نشانه‌های یک فرهنگ استارتاپی بد چه هستند؟ تاکنون در مورد یک فرهنگ استارتاپی مسموم شنیده‌اید؟ فضای یک استارتاپ بیمار چگونه است؟

نشانه‌های یک فرهنگ استارتاپی مسموم

1 . تاکید بیش از حد روی کلمه من و کمتر استفاده کردن کلمه ما

وقتی تنها کلماتی که از دهان مدیر یک استارتاپ خارج می‌شوند من این کار را کردم و دیدگاه من این است باشد؛ استارتاپ شما بیمار شده است.
فرهنگ استارتاپی مسموم

2 .  پادشاه بدون لباسی که همه او را تمجید می‌کنند

وقتی مدیر استارتاپ دائما از واژه من استفاده کند، مطمئنا بسیار از خودش مطمئن خواهد بود و هیچگاه اشتباه نخواهد کرد. اگر نتوانستید با مدیر خود در مورد مشکلات صحبت کنید مطمئن باشید استارتاپ شما بیمار شده است.
وقتی پادشاه استارتاپ شما لباس نداشته باشد:
  • چاپلوسی نمایان خواهد شد، مدیر عامل استارتاپی که فقط مشتاق شنیدن خبرهای خوب و بله قربان است با افرادی که دائما او را تملق خواهند کرد، احاطه خواهد شد.
  • تملق طلبی یک مدیر یعنی همه شبیه من باشند، شبیه هم شدن همه افراد در یک استارتاپ به معنای به صدا درآمدن زنگ‌های خطر است.
  • مدیری که لباس ندارد و همه مجیزش را می‌گویند؛ یک تیم مدیریتی خواهد داشت که 80 درصد آنها مطابق خواست او تصمیم‌گیری خواهند کرد.

فرهنگ استارتاپی مسموم

3 . همه شبیه هم هستند

اگر در یک محیط استارتاپی همه شبیه شوند یک جای کار می‌لنگد. در چنین تیمی برترین‌ها و هوشمندترین‌ها جایی نخواهند داشت و چون به موضوع تیم اشاره کردیم بد نیست بدانید در تیم استارتاپی که همه شبیه هم هستند، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

فرهنگ استارتاپی مسموم

4 . هیچکس صحبت نمی‌کند

تصور کنید در استارتاپی کار کنید که بنیانگذاران اصلی آن حاضر به صحبت رودرو نیستند و حتی با وجود اینکه فقط چند قدم با هم فاصله دارند فقط با هم تماس می‌گیرند! این نشانه یک مشکل بزرگ ارتباطی و وجود اختلال در این استارتاپ است.

فرهنگ استارتاپی مسموم

5 . سندرم سیاره مرده

یکی از نشانه‌های مهم یک فرهنگ استارتاپی مسموم کار کردن در فضایی است که گل‌ها بدون اینکه کسی به آنها آب بدهد خشک شوند. چگونه می‌توان مدیر یک استارتاپ بود وقتی فضای کار آشفته و درهم است و حتی گل‌ها از بی‌آبی خشک می‌شوند؟

فرهنگ استارتاپی مسموم

6 . درگیری دائم بنیانگذاران استارتاپ

استارتاپی که بنیانگذاران آن دائما در حال جنگ باشند به محیط کار وحشتناکی تبدیل خواهد شد، با وجود این نشانه مطمئن شوید استارتاپ شما هم بیمار شده است!

فرهنگ استارتاپی مسموم

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *