نسخه ویندوز 7 و 8
نحوه گرفتن اسکرین شات

در این نسخه ها می توان با فشردن دکمه Print Screen که ممکن است با عنوان ‌های متفاوتی همانند Print ،PrtScn و PrtSc روی انواع صفحه کلید ظاهر شوند، از صفحه مورد نظر اسکرین شات تهیه نمود.

نسخه ویندوز 8.1 و 10
نحوه گرفتن اسکرین شات

در نسخه های جدیدتر ویندوز برای گرفتن اسکرین شات از صفحه، علاوه بر نگه داشتن کلید پرینت اسکرین، کلید ویندوز را نیز باید به طور همزمان نگه داشت. بنابراین با فشردن کلیدهای صفحه به این صورت Win + PrtScn می توان اسکرین گرفته و به عکس مورد نظر از پوشه Screenshots در Pictures دسترسی داشت.

مک
نحوه گرفتن اسکرین شات

چند راه متفاوت برای اسکرین شات گرفتن در مک وجود دارد. به عنوان مثال برای گرفتن عکس از کل صفحه باید گزینه های Shift+Command+3  را باهم فشرد در اینصورت تصویر مورد نظر در دسکتاپ ذخیره می شود. اگر می خواهید تصویر مورد نظر را کلیپ ‌بورد بفرستید تا از آن در ویرایش‌ گرهای تصویر استفاده نمایید، باید Command+Control+Shift+3 را نیز باهم بفشارید.

با فشردن کلیدهای Command+Shift+4 نیز یک ابزار انتخابی باز می شود که با این ابزار می توانید قسمت های دلخواه خود را انتخاب نمایید.

کروم
نحوه گرفتن اسکرین شات

به منظور اسکرین شات گرفتن در کروم باید کلیدهای Ctrl و  Switch Window را که یک چهارگوش با دو خط عمودی بوده و بین دکمه‌های Full Screen button و Brightness Down قرار دارد، را فشرد. در اینصورت اسکرین شات از صفحه مورد نظر در پوشه دانلود دستگاه ذخیره خواهد شد.

در صورت وجود کیبورد استاندارد می توان با استفاده از ترکیب Ctrl+F5 بعد از ثبت تصویر شاهد نوتیفیکیشنی بود که در سمت راست و پایین صفحه پدیدار می ‌شود. سپس با فشردن کلید متنی در آن، از اسکرین ‌شات کپی گرفته و آن را در یک ویرایشگر تصویر پیست کرد.

سرفیس و دیگر تبلت‌ های ویندوزی
نحوه گرفتن اسکرین شات

برای اسکرین شات گرفتن در این دستگاه ها کلیدی در نظر گرفته نشده و می توان با نگه داشتن کلیدهای ترکیبی Fn+Win+spacebar از صفحه مورد نظر اسکرین گرفت.

در سرفیس‌ های جدید هم می‌توان با فشردن همزمان کلیدهای Power button و Volume Down این کار را انجام داد.

iOS
نحوه گرفتن اسکرین شات

در دستگاه های مجهز به  iOS، می توان با فشردن دکمه ‌های پاور و خانه اسکرین شات تهیه نمود. تصاویر ثبت شده در پوشه Camera Roll ذخیره خواهد شد.

اندروید
نحوه گرفتن اسکرین شات

در دستگاه های اندرویدی هم که با نگه داشتن همزمان کلیدهای Power+Volume Down می توان اسکرین شات تهیه نمود. تصاویر به ثبت رسیده به پوشه تصاویر انتقال می یابند.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *