با وجود اینکه در سال ‌های اخیر طرفداران تبلت‌ها کمتر شده‌اند، اما همچنان تبلت‌هایی با قیمت مناسب، فروش خوبی داشته اند. شرکت سامسونگ با معرفی Galaxy Tab E به بازار جهانی مدعی تولید تبلت هایی میان رده با مشخصات سخت افزاری قابل قبول شد. حرف E در نام این محصول کوتاه شده کلمه Economic  می باشد و مشخصات سخت افزاری آن، نشان دهنده تعلق آن به دستگاه های اقتصادی این شرکت می باشد.

طراحی

Galaxy Tab E، از ضخامت ۸٫۵ میلی‌متر و وزن ۳۵۹ گرمی برخوردار می باشد که نشانگر طراحی ظریف آن است. قاب پشتی تب E در مقایسه با گلکسی تبA ، دچار تغییراتی شده است و دارای بافت‌ برجسته‌ و ماتی از جنس پلی‌کربنات شده است که اصطکاک خوبی به همراه دارد.
این تبلت برای در دست گرفتن به حالت پورتره (عمودی)  طراحی شده‌ است. با در دست گرفتن تبلت در این وضعیت، در قسمت بالاییِ لبه ‌ی سمت راست ، کلید پاور قرار دارد و در راستای آن، کلیدهای یکسره صدا به چشم می‌خورند. در لبه ی بالای سمت چپ، شیار سیم کارت و microSD با پوششی هم ‌جنس با بدنه قرار دارند. بر لبه‌ی بالایی تبE ، درگاه شارژ microUSB و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون به چشم می‌خورند و پایین دستگاه به میکروفن اختصاص یافته است.
سامسونگ در طراحی شکل ظاهری دستگاه، تغییر خاصی اعمال نکرده و شبیه به تبلت‌ های قدیمی‌تر، یک کلید بیضی ‌شکل پایین قاب صفحه ‌نمایش وجود دارد که در دو طرف آن کلیدهای لمسی بازگشت و منو قرار داده شده اند. دوربین ۵ مگاپیکسلی این تبلت به همراه اسپیکر کوچکی در قسمت پشتی قاب خودنمایی می‌کند.
نکته ی منفی که در مورد طراحی Galaxy Tab E وجود دارد، دوربین خارج از بدنه آن است که سبب بر جای ماندن خط و خش بر روی لنز دوربین می شود.

نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab E 8.0 سامسونگ

نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab E 8.0 سامسونگ

صفحه نمایش

صفحه نمایش ۸ اینچی Galaxy Tab E، از نوع TFT می‌باشد که تصاویر را با دقت ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل نمایش می‌دهد. شفافیت صفحه نمایش بسیار مناسب و دارای غلظت رنگ مطلوبی می باشد. تراکم پیکسلی آن ۱۸۹ در هر اینچ می باشد که در مقایسه با تبلت های برتر دنیا اندکی پایین ‌تر است. همین امر سبب شد که بسیاری از متخصصان این تبلت را در دسته برترین های تبلت قرار ندهند. با اینکه صفحه نمایش تب E در مقایسه با بسیاری از رقبای خود، خیلی فوق‌العاده نیست اما در کل عملکرد آن مناسب است و رضایت کاربر را به همراه دارد.
از قابلیت های این صفحه نمایش، می توان به مالتی تاچ و دریافت چند لمس همزمان، اشاره داشت.

دوربین

سامسونگ Galaxy Tab E ، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی بدون فلاش در پشت و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه تعبیه کرده است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این تبلت در حد متوسط می باشد و در شرایط نوری نامناسب، ضعف این دوربین مشخص خواهد شد. دوربین جلویی یا همان سلفی نیز در مکالمات ویدیویی به کمک شما می‌آید. از قابلیت های ‌ این تبلت در زمینه ‌ی عکسبرداری، می‌توان به فوکوس اتوماتیک (Autofocus) وثبت موقعیت جغرافیایی (Geo-Tagging) اشاره کرد.
لازم به ذکر است به کمک این دوربین می‌توانید با کیفیت HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم ‌برداری کنید.

نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab E 8.0 سامسونگ

نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab E 8.0 سامسونگ

سیستم عامل

Galaxy Tab E با اندرویدv5.1.1  لالی پاپ معرفی و عرضه شده است. مانند گذشته، شاهد رابط کاربری اختصاصی سامسونگ موسوم به تاچ‌ ویز (TouchWiz) در کنار سیستم‌عامل این تبلت هستیم.
با Kids Mode از کهکشان سامسونگ به سادگی و رایگان لذت ببرید و با یک اشاره از Google Play، برنامه ها، بازی، فیلم، موسیقی و کتاب های الکترونیکی مورد نظر خود را دانلود کنید.
سامسونگ همچنین قابلیت NumberSync را هم به تبلت اضافه کرده است، قابلیتی که به کاربران تب E اجازه می دهد تا تماس های صوتی و تصویری دریافتی یا گرفته شده را بر اساس شماره تلفن های ذخیره شده طبقه بندی کند.

سخت افزار

سامسونگ، Galaxy Tab E را به پردازشگر چهار هسته‌ای Quad-core Cortex مجهز کرده است. این پردازشگر با فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتز در کنار ۱٫۵ گیگابایت رم، وظیفه‌ی میزبانی از سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های مختلف را بر عهده دارد. این محصول با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و حافظه ‌ی رم ۱٫۵ گیگابایت به بازار عرضه شده است و سامسونگ علاوه بر این فضای پیش فرض، امکان ارتقا فضای ذخیره سازی را از طریق درگاه microSD تا ۲۵۶ گیگابایت  فراهم کرده است. از نتایج به ‌دست‌آمده‌ در آزمون‌های مختلف، متوجه می شویم که  تب E، تنها برای کارهای روزمره مانند چک ‌کردن شبکه‌های اجتماعی یا اجرای برنامه‌های سبک مناسب است. از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی این دستگاه می‌توان بهGPS ، بلوتوث نسخه‌ی ۴٫۱، WiFi و پشتیبانی از شبکه ۴G در آن اشاره کرد.

نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab E 8.0 سامسونگ

نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab E 8.0 سامسونگ

باتری

سامسونگ با قرار دادن یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بر روی Galaxy Tab E، خیال کاربران را از جهت شارژ دهی، راحت کرده است. با وجود این باتری می‌توانید با مصرف عادی، برای بیشتر از ۱ روز بدون نیاز به شارژ مجدد از تبلت استفاده نمایید. باتری تب E قادر است، شارژ لازم برای پخش مداوم ۱۱۷ ساعت موسیقی و ۱۳ ساعت ویدیو را تامین کند.
با فعال کردن حالت Ultra Power Saving Mode، تنها با ۱۰ % شارژ، تب E قادر است تا ۲۴ ساعت در حالت Standby، آماده به کار باشد. با فعال کردن حالتUltra Power Saving Mode ، رنگ صفحه نمایش گوشی به رنگ سیاه و سفید در می‌آید و کاربر تنها اجازه‌ ی استفاده از برخی برنامه های ضروری را دارد.

جمع بندی

اگرچه که  در طی سال های اخیر، بازار جهانی تبلت ها به واسطه ی استقبال پایین خریداران، شیبی نزولی را در پیش گرفته، اما شرکت سامسونگ با عرضه تبلت های سری E در مدل های مختلف، قصد دارد بیشترین سهم از بازار تبلت ها را به خود اختصاص دهد.
با وجود صفحه نمایش و دوربین اصلی این تبلت که با نمونه های ایده آل، فاصله نسبتا زیادی دارند، گلسی تبE ، تبلتی است که نیازهای اکثر کاربران را برآورده می‌کند. در واقع وجود این نقاط ضعف باعث گردیده تا متخصصان گلکسی تب‌های سامسونگ را به عنوان محصولاتی میان رده به حساب بیاورند.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *