جواب این سوال که قیمت اسکورپیو چقدر می‌تواند باشد روز به روز تعقید بیشتری می‌باید و خب، قطعا پاسخ دقیقی نمی‌توان به این سوال داد. می‌دانیم که مایکروسافت قرار است قدرت‌مندترین کنسول بازار به لحاظ سخت‌افزاری را روانه‌ی بازار کند، پس قطعا نباید انتظار قیمتی ارزان را داشت. طبق اظهاراتی که اخیرا اسپنسر داشته‌است، وی گفته بود که اسکورپیو یک کنسول برتر است. پس ذهن ناخود‌آگاه به این خطور می‌کند که اسکورپیو به عنوان کنسولی لوکس با قیمتی بالاتر در کنار اکس‌باکس‌وان روانه‌ی بازار شود.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، تحلیل‌گر معروف صنعت گیم، “مایکل پکتر” عقیده دارد که قیمت‌گذاری در بازار کنسول‌های خانگی یک سقفی دارد؛ و این سقف 399دلار است. طبق مصاحبه‌ای که اخیرا وی با Gamertag Radio داشته‌است، وی چالش‌هایی که مایکروسافت برای قیمت‌گذاری اسکورپیو در پیش رو دارد را تشریح نموده‌است.

پکتر: “خب، همانطور که در مورد نینتندو هم گفتم، اگر مایکروسافت قیمتی از این بیشتر را برای کنسولش درنظر بگیرد به مشکل برمی‌خورد. من می‌دانم که سخت‌افزار کنسول قدرت‌مند است و این را هم می‌دانم که آن‌ها در صدد ساخت کنسولی با ارتقائی در حد واسط این چرخه هستند، یعنی ارتقائی بزرگ نسبت به اکس‌باکس‌وان. اگر کریسمس سال بعد اکس‌باکس‌وان 299دلار باشد [که فکر نکنم باشد]، آن‌ها ممکن‌است سخت‌افزار را با هزینه‌ای بیش از 399دلار توسعه دهند. اما فکر می‌کنم PS4 به دوئل کردن ادامه می‌دهد، آن هم با کمک قیمت PS4 Pro. من تصور نمی‌کنم که اسکورپیو قیمتی بیشتر داشته باشد، اگر هم داشته باشد آن‌ها باید بیایند و توضیح دهند که چرا اسکورپیو بهتر است. و اگر سونی باهوش باشد، که هست، قیمت PS4 Pro در کریسمس سال‌آینده تا 349دلار کاهش خواهد یافت. بعدش، مایکروسافت به شما چه چیزی می‌گوید؟: ’کنسول ما را بخرید و همزمان یک TV4K هم خریداری کنید‘ . در حال حاضر، تنها چیزی که کمپانی به دنبال آن هست اینه که تلوزیون‌های 4K دارند کاری را می‌کنند که تلوزیون‌های LED چندسال قبل انجام دادند. وقتی که اولین بار یک تلوزیون مسطح با صفحه‌ی بزرگ خریدید، یا LCD ‌بود یا پلاسما. ولی در حال حاضر کمتر تلوزیون LCD یا پلاسمایی در بازار می‌بینید؛ همه 4K هستند. این چیزی هست که 4K در دو سه سال آینده خواهدبود. دلیلی ندارد که در آن زمان یک تلوزیون 4K نخریم. در نتیجه شاید مردم یک تلوزیون 4K به همراه یک کنسول با قدرتی که بتواند بازی‌های 4K را اجرا کند خریداری کنند؛ ولی هنوز به توسعه دهندگانی نیاز است که بازی را بصورت 4K توسعه دهند. فکر می‌کنم که چندتا بازی برای لانچ کنسول هم عرضه شوند. پس شد 399دلار؛ هر قیمتی بیشتر از این یعنی دردسر.

پردیس گیم

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *