سن مناسب برای جراحی بینی

سن مناسب برای جراحی بینی چه زمانه؟ برای ایجاد هر تغییری در چهره و یا بدن بایستی که هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ روحی فرد به یک موقعیت ثابت شده ای رسیده باشه، تا مشکلات بعدی به دنبال این جراحی پدیدار نشه. بنابراین جراحی بینی هم از اون دسته عمل های جراحی هست که خصوصا قشر نوجوان و جوان تمایل زیادی به انجام اون دارن و گاها با دیدن دوستان و بستگان خود ترغیب برای رینوپلاستی می شن.

در این قسم عمل ها سن بیمار بسیار اهمیت داره که در قاعده کلی دختر خانوم ها از 16 سالگی و آقا پسرها از 18 سالگی می تونن اقدام به جراحی بینی کنن و حداکثر سنی که پزشکان برای رینوپلاستی در نظر گرفته اند 60 سالگی هست.

چرا سن جراحی بینی مهمه؟

همونطور که می دونین بدن انسان از بدو تولد و حتی تا بزرگسالی در حال رشد و بزرگ شدن هستش که این مسئله تا سنین نوجوانی و بلوغ به اوج خودش می رسه و پس از اون با سرعت کمتری ادامه پیدا می کنه. که در باب جراحی بینی پزشکان معتقدند افراد قبل از سن 15 و 16 سالگی به هیچ عنوان نباید اقدام به این جراحی کنن، زیرا رشد اجزای صورت و غضروف های بینی هنوز تکمیل نشده و عمل بینی در این افراد نتایج منفی رو به بار می یاره و از لحاظ پزشکی دستکاری غضروف های در حال رشد بینی منجر به ثابت موندن روند رشد در ناحیه مرکزی صورت می شه که در مقابل اون، نواحی پیشونی و چونه رشد می کنن، که سرانجام شکل صورت شبیه به یک بشقاب خواهد شد!

و اما رینوپلاستی در سنین بالا:

گفتیم که تا حدود سن 60 سالگی امکان این جراحی وجود داره، اما خوب یه سری پیامدهایی رو قطعا بهمراه خواهد داشت، می دونیم که با افزایش سن پوست بدن دچار تحلیل می شه و ضخامت لایه های کلاژن و الاستین پوست کمتر می شه، بنابراین با جراحی در این رنج سنی ممکنه نوک بینی و یا سایر نقاط عمل شده دچار افتادگی و شل شدگی بشن که نه تنها ظاهر خوبی نداره بلکه چهره رو نازیبا هم می کنه.

در نتیجه بهترین سن جراحی بینی …..

از حدود بیست تا سی سالگی هست اما به لحاظ علمی و پزشکی در محدوده 17 سالگی تا 50 سالگی هم این جراحی امکان پذیره.

تانی کال

مثبت سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *