هنگامی که هوای خارج از منزل سرد است، تشخیص این مساله که چگونه باید لباس کودک خود را به درستی تعیین کنید، تا حدودی دشوار خواهد بود. اگر شما یک نوزاد تازه متولد شده دارید، باید به شدت به گرم نگه داشتن او دقت کرده و در عین حال، مطمئن شوید که نوزادتان بیش از حد لزوم لباس نپوشیده و گرم نشود (این امر نیز می‌­تواند به همان اندازه خطرناک باشد). اگر قرار است نوزاد شما در فصل زمستان به دنیا بیاید، و یا لباس­‌های مورد نیاز کودکتان را برای آب و هوا بسیار سرد خریداری نمایید، می‌­توانید برای آگاهی از نحوه انتخاب پوشش کودک خود، مطلب زیر را تا انتها مطالعه کنید.

کت

یک کت زمستانی گرم، گزینه بسیار اساسی و مهمی برای پوشش کودک شما به شمار می­‌رود. اما پیدا کردن یک کت راحت برای یک نوزاد می­‌تواند بسیار مشکل باشد. بنابراین به جای تهیه یک کت ضخیم، بزرگ و اذیت کننده، یک ژاکت نرم و گرم را برای کودک خود انتخاب کنید. اگر کودک شما به گرمای اضافی بیشتری نیاز دارد، پوشش او را در لایه‌­های چندگانه‌­ای تکمیل کنید.

کت

کلاه

کودکان، گرمای زیادی را از قسمت سر خود از دست می‌­دهند، بنابراین مطمئن شوید که سر و گوش کودک خود را با یک کلاه گرم پوشانده­‌اید. کلاه­‌هایی با لبه محافظ گوش، می‌توانند یک گزینه عالی برای ارائه حفاظت اضافی برای گوش­‌های حساس کودک شما باشند. همچنین، بهتر است کلاه مورد نظر را قبل از خریداری، بر روی سر کودک خود امتحان نمایید. چرا که گاهی اوقات، سایز سر برخی از کودکان، بسیار بزرگ‌تر از سایز مخصوص سن واقعی آن‌ها (آنچنان که بر روی برچسب کلاه نوشته شده است) می‌­باشد.

کلاه

دستکش

در فصل زمستان، باید همیشه دستان کودک خود را با دستکش محافظت کنید. هر چند قرار دادن تمام انگشتان کوچک کودک در داخل جای انگشتان دستکش، کار سختی خواهد بود. دستکش مخصوص نوزادان (دستکش­‌هایی که برای پیشگیری از خراشیدن صورت توسط خود نوزادان پوشیده می‌­شود)، معمولا از جنس نخ نازک ساخته می‌­شود. بنابراین، بهتر است محصولات ضخیم‌­تر و عایق‌­تری را برای خود انتخاب کنید.

دستکش

کفش­‌های گرم

حتی اگر کودک شما هنوز نمی‌­تواند راه برود، با این حال، باید از کفش­‌های مناسبی برای حفظ گرمای انگشتان کودک خود استفاده نمایید. در همین راستا، بهتر است نیم پوتینی را انتخاب کنید که با پشم یا مواد پوششی گرم دیگری تجهیز شده باشد. اگر فعلا برای خرید کفش برنامه‌­ای ندارید، از جوراب­‌های متعدد در چند لایه استفاده کرده و پاهای کودک خود را با یک پتوی ضخیم و گرم بپوشانید.

کفش­‌های گرم

پلیور

در فصل زمستان، کودک شما حداقل به یک ژاکت یا پلیور گرم بر روی بلوز یا تیشرت خود نیاز دارد. بهترین کار این است که از پلیور­های متعددی برای گذر از فصل زمستان استفاده کنید. و همیشه مطمئن شوید که لایه‌­ی دیگری از لباس سر تا پای مخصوص نوزادان و یا یک تیشرت مناسب را به گونه­‌ای در لایه‌­ی زیرین آن بپوشید که اگر دمای بدن کودک شما بیش از حد بالا رفت، بتوانید به راحتی پلیور را از بدن او خارج کنید.

پلیور

کاپشن کلاه­دار و زیپ­دار

کاپشن کلاه­دار و زیپ­دار، می­‌تواند به عنوان یک قطعه پوششی مناسب بر روی یک لباس سرهمی مخصوص نوزادان یا یک تیشرت آستین بلند، و یا حتی در لایه­‌ی زیرین یک ژاکت پوشیده شود. همچنین، این قطعه پوششی نیز یک راه عالی برای گرم نگاه داشتن سر و گوش کودک شما می‌­باشد. به علاوه، زیپ این لباس می­‌تواند پوشیدن و درآوردن این لباس را بسیار آسان سازد!

کاپشن کلاه­دار و زیپ­دار

پیژامه جوراب­دار

از آنجا که توصیه می‌­شود که نوزادان و شیرخواران نباید هرگز با یک پتو در گهواره خود بخوابند، پوشاندن کودک با لباس­‌های گرم در شب­‌های زمستانی بسیار ضروری است. بنابراین پیژامه یا لباس خواب جوراب­دار، یک راه فوق العاده برای گرم نگه داشتن پاهای کودک شما در تمام طول شب به شمار می­‌رود.

پیژامه جوراب­دار

کیسه خواب

برای افزودن یک لایه گرمای اضافی در طول شب‌­های زمستانی، می‌­توانید از یک کیسه خواب بر روی لباس­های خواب کودک استفاده نمایید. کیسه­‌های خواب مانند یک پتوی گرم عمل می­‌کنند، اما آن‌ها این مزیت را دارند که به دور بدن کودک قرار گرفته و اطراف صورت نوزاد را نمی‌­پوشاند. کیسه خواب، در انواع پارچه­‌های مختلف از جمله پنبه سبک یا پشم در بازار موجود می­‌باشد. به یاد داشته باشید که نباید هرگز کودک خود را با لباس‌­های بیش از حد لازم بپوشانید. چرا که معمولا از گرمای بیش از حد به عنوان یکی از علل احتمالی سیدز (SIDS) نام می‌­برند.

کیسه خواب

لباس مخصوص برف

اگر شما در منطقه­‌ای زندگی می­‌کنید که در آن برف زیادی می‌­بارد، لباس مخصوص برف می‌­تواند گزینه­‌ی مهمی برای پوشش کودک شما باشد؛ مخصوصا اگر می‌­خواهید با فرزند خود در فضای برفی بازی کنید. شما می­‌توانید این قطعه پوششی را در انواع پارچه‌­ها و قیمت­‌های مختلف و متنوع در بازار پیدا کنید.

لباس مخصوص برف

لباس سرهمی استرولر فوت ماف (Stroller Footmuff)/ بانتینگ (Bunting)

اگر شما در یک منطقه بسیار سرد زندگی می‌­کنید و یا علاقه دارید که کودک خود را در هوای سرد زمستانی با کالسکه بیرون ببرید، پس شما قطعا به این قطعه پوششی نیاز پیدا خواهید کرد. این لباس­‌های گرم و پوشاننده می‌­توانند نوزادان کوچک و ظریف شما را از سرما و هر گونه شرایط بارانی و یا برفی به خوبی حفظ نمایند. شما می‌­توانید این قطعه پوششی را در سبک‌­ها و قیمت‌­های مختلف و متنوعی در بازار پیدا کنید. این لباس در کل به صورت  یک کیسه خواب ضخیم طراحی شده که حتی می­‌تواند در برخی مواقع به کالسکه بچه وصل شود.

لباس سرهمی استرولر فوت ماف (Stroller Footmuff)/ بانتینگ (Bunting)

رومیس پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *