به‌نظر می‌رسد که ویک گاندوترا (Vic Gundotra)، نایب رئیس سابق بخش Social گوگل، اعتقاد چندانی به دوربین گوشی‌های اندرویدی ندارد. جالب‌تر این‌که به اعتقاد وی، این مشکل به سیستم عامل اندروید برمی‌گردد و هیچ تقصیری بر گردن تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیست.

گاندوترا با ارسال پستی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عنوان کرد که عمر دوربین‌های DSLR برای بسیاری از افراد پایان رسیده است. وی در ادامه، چند نمونه عکس گرفته شده در حالت پرتره دوربین گوشی آی‌فون خود را منتشر کرد و برچسب “خیره‌کننده” را برای این عکس‌ها انتخاب کرد و در توضحیات نوشت:”در یک رستوران، بدون هیچ فلاشی”.

اما آن‌چه که این مدیر سابق گوگل را به اظهارنظر در خصوص گوشی‌های اندرویدی و به طور خاص، دوربین‌های این دستگاه‌ها وادار کرد، پاسخی بود که یکی از کاربران در آن از برتری عملکرد دوربین سامسونگ گلکسی S8 در برابر دوربین گوشی‌های آی‌فون سخن گفت و نوشت که گلکسی S8، عکس‌های بهتری را ثبت می‌کند.

دوربین گوشی‌های اندرویدی

گاندوترا در ادامه عنوان کرد که سیستم عامل اندروید، همانند سدی می‌ماند که در برابر نوآوری‌های مربوط به دوربین گوشی‌های هوشمند ایستاده است، چراکه اندروید یک سیستم عامل متن‌باز است و می‌بایست نسبت به تمامی‌شرکت‌ها بی‌طرف باشد. این مسئله سبب می‌شود تا شرکت‌ها نتوانند نوآوی‌های مدنظر را در بخش سخت افزار دستگاه‌هایشان اعمال کنند، چراکه گوگل می‌بایست APIهای مناسبی را در اندروید پیاده کند تا پشتیبانی از این تکنولوژی‌های جدید فراهم شود که این امر ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

اگر واقعا به عکاسی و ثبت عکس‌هایی بی‌نظیر اهمیت می‌دهید، پیشنهاد من به شما خرید گوشی‌های آی‌فون است. اما اگر برایتان فرقی نمی‌کند که چند سال عقب‌تر باشید و از تکنولوژی‌های قدیمی‌ دوربین استفاده کنید، حتما گوشی اندرویدی بخرید.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *