2015 یکی از بهترین سال‌ها برای تکنولوژی و محصولات هوشمند بود. اما در سال 2016 این تجربه دوباره برای کاربران تکرار نشد و همه‌چیز آرام‌تر از قبل، پیش رفت. این موضوع مخصوصا در زمینه گوشی های هوشمند به خوبی دیده می‌شد. امسال شاهد هیچ نوآوری قابل توجهی نبودیم و سازندگان بیشتر از اینکه به ظاهر دستگاه توجه داشته باشند قدرت سخت افزاری آنها را افزایش دادند. از سوی دیگر تبلت ها نیز اوضاع خوبی نداشتند و فروش آنها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد. ولی حالا زمان آن رسیده تا باز هم شاهد معرفی محصولات بزرگ و هوشمند باشیم. درادامه نیز به بررسی مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهیم پرداخت.

اما چرا سال 2017 برای دوست‌داران حوزه فناوری و گجت ها جذاب خواهد بود؟ امسال بسیاری از شرکت‌های بزرگ تلاش دارند تا با معرفی محصولات خلاقانه و قدرتمند دنیای گجت ها را حسابی تکان دهند. همچنین به‌لطف پیشرفت تکنولوژی و افزایش کارایی محصولات مختلف، تقاضا برای گجت های پوشیدنی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پیش از معرفی مورد انتظارترین گجت های سال 2017 توجه داشته باشید که برخی از تصاویر و اطلاعات موجود در این لیست، غیر رسمی بوده و احتمال تغییر آنها وجود دارد.

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

واچ استایل (LG Watch Style) و واچ اسپرت (LG Watch Sport)

تاریخ احتمالی معرفی: 9 فوریه 2017 (21 بهمن 95)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

ال جی واچ استایل

زمان زیادی تا معرفی اندروید ویر 2.0 باقی نمانده به‌نظر اولین ساعت های هوشمند ال جی واچ اسپرت و ال جی واچ استایل اولین گجت هایی خواهند بود که به صورت پیش‌فرض به نسل دوم این سیستم عامل مجهز خواهند شد. همچنین تعامل نزدیک ال جی و گوگل با یکدیگر ما را به یکپارچه بودن این محصولات با دستیار مجازی گوگل اسیستنت (Google Assistant) امیدوار کرده است.

براساس شایعات موجود، واچ استایل با اندازه‌ای کوچکتر، 250 دلار و واچ اسپرت با اندازه بزرگتر، 350 دلار قیمت خواهد داشت. البته نباید تصور کنید که تفاوت این دو ساعت هوشمند تنها در اندازه نمایشگر آنهاست، بلکه واچ اسپرت همراه با جی پی اس، سنسور ضربان قلب، NFC و LTE در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ال جی جی 6 (LG G6)

تاریخ احتمالی معرفی: 26 فوریه (8 اسفند) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

ال جی با معرفی گوشی ماژولار جی 5 (LG G5)، تلاش کرد تا با طرح مفهومی خود، صنعت تلفن های همراه را دگرگون کند. اما فروش پایین این گوشی در نهایت باعث شکست آن شد. به همین جهت انتظار می‌رود گوشی جدید ال جی جی 6 با همان طراحی قدیمی و همیشگی پیش روی کاربران قرار گیرد.

بسیاری از افراد بر این باورند که پرچمدار آینده ال جی به صفحه نمایشی با رزولوشن 1440×2880 با نسبت تصویر 2:1 تجهیز و همراه با استاندارد ضد آب تولید خواهد شد. به‌علاوه، استفاده از سیستم دوربین دوگانه برای قسمت پشتی و ماژولی برای ترکیب دوربین سلفی و اسکنر عنبیه چشم دور از انتظار نخواهد بود. پیشگام بودن ال جی در صنایع مختلف باعث شده تا همواره محصولات این شرکت مورد توجه کاربران قرار داشته باشد. به همین جهت، جی 6 نیز یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 محسوب می‌شود.

نوکیا پی 1 (Nokia P1)

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه/مارس (اسفند 95) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

بازگشت دوباره نوکیا به عرصه گوشی های هوشمند همراه با شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global)، یکی از بهترین اخباری بود که در سال 2016 شنیدیم. حالا حضور این کمپانی فنلاندی در کنگره جهانی موبایل 2017 نیز تایید شده تا علاقه‌مندان به این برند قدیمی، بیشتر از این در انتظار گوشی های نوکیا نباشند.

البته ما هنوز نمی‌دانیم که دقیقا چه محصول یا محصولاتی در بارسلون معرفی خواهند شد، اما به‌نظر پرچمدار این شرکت که بر اساس گوشی هوشمند Sharp Aquos Xx3 طراحی شده، پی 1 نام خواهد داشت. همچنین این احتمال وجود دارد که محصول جدید نوکیا به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 مجهز شود. هرچند، اخیرا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد تمام ظرفیت‌ها برای این تراشه توسط سامسونگ پر شده و شاید هیچ تراشه‌ای برای محصول جدید نوکیا باقی نماند!

به هر صورت، نوکیا پی 1 با 6 گیگابایت حافظه رم، دوربین 22.6 مگاپیکسلی و 256 گیگابایت حافظه داخلی، یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهد بود.

بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury)

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه/مارس (اسفند 95) در گنگره موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

کمپانی چینی تی سی ال (TCL) که در حال حاضر تمام حق و حقوق مربوط به برند بلک بری را خریداری کرده، به اندازه‌ای متواضع بود که در نمایشگاه CES 2017، نسخه اولیه از محصول جدید خود را به نمایش آورد.

محصول جدید بلک بری با اسم رمز «مرکوری»، همراه با کیبورد فیزیکی و قدیمی خود می‌تواند بسیاری از طرفداران این برند را خوشحال کند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی و جزئیات سخت افزاری این گوشی در دست نیست و به‌نظر در نمایشگاه بارسلون، اطلاعات کاملی از آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ویژگی‌های فوق‌العاده خوب مرکوری باعث شده تا در لیست مورد انتظارترین گجت های سال 2017 جای بگیرد.

هواوی پی 10 (Huawei P10)

تاریخ احتمالی معرفی: 26 فوریه (8 اسفند) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

شاید کاربران کشور آمریکا با نام شرکت هواوی چندان آشنا نباشند، اما این شرکت چینی با رسیدن به جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ تلفن های همراه در دنیا، بازار بسیاری از کشورها را قبضه کرده است!

انتظار می‌رود محصول جدید این شرکت یعنی پی 10 همراه با سیستم دوربین دوگانه و بدنه فلزی، یکی از بهترین محصولاتی باشد که در کنگره جهانی موبایل 20177 پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. اما آیا باز هم می‌توانیم شاهد یکه‌تازی هواوی در بازار تلفن های همراه برخی کشورها باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *