تصاویر درز کرده اخیره ال جی G6 این شایعه را تایید می‌کردند که این پرچمدار نیز دارای باتری قابل جابجایی نخواهد بود. باتری‌های قابل جابجایی یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های اندرویدی و یکی از عوامل برتری در مقابل آیفون محسوب می‌شدند. اما به نظر می‌رسد مرگ باتری قابل جابجایی حتمی است!

علت مرگ باتری قابل جابجایی

باتری‌های قابل جابجایی دیگر یک مزیت برای فروش محسوب نمی‌شوند. این تغییر موضع دو دلیل عمده دارد: باتری‌های گوشی‌های هوشمند دائما در حال ارتقا هستند و صاحبان گوشی‌ها، یک گوشی با ظاهری زیباتر و ویژگی‌های منحصر به فرد را ترجیح می‌دهند.

سازندگان گوشی‌های هوشمند در صورت وجود یک باتری قابل جابجایی قادر به ساخت یک گوشی با طراحی رده بالا و استفاده از مواد خاص در ساخت گوشی نخواهند بود؛ این در حالی است که مشتریان بیش از پیش گوشی‌های خوش دست‌تر با جنسی بهتر می‌خواهند.

برای مثال گوشی‌های سامسونگ دارای قسمت پُشت، پلاستیکی بودند اما این طراحی در مقایسه با طراحی عالی آیفون، آنها را واقعا بی‌کیفیت کرده بود. برای مثال سامسونگ گلکسی S5 در مقایسه با آیفون واقعا زشت بود و پُشت آن را با چسب زخم مقایسه می‌کردند!

بنابراین سامسونگ در سال 2015 تصمیم به حذف باتری قابل جابجایی در گلکسی S6 گرفت و طراحی فلزی شیشه‌ای زیبا، جایگزین این چسب زخم پلاستیکی شد!

با وجود اعتراضات زیاد، وفاداران باتری‌های قابل جابجایی، این طراحی، به سرعت مورد پذیرش همه قرار گرفت و به علت اصلی موفقیت سامسونگ در صحنه نبرد اسمارتفون‌ها تبدیل شد.

ظاهر و ضد آب بودن گوشی

مرگ باتری قابل جابجایی

از بین سازندگان گوشی‌های اندرویدی، ال جی آخرین کمپانی است که تصمیم به حذف باتری قابل جابجایی از گوشی‌های خود گرفته است.

این ویژگی در گوشی‌های G5 و V20 نیز وجود داشت اما بعد از شکست طراحی ال جی G5 و به دنبال آن عملکرد ناموفق V20، ال جی نیز قانع شد که حذف باتری قابل جابجایی، احتمالا همه مشکلات را حل خواهد کرد.

یکی از عوامل شکست این دو گوشی طراحی و ویژگی‌های بهتر اسمارتفون‌های رقیب و ویژگی‌هایی مثل ضد آب بودن بود که تنها در صورت وجود یک بدنه کاملا فلزی امکانپذیر است.

اگر قرار به انتخاب گلکسی S7 یا ال جی G5 باشد کاملا مشخص است که بسیاری از مشتریان به دلیل طراحی جذاب S7 با بدنه‌ای شیشه‌ای و ضد آب، این گوشی را به G55 ترجیح خواهند داد.

مرگ باتری قابل جابجایی

ال جی G5 نیز از یک فلز باکیفیت ساخته شده است اما ال جی باید برای جابجا کردن پک باتری، قسمت پشت را از جنس پلاستیک می‌ساخت. این ظاهری پلاستیکی با ظاهر گوشی‌های فلزی بازار قابل رقابت نبود.

ال جی V20 با قسمت پشت شُل و ول و درز زشتی که در این قسمت وجود داشت علاوه بر اینکه ضد آب نبود از نظر طراحی نیز مورد پسند قرار نگرفت.

اما بدنه کاملا فلزی و شیشه‌ای ال جی G6 حرفی برای گفتن نخواهد گذاشت و انتخاب را برای خیلی‌ها دشوار خواهد کرد.

میراثی افسانه‌ای که دیگر مهم نیست!

مرگ باتری قابل جابجایی

عمر باتری هنوز هم یکی از مشکلات اساسی اسمارتفون‌ها محسوب می‌شود اما این وضعیت کم‌کم در حال بهبود است بنابراین کمتر نیاز به وجود یک باتری قابل جابجایی حس می‌شود و باید گفت به همین زودی باتری قابل جابجایی بطور کلی برکنار خواهد شد!

استفاده از پک‌های باتری و کابل‌های شارژ گوشی شاید برای خیلی‌ها چندان مشکل حادی نباشد بنابراین به نظر می‌رسد مرگ باتری قابل جابجایی به نفع یک طراحی بی نقص و ضد آب پذیرفته شده است.

باتری‌های قابل جابجایی ویژگی واقعا مفیدی بودند که قربانی زیبایی طلبی ما شدند، روحشان قرین شادی و آرامش!

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *