکورپیو بود گفت تا قبل از رونمایی مایکروسافت از بازی‌های طراحی شده برای این کنسول، هیچ سفارش پیش خریدی ثبت نخواهد شد. اسپنسر حتی به اظهار نظر گاه و بی‌گاه در مورد رقبای خود نیز شناخته شده است و به عنوان مثال در یکی از آخرین موارد، در رابطه با کنسول جدید نینتندو گفته بود که توسط نینتندو سوئیچ تحت تاثیر قرار گرفته است.

نمایشگاه E3 2017 از 13 ژوئن (23 خرداد 96) آغاز به کار خواهد کرد و کنسول ایکس باکس اسکورپیو نیز در تعطیلات آخر سال راهی بازار خواهد شد.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *