استاد دانشگاه گابریل (جانی گالکی) علاقه ی زیادی به تکنولوژی دارد و یک روز نوار ویدئویی قدیمی پیدا می کند. او در حال کار برای تعمیر این نوار است تا اینکه یک برچسب جالب به عنوان “من را تماشا کن” را روی نوار مشاهده می کند. گابریل ویدئویی را تماشا می کند که از تصاویری عجیب و غریب تشکیل شده است. وقتی ویدئو به پایان می رسد، گابریل یک تماس تلفنی از یک فرد مرموز دریافت می کند که فقط به او می گوید”۷ روز”. زندگی او درگیر ویدئویی بدنام و نفرین شده به کاراکتر ترسناک “سامارا” می شود، شیطانی که نتیجه ی برخورد هر کس با او، مرگش است.

هولت (الکس روئی) راهی کالج است و در همان کلاسی که گابریل حضور دارد، ثبت نام می کند. بعد از مدتی که او دوست دختر خود جولیا (ماتیلدا لوتز) را ندیده است، جولیا به قصد دیدن او راهی کالجش می شود و در آنجا می بیند که هولت و گابریل در حال انجام آزمایش هایی بر روی نوار ویدئویی مشکوک هستند. بعد از اینکه جولیا و هولت از سرانجام تماشای این ویدئو و بلایی که آن بر سر مردم می آورد، آگاه می شوند، تلاش می کنند تا جلوی سامارا را بگیرند تا نتواند به کس دیگری صدمه بزند.

حلقه 3 (Rings)
حلقه ۳ (Rings)

فیلم Rings سومین عنوان از سری فیلم ژاپنی حلقه است و ۱۲ سال بعد از اکران فیلم حلقه ۲ در ۲۰۰۵ اکران شد. فیلمبرداری فیلم حلقه ۳ (Rings) در سال ۲۰۱۵ شروع شد، اما کمپانی پارامونت تاریخ اکران آن را چندین بار به تاخیر انداخت. اکران فیلم به تازگی شروع شده است و امید بر این است که حلقه ۳ بتواند مانند دیگر فیلم های این سری یک تجربه ی ترسناک و دلهره آور را نصیب مخاطبان خود کند. متاسفانه، فیلم سازان در رسیدن به هدف خود زیاد موفق نبوده اند. این فیلم با نوشتار ضعیف خود به یک دنباله ی ترسناک متوسط تبدیل شده است و طرفداران سر سخت این سری فیلم را نا امید کرده است.

کارگردان فیلم اف خاویر گوتیرز می باشد که برای فیلم، یک ترکیب درهم ساخته است. صحنه های خوب و ترسناکی در فیلم وجود دارد (صحنه هایی که شاهد حضور سامارا در فیلم هستیم.)، اما چنین لحظه هایی در طول فیلم بسیار کم هستند. با اینکه فیلم حلقه ۳ (Rings) کمتر از دو ساعت طول می کشد، گوتیرز برای پیدا کردن یک ترکیب مناسب در فیلم درگیر بوده است و فیلم به جای ترسناک بودن بیشتر خسته کننده به نظر می رسد. بخشی از این تقصیر را می توان متوجه نویسندگان کار، دیوید لوکا، جاکوب استز و آکیوا گلدسمن دانست که فیلمنامه شان تاثیر گذاری خوبی بر روی مخاطبان ندارد. هیچ یک از کاراکترهای فیلم جذاب نیستند که این مسئله از ارتباط فیلم با مخاطبان کاسته است.

حلقه 3 (Rings)
حلقه ۳ (Rings)

یکی دیگر از نقطه ضعف های حلقه ۳ تکرار مکررات در فیلم است که بیش از حد جلب توجه می کند. روند رسیدن به داستان اصلی بسیار سخت است و در اولین نگاه بینندگان این کار را احمقانه خواهند دید. فیلمنامه نویسان حلقه سعی کرده اند تا از تکنولوژی شگفت انگیزی مثل یوتیوب و فضای ابری استفاده کنند، اما آنها هرگز نتوانسته اند از این برتری به نحو احسن و در خدمت توسعه ی فیلم کمک بگیرند. آنها می توانستند مثل نسخه های قبلی فیلم بسیار ساده عمل کنند، اما مخاطبان به دنبال یک مسئله جدید هستند، اما این فیلم برای آنها نا امید کننده است. کادر خلاقی از نویسندگان در فیلم حضور دارند، اگرچه نباید زحمات آنها را نادیده گرفت، اما آنها می توانستند از عناصر بهتری در فیلمنامه ی خود استفاده کنند.

در بین اجراهای مختلف فیلم، یکی از بهترین ها، بازی وینسنت دونفوریو در نقش برک، کشیش سابق شهر می باشد. جای تعجب نیست او با جاذبه ی خود توانست بعضی از بهترین صحنه های فیلم را رقم بزند. فیلم حلقه، زمانی که کاراکتر او وارد می شود بهتر پیش می رود و مسلما او یکی از بهترین و به یادماندنی ترین نقش ها در فیلم است. نقش هایی مثل گابریل و برک قابل قبول هستند و بیشتر کاستی های فیلم بخاطر فیلمنامه ی ضعیف آن است.

حلقه 3 (Rings)
حلقه ۳ (Rings)

لوتز و روئی به عنوان نقش های اصلی در فیلم خوب ظاهر شده اند، هر دو طوری در فیلم نقش خود را بازی کردند که حس ترسناک حلقه را به کاراکترهای جولیا و هولت القا کردند. اگر به رابطه ی عاطفی آنها در فیلم بپردازیم باز هم ضعفی در بازی این دو نفر وجود ندارد. دوباره، لازم است اشاره کرد ضعف و نقص های فیلم بخاطر خلاء هایی در فیلمنامه ی حلقه ۳ است، که بیش از حد لازم بر روی کاراکتر سامارا مانور می دهد.

در پایان، فیلم حلقه ۳ (Rings) برای طرفداران سر سخت این سری که چند سال طولانی را منتظر آن بودند، زیاد قانع کننده نیست. این فیلم ضعف هایش را مدیون فیلمنامه ی ضعیفش می باشد و افرادی که تمایل به دیدن یک فیلم واقعا ترسناک را دارند باید به دنبال فیلم دیگری باشند.

بیاتومگ

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *