مایکروسافت همواره از ویندوز 10 به‌عنوان محصولی کارآمد برای سازمان‌ها و مراکز تجاری یاد کرده است. یکی از نقاط قوت ویندوز 10، امنیت بالای آن است. در همین راستا، مایکروسافت به‌تازگی برخی از نوآوری‌های امنیتی این سیستم‌عامل را یادآور شده که برای خانواده سرفیس در دسترس خواهد بود.

کمپانی ردموندی بیان داشته که این نسخه از ویندوز، پلتفرم بسیار امنی بوده و از پردازش ابری بهره می‌برد و امنیت کاربران را در برابر حملات سایبری تأمین می‌کند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده در هفته آینده و در کنفرانس RSA این ویژگی‌های امنیتی را به تفصیل معرفی خواهد کرد.

ویندوز 10 طبق گفته مایکروسافت، به تایید آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده رسیده و باید گفت که سرفیس پرو 3 و پرو 4، تنها دستگاه‌هاییهستند که «نیازهای امنیتی بالا» را تحت پوشش قرار می‌دهند.

غول نرم‌افزار، لایه امنیت سخت‌افزاری با عنوان Surface Enterprise Management Mode) SEMM) به خانواده سرفس افزوده که به مدیران IT سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق فریم‌ور دستگاه، مالکیت آن را در دست گرفته، آن را قفل کنند و همچنین وضعیت سخت‌افزاری را تغییر دهند. این سیستم در سرفس پرو 4، سرفس بوک و سرفس استودیو قابل‌اجرا است.

به‌علاوه مایکروسافت قصد دارد تا با افزودن تنظیمات امنیتی جدید به بخش MDM بخش مدیریتی را در ویندوز 10 بسط دهد.

بهبودهایی نیز در بخش سیستم حفاظت پیشرفته در ویندوز 10 (WDATP) حاصل شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا روش‌های دلخواهی را برای شناسایی حملات سایبری و ویروس‌ها تعریف نماید. مایکروسافت از آنتی‌ویروس ویندوز دفندر هم غافل نشده و تغییراتی را برای آن اعمال کرده است و حالا جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود.

برای حذف رمزهای عبور در سازمان‌ها، مایکروسافت ویندوز هلو (HELLO) را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. ویندوز هلو، امکانی را به نام «قفل پویا» فراهم می‌کند که به‌صورت خودکار، هنگامی‌که کاربر پشت سیستم حضور نداشته باشد، آن را قفل خواهد کرد. برای کامل نمودن این بخش، مایکروسافت با همکاری اینتل، از «تکنولوژی تأیید» که بخشی از پروژه Evo اینتل است نیز استفاده می‌کند.

در انتها قابلیت «قبول کردن آپدیت» به همراه تحلیل ویندوز معرفی شده که امکان تهیه یک نمای کلی، بررسی پیشرفت و عیب‌یابی را بهسازمان‌ها می‌دهد.

این کمپانی با معرفی ویندوز 10 به‌عنوان امن‌ترین نسخه از ویندوز، قصد دارد تا جزئیات لازم از ویژگی‌های یادشده را در رویداد RSA سانفرانسیسکو توضیح دهد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *