خانه ورزش اخبار ورزش نجفی: باشگاهی را دیدم که تمام بایگانی آن در صندوق عقب یک ماشین است

نجفی: باشگاهی را دیدم که تمام بایگانی آن در صندوق عقب یک ماشین است

0

آرش نجفی در خصوص شرایط کنونی باشگاه تراکتوسازی گفت : بیش از ۱۰ پرونده مشابه حمزه یونس به من سپرده شده است.

به گزارش وبسایت نود ، نجفی اظهار داشت: در راستای دستوری که سردار آجرلو صادر کرد و قرار شد کمیته مطالبات برای جلوگیری از وقایع احتمالی تشکیل شود ، کمیته در انتهای آبان ماه برگزار شد و من در همین روزها به تراکتورسازی پیوستم ، رای مربوطه در ابتدا به صورت یک رای خلاصه از طرف فیفا به باشگاه و فدراسیون فرستاده شد ، بعد از آن باشگاه تراکتورسازی این فرصت را داشته که به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کند و با توجه به این که کمیته تشکیل نشده بود ،احتمالا مشاوران قبلی مدارک را نداشتند، مدارک به دست فرد مربوطه نرسید.

مشاور حقوقی بین المللی تراکتورسازی اذعان دشت: شرایط باشگاه تراکتورسازی بسیار خاص است و بیش از ۱۰ پرونده مشابه به من سپرده شده است  ، صرف نظر از مبلغ بدهی، حتی اگر اعتراض می شد به دلیل این که باشگاه در دوره محافظت شده فسخ کرده مشمول بند ۴ می شد ، پرونده های متعدد ایران در فیفا در اتاق حل اختلاف فیفا مطرح می شود و دیدگاه فیفا نسبت به تیمهای ایرانی عوض شده است. به دلیل فسخ زودهنگام با سه بازیکن، باشگاه به این جریمه محکوم شده است.

وی در ارتباط با قرارداد بستن با دو بازیکن سرباز بیان داشت: سعی مان این است که با آسیب شناسی مشکلات را حل کنیم. ما پیش تر از دو پنجره محروم شده بودیم. این مسایل به تشکیلات ساختاری ما در فوتبال بازمی گردد.

نجفی تصریح کرد: کمیته مربوطه باشگاه تراکتورسازی نیز پس از رای فیفا تشکیل شد و حق اعتراض نداشت چون زمان گذشته بود؛ این رای به دلیل اینکه صرف نظر از مبلغ بدهی پرداخت به بازیکن، قسمتی دارد که برای فسخ قرارداد بوده غیر موجه است؛ در رای فیفا نوشته شده به دلیل اینکه باشگاه تراکتورسازی در دوره قرارداد با حمزه یونس مطالبات او را نداده با جریمه و محرومیت مواجه شده است.

مشاور حقوقی بین‌الملل باشگاه تراکتورسازی اضافه کرد: دیدگاه فیفا نسبت به باشگاه‌های ایرانی تغییر کرده است؛ در همین رای اعلام شده به دلیل فسخ قرارداد غیر موجه با سه بازیکن باشگاه تراکتورسازی را با این محرومیت مواجه کرده است. احتمالا در ساختار باشگاه در جهت اینکه این مدارک به درستی بررسی و ترجمه شود و به مدیرعامل اطلاع‌رسانی گردد قصوری شده که این اتفاقات رخ داده است.

نجفی گفت: باشگاهی را دیدم که تمام بایگانی آن در صندوق عقب یک ماشین است و این مشکل در فوتبال ایران وجود دارد.

نجفی تاکید کرد: ما هنوز باید پول حمزه یونس را بدهیم و جریمه سر جای خود است اما با این حال باید محرومیت را هم سپری کنیم؛ این مسائل به ایراد تشکیلات ساختار حقوقی ما در فوتبال ایران برمی‌گردد؛ بازیکن قست اول‌اش ۹۰ هزار دلار بوده که ۳۰ هزار دلار را دریافت کرده و بعد ایران را ترک کرده اما حالا تمام ۶۰۰ هزار دلار قراردادش را می‌خواهد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *