تمسخر رمزهای عبور بد و قربانیان کلاه‌برداری فیشینگ آسان است، اما درک اهمیت امنیت رایانه‌های شخصی برای کاربران عادی دشوار می‌باشد. به همین خاطر است که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا Windows Defender Security Center را به عنوان بخشی از آپدیت کریتور که در ماه آوریل (فروردین) منتشر خواهد شد، به ویندوز 10 بیاورد. در این بخش قادر خواهید بود تا تنظیمات مرتبط با مقابله در برابر خطرات، عملکرد و غیره را ببینید. مایکروسافت می‌گوید هدف دیگر معرفی از این بخش جدید آن است که رایانه‌ی شخصی شما به صورت پیش فرض و مداوم مورد حفاظت قرار گیرد.

در صفحه‌ی نخست این بخش، اقدامات ضروری و «پنج رکن» اصلی حفاظت نمایش داده می‌شود. در قسمت Virus & threat protection به برنامه‌ی آنتی ویروس خود دسترسی خواهید داشت، چه از ویندوز دفندر به این عنوان استفاده کنید و یا چه نرم افزار شخص ثالثی را نصب کرده باشد. Device & performance heath تمام به روز رسانی‌های اخیر، درایورها، ظرفیت حافظه و عمر باتری را نشان می‌دهد. علاوه بر این، مایکروسافت، refresh Windows را هم در این بخش قرار داده است تا بتوانید در عین یک نصب مجدد، همه‌ی داده‌ها و تنظیمات خود را نیز نگه دارید.

Firewall & network protection به شما اجازه می‌دهد تا شبکه‌های ارتباطی را ببنید و مشکل آن‌ها را حل کنید. Family options جایی است که می‌توانید در آن گزارش عملکرد آنلاین فرزندان خود را ملاحظه و کنترل نمایید. در نهایت، قسمت App & browser control وجود دارد که در مورد وب‌سایت‌های مخرب بالقوه، دانلودها، برنامه‌های تأیید نشده و فایل‌های از اینترنت هشدار می‌دهد.

به علاوه، مایکروسافت با تنظیمات آنتی ویروس پیش فرض جدیدش، در تلاش برای پر کردن خلأهای احتمالی بر آمده است. اگر نرم افزار آنتی ویروس شخص ثالث شما به هر دلیلی از جمله منقضی شدن اشتراکتان در ویندوز 10 کریتور آپدیت از کار بیفتد، ویندوز دفندر به صورت خودکار حفاظت از رایانه‌ی شخصی شما را تا زمانی که اشتراک خود را تمدید کنید و یا این که نرم افزار آنتی ویروس جدیدی را نصب نمایید، از سر می‌گیرد.

Windows Defender Security Center و بسیاری از قابلیت‌های جدید دیگر در قالب آپدیت کریتور برای ویندوز 10 در ماه آوریل (فروردین) منتشر خواهد شد. اغلب این امکانات در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر قابل دسترسی است، بنابراین اگر عجله دارید، می‌توانید با عضویت در این برنامه پیش از سایرین از ویژگی‌های کاربردی جدید بهره‌مند شوید.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *