خانه ورزش اخبار ورزش متن کامل گفتگوی کی روش در برنامه نود؛ آرزویم این است که ورزشگاه آزادی را پر از تماشاگر ببینم

متن کامل گفتگوی کی روش در برنامه نود؛ آرزویم این است که ورزشگاه آزادی را پر از تماشاگر ببینم

0

کارلوس کی روش در آستانه دیدار حساس برابر تیم ملی چین در گفتگو با عادل فردوسی پور به تشریح شرایط چینی ها پرداخت و گفت:

نتایج تیم های دیگر برای ما مهم نیست؛ برابر تیم خوب چین بازی دشواری داریم. آنها چهار بازی تدارکاتی انجام دادند در حالیکه ما تنها یک بازی داشتیم. تیم چین باطراوت بازی می کند اما امیدواریم در این مسابقه نتیجه دلخواه را بگیریم و سه امتیاز را کسب کنیم.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی در جدول این گروه گفت:

هنوز هم احتمال دوم یا سوم شدن برای ما وجود دارد. پس باید تا آخر به تلاش خود ادامه دهیم. در دور برگشت مشخص خواهد شد که کدام تیم به جام جهانی صعود خواهد کرد و از اینرو همه دیدارها برای ما اهمیت دارند.

کی روش پرتغالی در ادامه اشاره ای به بازی برابر قطر داشت:

در بازی با قطر، کار هر دو تیم ساده و راحت نبود زیر قطر می خواست نتیجه لازم را بگیرد و دور برگشت را با برد شروع کند. به همین خاطر بازی دشواری داشتیم. آنها سرمایه گذاری هنگفتی برای حضور در جام جهانی انجام داده و در بازی با ایران فقط به دنبال برد بودند. بازی فردا قطر و ازبکستان برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی را دارد ولی ما کار خودمان را انجام می دهیم تا نتیجه لازم را بگیریم و در پایان بازی های این گروه به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کنیم.

کی روش در پاسخ به این سئوال که شادی خاصی که پس از برد مقابل قطر داشت، به خاطر مجادله با خورخه فوساتی بود یا سختی هایی که در تیم ایران تحمل می کند، اینگونه گفت:

بازی های مقدماتی جام جهانی برای هیچ تیمی آسان نیست، و هر بار که بتوانیم به موفقیتی برسیم و نتیجه دلخواه را بگیریم، به خصوص زمانی که در خانه حریف باشد، بسیار خوشحال می شویم؛ به ویژه آنکه در چند ماه گذشته من و اطرافیان تیم روزهایی را پشت سر گذاشتیم که تعادل چندانی نداشتیم و انتظاراتی که در زمینه حمایت از تیم ملی داشتیم برآورده نشد و به همین خاطر روزهای سختی داشتیم. اما در حال حاضر همه تمرکز ما بازی با چین است و با تمرکز بسیار بالایی به فکر پیروزی در این بازی هستیم. چین با انجام چهار بازی تدارکاتی و آمادگی بالا به ایران آمده است اما ما فقط یک بازی دوستانه انجام دادیم. در مصاف با چین باید با انگیزه و بسیار مستحکم در زمین حاضر شده و نتیجه لازم را به دست آوریم.

مربی سابق منچستر یونایتد و رئال مادرید در مورد حضور مارچلو لیپی به عنوان سرمربی تیم چین اظهار داشت:

مسئله ای که برای من خیلی اهمیت دارد پیشرفت تیم خودمان است و موفقیت تیم ملی چین با لیپی یا هر مربی دیگری برای من اهمیتی ندارد. مهم اینست که تیم ایران بازی خوبی را به نمایش بگذارد. از آنجائیکه در دیدار با چین میزبان هستیم، باید راههای ضربه زدن و رسیدن به پیروزی را بدانیم و هنر و برتری خود را در این زمینه نشان دهیم. وقتی که در خانه خودمان بازی می کنیم باید حواس مان به این مسئله باشد که از تیم هایی که با تاکتیک ضدحمله بازی می کنند، ضربه نخوریم. زیاد نگران این مسئله نیستم که در تیم چین چه اتفاقی می افتد زیرا همه دغدغه من، تیم خودم است.

کی روش در زمان حضورش در منچستر یونایتد در مصاف با مارچلو لیپی به عنوان سرمربی یوونتوس به دو برد دست یافته است؛ این مربی پرتغالی نظر خود را درباره مربی سرشناس ایتالیایی اینگونه بیان کرد:

بازی فردا بسیار دشوار است چه با آقای لیپی و چه بدون او. در دیدار رفت، مربی دیگری چین را هدایت می کرد که آن بازی برای ما بسیار سخت بود. البته بازی رفت را باید سه یا چهار بر صفر پیروز می شدیم اما چین هم موقعیت هایی را خلق کرد و این امکان وجود داشت که ما بازنده شویم.

کی روش در ادامه صحبت های خود به تشریح وضعیت تیم ملی پرداخت و از تماشاگران هم دعوت کرد برای تماشای بازی با چین به ورزشگاه آزادی بیایند. وی گفت:

وظیفه اصلی من اینست که همه بازیکنانم با تمرکز بالایی در زمین حضور داشته باشند و با نگرش مثبت و سازماندهی بسیار خوبی بازی خود را ارائه کنند. همچنین بازیکنان ما باید با استفاده از تمام ابزارهای مناسب و هنر پیروز شدن، فوتبال خوبی را در زمین به نمایش بگذارند. با توجه به روحیه رقابتی که بازیکنان ایران دارند، این مسئله به خوبی می تواند از آنها سر بزند.

سرمربی تیم ملی کشورمان درباره حضور تماشاگران و هواداران در ورزشگاه آزادی برای بازی فردا اینگونه اظهار نظر کرد:

آرزویم این است که فردا ورزشگاه آزادی کاملاً پر باشد؛ بازی رفت که در چین بودیم، بازی مساوی شد اما ۶۵ هزار هواداران تیم ملی چین ورزشگاه را کاملاً پر کرده بودند. من هم امیدوارم که در بازی فردا شاهد حضور هشتاد هزار نفر در آزادی باشیم. باید بگویم ما به حمایت مردم نیاز داریم تا بازیکنان کار راحتی در زمین داشته باشند. پیشاپیش از حضور همه تماشاگران تشکر می کنم. امیدوارم که با کمک خداوند پیروز شویم.

کی روش در پایان دلیل خستگی و بیحال بودنش را اینگونه بیان کرد:

تا همین الان درگیر کار بودم و به همین خاطر انرژی زیادی ندارم؛ اما مطمئنا برای بازی فردا کاملاً آماده خواهیم بود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *