امسال یکی از بهترین سال‌ها برای مشتریان اسمارتفون‌ها بوده است و اپل و سامسونگ همچنان به نبرد خود ادامه می‌دهند! آیفون 7 همچنان فروش بالایی دارد و با ورود گلکسی S8 و S8 پلاس این رقابت شدت گرفته است. اما بهترین گوشی‌ هوشمند 2017 از دیدگاه مشتریان کدام بوده‌ است؟

طبق گزارش اخیر Consumer Reports در مورد بهترین گوشی‌های هوشمند 2017 گوشی‌های سامسونگ رتبه نخست را از نظر مشتریان به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن آیفون 7 و گوشی‌پیکسل گوگل قرار دارد.

در حال حاضر گلکسی S8 در تمام بررسی‌ها گوی سبقت را از دیگران ربوده است و در هر زمینه‌ای چه از نظر عملکرد پردازنده، دوربین، عمر باتری یا صفحه نمایش، پیشتاز است.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017

در این مطلب جذاب نگاهی به بهترین گوشی‌های هوشمند 2017 خواهیم داشت.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017 از دیدگاه مشتریان

عملکرد پردازنده

بعد از تست‌های اخیر Tom’s Guide و مقایسه آیفون 7 و گلکسی اس 8 در شرایط واقعی، مشخص شد گلکسی S8 از جهات مختلفی بر پرچمدار اخیر اپل برتری دارد!!

برای مثال هنگام باز کردن 15 اپلیکیشن محبوب، پردازنده اسنپ دراگون 835 گلکسی S8، قوی‌تر از پردازنده A10 اپل عمل کرده است.

شاید این موضوع کمی عجیب است اما سامسونگ با این پیروزی نشان داد اگر بدنبال یک گوشی سریع‌تر هستید، گلکسی S8 را انتخاب کنید.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017

گوشی پیکسل گوگل نیز سریع است اما پردازنده قدیمی اسنپ دراگون 821 در آن استفاده شده که نسبت به پردازنده 835 کُندتر است.

طبق بررسی اخیر phoneArena، پردازنده 835 یک پرش جدی در عملکرد و سرعت گوشی‌های هوشمند 2017 محسوب می‌شود.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017 از نظر عملکرد پردازنده: گلکسی S8 سامسونگ

دوربین

بدیهی است که در حال حاضر از نظر دوربین شاهد حضور بهترین‌ها در بازار هستیم اما این بدان معنا نیست که همه آنها در شرایط یکسان، خوب عمل می‌کنند.

آزمایش کامل Verge نشان داد که گوشی Pixel XL بهترین عکس‌ها را گرفته است!

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017

به گفته Sean O’Kane که کار بررسی را به عهده داشت: در حال حاضر بهترین عکس‌ها متعلق به پیکسل XL هستند، جزئیات تصاویر جامع‌تر است و نور، تاثیر چندانی در نمایش جزئیات ندارد.

واقعا جای تعجب است که آیفون 7 یک نسل عقب‌تر است، سال گذشته براحتی نمی‌شد آیفون 7 را در مقابل پیکسل و گلکسی S7 کمی ضعیف‌تر قرار داد.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017 از نظر دوربین: پیکسل XL گوگل

عمر باتری

هیچ مقایسه شانه به شانه‌ای بدون نظر گرفتن عمر باتری پرچمداران، کامل نیست. به گزارش phoneArena وقتی این چند پرچمدار در مقابل هم قرار می‌گیرند، عمر باتری واقعا یک شکست محسوب می‌شود.

باتری گلکسی S8 به سختی تا یک روز دوام می‌آورد، پیکسل گوگل نیز به همین وضعیت دچار است. اما مقایسه گلکسی S8 با آیفون 7 نشان داد که گلکسی S8 تا 7 ساعت و 30 دقیقه دوام می‌آورد که تقریبا نزدیک به دوام 7 ساعت و 46 دقیقه‌ای آیفون 7 است.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017

در این وب سایت به این موضوع نیز اشاره شده است که گلکسی S8 از نظر سرعت شارژ شدن نیاز به یک ساعت و 40 دقیقه برای شارژ کامل دارد اما آیفون 7 به 2 ساعت و 20 دقیقه.

شارژ سریع‌تر یک مزیت بزرگتر برای اسمارتفون‌ها است. شارژ سریع و ویژگی شارژ وایرلس باعث برتری گلکسی S8 بر پیکسل و آیفون شده است.

برنده بهترین گوشی 2017 از نظر عمر باتری: گلکسی S8 با فاصله‌ای اندک

صفحه نمایش

هر کمپانی سعی در ارائه یک صفحه نمایش فوق‌العاده برای گوشی‌های پرچمدار خود دارد. اگرچه صفحه نمایش‌ها بر حسب اینکه کدام مدل را انتخاب می‌کنید تفاوت دارند اما در جدول زیر جزئیات مربوط به صفحه نمایش پرچمداران هر کمپانی بصورت خلاصه آمده است.بهترین گوشی‌ هوشمند 2017

CNET در مورد صفحه نمایش گلسی S8 پلاس می‌گوید: صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن بالایی است، 2960 در 1440 پیکسل و این رزولوشن بالا باعث نمایش بهتر متن، عکس‌ها و ویدئوها در نور مستقیم خورشید می‌شود.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017

اما همین سایت به این موضوع نیز اشاره می‌کند که صفحه نمایش تقریبا لبه تا لبه به معنای سر و کله زدن با ستون‌های سیاه در کناره‌های ویدئوها است یا صفحه نمایش باید بصورتی تنظیم شود که ویدئو کاملا در آن جای بگیرد.

وب سایت The Verge در یک بررسی جداگانه با این ادعا که گلکسی S8 بهترین صفحه نمایش حال حاضر را دارد، موافق است و آن‌را یکی از جذابیت‌های اصلی این گوشی می‌داند.

برنده بهترین گوشی 2017 از نظر صفحه نمایش: گلکسی S8

حکم نهایی

کاملا مشخص است که گوشی گلکسی S8 سامسونگ برنده اصلی رقابت با آیفون 7 و پیکسل گوگل بوده است.

این گوشی ابزار قدرتمندی در دست سامسونگ برای رویایی با اپل در ماه‌های آینده خواهد بود، مخصوصا با توجه به این موضوع که در ماه مارس شاهد رونمایی این پرچمدار بوده‌ایم و به این زودی‌ها جایگزینی نخواهد داشت.

بهترین گوشی‌ هوشمند 2017

البته اگر نوت 8 هم به این میدان رقابت وارد شود احتمالا قدرت سامسونگ در برابر اپل که قصد دارد تا چند ماه آینده، آیفون بعدی خود را با پردازنده‌ای بهتر، رزولوشن بالاتر، دوربین ارتقا یافته و مشخصات انقلابی دیگر رونمایی کند، بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر گلکسی S8 تاجدار دنیای اسمارتفون‌ها است و سامسونگ هنوز وقت دارد بهره کافی را از این شرایط ببرد.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *