همه ما می دانیم که کمپانی سامسونگ یکی از بزرگترین و موفق ترین تولیدکنندگان تلویزیون در جهان می باشد و هرساله محصولات متنوعی را روانه بازار می کند. شاید بتوان گفت که محبوب ترینِ این محصولات تلویزیون هایی با طراحی خمیده هستند که برای خلق تجربه ‌ای جدید به بازار آمده اند. در این مقاله قصد داریم یکی از مدل های خمیده تلویزیون های سامسونگ را با نام ۶۵KU7975 مورد بررسی قرار دهیم. این تلویزیون با قیمت مناسب خود تمام فناوری‌های بروز سامسونگ را در خود جای داده است و تجربه ای متفاوت را در اختیار کاربران قرار می دهد.


با تِک ویترینو همراه باشید تا با ویژگی های این محصول بیشتر آشنا شوید.

طراحی

تلویزیون ۶۵ اینچی KU7975 از طراحی بسیار زیبا و ساده ای بهره می برد. نمایشگر داری حاشیه بسیار کمی بوده و با طرح منحنی شکل خود چشم ها را می نوازد.

در نمای روبرو و پایین دستگاه تنها شاهد برند سامسونگ و پایه ی دوسویه ای هستیم که آرگونومی خوبی به دستگاه بخشیده است و دکمه پاور نیز در لبه زیرین تلویزیون جای داده شده است.

ضخامت بدنه بسیار باریک در نظر گرفته شده و با وجود اندازه ۶۵ اینچی نمایشگر، کل وزن دستگاه بسیار ایده آل است.

در نگاه کلی به ظاهر ۶۵KU7975 قطعا چیزی به جز زیبایی و سادگی دریافت نخواهید کرد و از تماشای تصاویر در آن بدون شک شگفت زده خواهید شد.

صفحه نمایش، کیفیت تصاویر و فناوری

در تلویزیون ۶۵KU7975 شاهد نمایشگری ۶۵ اینچی به همراه رزولوشن تصویر ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل و کیفیت تصویر ۴K هستیم. این رزولوشن موجب می شود که پیکسل‌های قابل مشاهده در تصویر، چهار برابر آن چیزی باشد که در تلویزیون‌های Full HD شاهد بودید. در واقع در هر نمای تصویر، ۸ میلیون پیکسل در تصویر روشن خواهد شد که دارای دقت و وضوح خارق العاده ای می باشد.

انحنای نمایشگر به گونه ای در نظر گرفته شده است که حس بسیار دلنشینی در هنگام تماشای تلویزیون منتقل کرده و موجب می شود از هر زاویه ای که به آن بنگرید، تصویر بسیار با کیفیتی مشاهده کنید.

با وجود فناوری ارتقای کیفیت تصویر (Upscaling) کیفیت تصاویر ارسالی به تلویزیون بهبود یافته و دیگر نیازی نیست برای لذت بردن از تماشای تلویزیون به دنبال تصاویر با رزولوشن بالا باشید. حتی می توانید با استفاده از DVD های معمولی، کیفیتی مشابه با کیفیت ۴K را دریافت کنید.

به کارگیری تکنولوژی UHD Crystal Color در زمینه‌ی تولید تصویر مزیت بسیار خوبی برای ۶۵KU7975 محسوب می شود. در این  فناوری پیکسل‌های رنگی هر پیکسل دچار تغییر نشده‌ و با همان سه رنگ قرمز و سبز و آبی روبرو هستیم با این تفاوت که سامسونگ از یک لایه روکش سبز و قرمز روی رنگ آبی استفاده کرده‌ است تا باعث نمایش طیف گسترده ‌تری از رنگ‌ها توسط تلویزیون باشیم. تعداد این رنگ ها به ۱۷ میلیون رسیده که نقش بسزایی در باورپذیر بودن تصویر پخش شده از تلویزیون ایفا می کنند و تصاویری نزدیک به دنیای واقعی را ارائه می دهند.

بهبود عمق تصویر (Auto Depth Enhancer) نیز یکی دیگر از تکنولوژی های این محصول است که کنتراست بین پس ‌زمینه و پیش ‌زمینه را افزایش می‌دهد تا موجب این تصور شود که بخش مهم تصویر از پس‌زمینه جدا است.

در بسیاری از تلویزیون‌ها شاهد هستیم که به هنگام قرار گرفتن نقاط بسیار تیره و بسیار روشن در کنار هم، یکی از این دو قربانی آن یکی می‌شود و تنها یک رنگ به خوبی نمایش داده می‌شود. اما با وجود فناوری HDR در نقاط بسیار تیره و بسیار روشن تصویر، باز هم شاهد رنگ‌ های شارپ و جزئیات بالا هستیم.

یک از ویژگی های جالب ۶۵KU7975 وجود تکنولوژی تعدیل نور (UHD Dimming) می باشد که نمایشگر را به صدها منطقه کوچک تقسیم کرده و هرکدام را به صورت جداگانه و با دقت از نظر رنگ، روشنایی بررسی می کند. این تکنولوژی با بهره گیری از رنگ مشکی در یکی از مناطق صفحه نمایش، بدون به خطر انداختن روشنایی سایر مناطق موجب افزایش سطح کنتراست می شود.

ارتباطات

۶۵KU7975 خود به گیرنده‌ی دیجیتال داخلی مجهز است و دیگر نیازی به خرید یک دستگاه مجزا برای این مدل نخواهید داشت.

برای اتصال تلویزیون به سایر دستگاه‌ها، اشتراک‌ گذاری فایل‌ها و استفاده از مرورگر اینترنت، قابلیت اتصال به Wi-Fi در نظر گرفته شده است. همچنین توسط پورت شبکه‌ی LAN، می‌توانید تلویزیون را به شبکه‌ی خانگی خود متصل کنید.

دو عدد درگاه USB برای این محصول در نظر گرفته شده که از طریق آن می توانید فلش‌مموری یا هارداکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و از فایل‌های ذخیره‌شده در آن‌ها استفاده کنید.

همچنین برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا، سه عدد پورت HDMI تعبیه شده که اتصال تلویزیون به دیگر دستگاه‌های صوتی و تصویری از این طریق ممکن می‌ شود.

رابط کاربری

با بهره گیری تلویزیون ۶۵KU7975 سامسونگ از سیستم عامل تایزن، می توانید به سرعت به پخش زنده و اپلیکیشن های مورد علاقه تان دسترسی داشته باشید. این نوع سیستم عامل حتی از اپلیکیشن های مشهور محلی نیز پشتیبانی می کند.

تایزن در کمال سادگی طراحی شده و موجب کاهش پیچیدگی‌های استفاده از تلویزیون‌های هوشمند شده است تا تمامی کاربران قادر باشند از امکانات نسل جدید تلویزیون‌ها بهرمند شوند. در محیط تایزن، به اشتراک‌گذاری محتوا به سادگی انجام شده و می‌توان تصویر موجود در موبایل را به تلویزیون انتقال داد.

از طریق تلویزیون ۶۵KU7975 می توانید به منبع عظیمی از سرگرمی ها دسترسی پیدا کنید. برنامه های دلخواهتان را با استفاده از راهنمای تلویزیون بدون اینکه در تماشای برنامه کنونی وقفه ای ایجاد کند، تماشا کنید. تمامی این ها تنها با سه کلیک از طریق فضای اسمارت هاب ممکن است.

جا‌به‌جا شدن بین منوهای اسمارت هاب (Smart Hub) سامسونگ، بسیار ساده‌ و جذاب است و کنترل آن بسادگی انجام می شود.

ریموت کنترل

سامسونگ سعی داشته تا دکمه های ریموت کنترل را به حداقل تعداد ممکن برساند تا دیگر با آن تصویر سنتی کنترل‌های پر از دکمه مواجه نشوید. همچنین یک صفحه‌ی لمسی هم برای کنترل بهتر تلویزیون روی ریموت به کار گرفته شده‌ است. در واقع کنترل هوشمند سامسونگ می‌تواند تجربه‌ی استفاده از این تلویزیون هوشمند را به مراتب غنی‌تر و دلپذیرتر کند. با ریموت کنترل شیک و ساده‌ ی در نظر گرفته شده برای ۶۵KU7975 می توانید هم به برنامه‌های کاربردی نصب شده روی تلویزیون دسترسی داشته‌باشید، به سادگی تلویزیون دیجیتال ببینید و فیلم‌هایی که روی DVD و Blu-ray دارید را نیز به تماشا بنشینید.

سخت افزار

تلویزیون ۶۵KU7975 از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای بهره می برد که منجر به سخت‌افزاری قدرتمند شده است. همانطور که می دانید نمایش ویدئوهای ۴K نیازمند توان پردازشی بالایی است که وجود پردازنده‌ی قدرتمند در این دستگاه، این نیاز را برآورده می کند و پخش روان ویدئوهای باکیفیت را تضمین می‌کند.

سیستم صوتی دوکاناله‌ی این مدل، می‌تواند درمجموع ۲۰ وات صدا تولید کند. البته برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند از قدرت صدای بیشتری برخوردار شوند، یک عدد خروجی صدای اپتیکال نیز در این تلویزیون طراحی شده است.

سخن آخر

در بازاری که پر از محصولات متنوع با برندهای مختلف می باشد، خرید یک تلویزیون با قیمتی معقول و امکانات فراوان کار چندان آسانی نیست. اما محصول جدید سامسونگ با بهره گیری از تکنولوژی های روز می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای خرید کاربران محسوب شود. ۶۵KU7975 با طراحی زیبا، کیفیت تصویر ۴k، بهره گیری از سیستم عامل تایزن، پشتیبانی از HDR و سخت افزار قدرتمند توانسته نگاه بسیاری را متوجه خود سازد و با قیمت مناسب خود سهم زیادی از بازار رقابتی فروش تلویزیون ها را به خود اختصاص دهد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *