بتازگی وبسایت God is a Geek مصاحبه‌ای با آقای “اسکات کارپنتر” (Scott Carpenter)، طراح ارشد مراحل بخش چند‌نفره Call of Duty Infinite Warfare‌‌ داشته است و محوریت آن بر مبنا طراحی مپ‌های بازی است. خواندن این مصاحبه بی‌شک برای طرفداران Call Of Duty می‌تواند جذاب باشد. با ما همراه باشید.

اولین سوال من در مورد مپ Dominion است، مپی که یک بازسازی از نقشه‌ی Afghan در بازی MW2 محسوب می‌شود که به شیوه جالبی در مریخ ارائه شد. Afghan در آن زمان یکی از موردعلاقه‌ترین مپ های من بود. اما همیشه برایم سوال بوده تیم سازنده براساس چه فاکتورهایی اقدام به بازسازی مپ‌ها می‌کند؟

ما با رفتن به گذشته شروع می‌کنیم، از تیم می‌پرسیم که نقشه‌ی موردعلاقه‌ی آنها کدام است،‌ چه چیزی را برای بازگشتن به این بازی قبول دارند. بعد از این مرحله، به اطلاعات بازیکن ها نگاه می‌کنیم و بیشتر اوقات چیزی که تیم می‌خواهد با چیزی که جامعه‌ی بازی ما می‌خواهد فرق دارد. مپ‌هایی در بازی های قبلی وجود دارند که با استایل حرکت بازی جدید سازگار نیستند اما Afghan بسیار متفاوت بود. این مپ را هم جامعه‌ی ما هم تیم ما بسیار دوست داشتند پس این انتخاب کاملا بدیهی بود. به علاوه اینکه بسیاری از ما درخواست داشتند که مپ‌های وسیعی را در بازی قرار دهیم و Afghan دقیقا انتخاب مناسبی برای این بخش بود.

اندازه‌ی مپ‌ها برای من بسیار مهم است، اما با توجه به اینکه در این چند سال اندازه‌ی نقشه‌های بازی شروع به کوچک شدن کرد‌ه‌اند، شاید افزودن نقشه‌های وسیع مثل Afghan به نسخه جدید، بازتابی از سلیقه مردم است. در این رابطه نظر شما چیست؟

اوه، من در این مورد مطمئن نیستم که مردم مپ‌های بزرگ را دوست داشته باشند! اگر به اطلاعات موجود تمامی بازی‌های این سری نگاه کنید، نقشه‌‌هایی مانند Dome و البته Nuketown هنوز هم جزو محبوب‌ترین‌ها قلمداد می‌شوند و بازخوردها نشان می‌دهد که مپ‌های کوچک‌تر هنوز هم مورد‌علاقه کاربران هستند.

راستش را بخواهید من مپ‌های بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهم! چون عکس‌العمل و رفلکس من در طول زمان کاهش یافته و من برای دریافت آن حس رقابت نیاز به آن وسعت دید بزرگی دارم

من متوجه‌ام! اگر به مپ های اصلی ما توجه کنید می‌بینید که آنها در طراحی و اندازه از کوچک تا متوسط هستند اما زمانی که در حال طراحی مپی جدید هستیم قطعا سعی می‌کنیم تا تمامی بازیکنان بهترین تجربه‌ را کسب کنند یعنی به فکر شما هم هستیم!

یکی دیگر از مپ‌هایی که توجهم را جلب کرد، مپ Renaissance بود که بازیکنان را در ورژنی مدرن از شهر ونیز ایتالیا قرار می‌دهد. این مپ از طراحی جالبی برخوردار بود و از قضا شما آنرا در یکی از DLC‌های بازی قرار دادید. نظر شما در این مورد چیست؟

DLC‌ها به ما این اجازه را دادند که کمی دستمان را باز کنیم و خوش بگذرانیم! با DLC ما دیگر محدود نیستیم تا داستان مپ‌ها مربوط به دنیای بخش تکنفره بازی باشند و علت طراحی متفاوت Renaissance نیز دقیقا همین است.

آیا تا به حال شده که شما یک مپ را طراحی کنید اما شیوه استفاده مردم از آن مپ بسیار با آن چیزی که فکر می‌کردید تفاوت داشته باشد؟

البته! و احتمالا هر سازنده‌ای به این مشکل بر می‌خورد. بهترین مثال برای ما مپ Frontier است. در مپ Frontier ما در موقعیتی قرار گرفتیم که اطلاعات و آمار مربوط به بازیکنان با آن چیزی که انتظار داشتیم برابری نکردند. زمانی که ما این مپ را تست کردیم متوجه شدیم که راه زیرین بسیار کم استفاده می‌شود و انتظار داشتیم که تنها یک راه برای رفتن به طرف دیگر مپ باشد که علاوه بر سریع بودن امن هم باشد اما با عرضه‌ی این مپ مشاهده کردیم که این مکان تبدیل به یک محیط زنده شده است و اتفاق های زیادی در آن می‌افتند که بسیار غیر‌منتظره بود!

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *