خانه تکنولوژی اخبار مجموعه رباتیک Lego کیت بازی و آموزش برنامه ریزی در CES 2017

مجموعه رباتیک Lego کیت بازی و آموزش برنامه ریزی در CES 2017

0

امسال در CES 2017 کمپانی Lego با کمک یک کیت برنامه ریزی و رباتی به نام Boost، بازی و آموزش را به شیوه‌ای جالب در هم آمیخته است. مجموعه رباتیک Lego از ربات Boostt که با کمک یک بلوک موتوری به نام Move Hub، شش باتری AAA و یک tilt sensor ساخته شده است.

مجموعه رباتیک Lego

کیت 159.99 دلاری Boost شامل یک موتور دیگر و ترکیبی از سنسورهای رنگ و فاصله به علاوه‌ 843 تکه لگوی معمولی است.

یکی از اجزای مهم ربات Boost یک تبلت اندروید یا iOS برای استفاده از اپلیکیشن همراه آن است که هم نقش راهنما را دارد و هم ابزاری برای برنامه ریزی کشیدن و انداختن محسوب می‌شود.

مجموعه رباتیک Lego و امکان ساخت پنج پروژه با کمک اپلیکیشن همراه آن

به محض اینکه کودکان این اپلیکیشن را راه‌اندازی کردند امکان انتخاب 5 پروژه‌ ساخت وجود خواهد داشت.

پیچیده‌ترین پروژه یک ربات انسان‌نما به نام Vernie است؛ اما امکان ساخت یک گربه‌ ترسناک مکانیکی، یک گیتار رنگارنگ، یک تراکتور و یک Autobuilder که در حقیقت یک ماشین پرینتر سه بعدی قابل برنامه ریزی برای در کنار هم قرار دادن لگوها محسوب می‌شود، نیز وجود دارد.

در طول فرآیند ساخت، اپلیکیشن رابط‌های کاربری ساده‌ای به سازندگان معرفی می‌کند. مجموعه‌ای از تکه‌های پازل که عمل‌های مختلفی را نشان می‌دهند و قابل زنجیر شدن به همدیگر هستند.

با تپ کردن بر روی صفحه نمایش یا با انجام عملی در دنیای واقعی شروع به فعالیت می‌کنند. هدف این اسباب بازی آموزش نیست اما با سر هم‌بندی کردن قطعات، کودک آموزش نیز خواهد دید.

مجموعه رباتیک Lego

امکان برنامه‌ریزی Vernie برای رقصیدن، پرت کردن قطعات به یک هدف مشخص و داشتن یک مکالمه وجود خواهد داشت. امکان تشخیص صدا وجود نخواهد داشت اما امکان تشخیص خروج صدا از میکروفون آیپد وجود دارد.

 برخی از این فعل و انفعالات آنقدر پیچیده‌اند که همه چیز را به یک بازی تبدیل خواهند کرد.

گزینه‌های برنامه ریزی کودک را تشویق به بازی با اجسام به شیوه‌های خاص خواهند کرد و بازی فقط محدود به جا به جا کردن قطعات ربات نخواهد بود.

اپلیکیشن شیوه‌های ساخت اسکلت اجسام مختلفی را آموزش خواهد داد. امکان تغییر و تنظیم این اسکلت‌ها نیز وجود خواهد داشت. برای مثال ساخت گیتار واقعا کودکان را هیجان‌زده خواهد کرد.

این ربات از نیمه‌ی دوم سال 2017 عرضه خواهد شد.

هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *