با نقد و بررسی فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) همراه با ما باشید. دومینیک (وین دیزل) و لتی تورِتو (میشل رودریگز) در حال لذت بردن از ماه عسل خود در کوبا هستند، و در همین حین نیز در حال برنامه ریزی برای روند زندگی آینده شان می باشند. همه چیز زمانی تغییر می کند که دومینک بدون هیچ خبری وارد باند جنایتکار زنی مرموز به نام سایفر (شارلیز ترون) می شود، دام در این راه به دلایلی که مشخص نیست، مجبور می شود تا به تیم و خانواده اش اعتماد نکند.

او پس از خیانت به تیم خود و حتی نزدیکترین افرادش، از جمله لوک هابز (دواین جانسون)، خود را در ماموریتی برای یافتن سلاحی خطرناک می بیند که سایفر به آن نیاز دارد، او از عدالت فراری است و همسر او، لتی نیز در تعجب است که چرا دام به یکباره اینطور سرکش شده است. به زودی مشخص می شود که گروه دام برای متوقف کردن سایفر که یک تروریست بسیار پیشرفته است به کمک بیشتری نیاز دارند، حتی اگر آن کمک، دشمن قسم خورده ی آنها یعنی دِکارد شاو (جیسون استاتهام) باشد.

The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) – وین دیزل

سرنوشت خشمگین که هشتمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشن می باشد، اولین نسخه ای از فیلم است که بدون پاول واکر، بعد از مرگ او در حین تولید فیلم سریع و خشن ۷ ساخته شده است. با احترام فراوان به پاول، در این قسمت از فیلم، اف.گری گری کارگردان بوده و با موفقیت توانسته است تا این عنوان پر طرفدار را به دوره ای جدید و بدون پاول واکر وارد کند، اگر چه نبود پاول، ممکن است در فیلم احساس شود، اما این دوره ی جدید می تواند شروعی بر موضوعات و عناوین تازه ای برای نسخه های بعدی سریع و خشن باشد.

بار دیگر کریس مورگان با سابقه، نویسنده ی فیلم سرنوشت خشمگین بوده و فیلم را وارد دنیایی جیمز باندی کرده است، اگر چه فیلم از لحاظ داستانی به هیچ وجه قابل مقایسه با سریع و خشن ۵ و ۶ نیست، اما به خودی خود، پایه گذار یک سه گانه ی جدید می باشد. مورگان و همکاران خود را می توان از موفق ترین عوامل فیلم نامید، اما حداقل ایرادی که می توان به آنها وارد کرد، تناقض شخصیت های کلیدی فیلم با موضوعاتی مانند زمینه ی خانوادگی است که پس از پرداختن در فیلم های قبلی در جهت مثبت به این موضوع، حال در فیلم سرنوشت خشمگین شاهد طرف عکس این زمینه هستیم.

The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) – دواین جانسون و جیسون استتهام

پس از همکاری و دوستی بین شخصیت لوک هابز با دومنیک تورتو در سریع و خشن ۷، در فیلم سرنوشت خشمگین شاهد تقابل و تضاد این دو نفر هستیم، تقابلی که تا حدی می توان آن را هسته ی اصلی فیلم دانست. اگر چه فیلم با زحمت زیادی توانسته است مبارزه ی این دو بازیگر بزرگ را در خود جای دهد، اما جانسون به عنوان قهرمان دوم فیلم در نقش خود بسیار خوب ظاهر شده است. از سوی دیگر نیز شاهد شخصیت دراماتیک، احساسی و غنی ای از وین دیزل بوده ایم، عملکردی که هیچگاه از او در فیلم های قبلی سریع و خشن دیده نشده است و نشان دهنده ی لایه های مختلف طراحی شخصیت او می باشد. اما این تنها جانسون و دیزل نیستند که در فیلم جلب توجه می کنند، بلکه بازیگران دیگری از جمله جیسون استاتهام (به عنوان شخصیت منفی سریع و خشن ۷) نیز عملکرد بسیار قابل توجهی داشته اند.

سایر بازیگران اصلی فیلم (شامل تایریس گیبسون، میشل رودریگز، لوداکریس و ناتالی امانوئل) بیش از هر عنوان دیگری از سریع و خشن در فیلم سرنوشت خشمگین عملکرد راحت تر و قابل توجه تری داشته اند. کریستوفر هیوجو که بیشتر بخاطر بازی نقش تورموند جیانتسبین در سریال بازی تاج و تخت شناخته می شود، نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. اما همانطور که این بازیگران در فیلم موفق بوده اند، متاسفانه چهره های نه چندان موفق نیز در فیلم حضور داشته اند که در راس آنها می توان به اسکات ایستوود و کرت راسل اشاره کرد.

The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) – چارلیز ترون

برنده ی جایزه ی اسکار، شارلیز ترون را می توان مرموز ترین چهره ی جدید فیلم نامید، که حضورش در هر صحنه و برخوردش با وین دیزل، لحظاتی پر تنش را ایجاد کرده است، ترون آن قدر در نقش خود خوب ظاهر شده است که به جای بازیگر مهمان باید او را ستاره ویژه ی مهمان فیلم نامید. در کنار او همکارش هلن میرن نیز در فیلم حضور کوتاهی داشته است، انتظار می رفت که میرن حضور پر رنگ تری در فیلم داشته باشد، اما کارگردان فیلم، گری گری به همین حد بسنده کرده است.

The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین)

اگر روند سری فیلم سریع و خشن را دنبال کنیم، از هر قسمت به قسمت بعدی شاهد بزرگتر شدن تمامی مسائل و ابعاد مختلف فیلم هستیم. مسئله ای که می تواند تاثیر مثبتی در فیلم داشته باشد و شاید هم در بعضی موارد، غلو بیش از حد به نظر برسد. به هر حال می توان فیلم سرنوشت خشمگین را ورودی موفق به دوره ی عدم حضور پاول واکر و شروع کننده ی یک موضوع جدید برای ادامه ی این عنوان نامید؛ همانطور که انتظار می رفت، وین دیزل نیز دوباره از فیلم استفاده و بار دیگر خود را به عنوان شخصیت اصلی فیلم ثابت کرد. همانطور که گفته شد، سرنوشت خشمگین شروع کننده ای برای عنوان های بعدی فیلم می باشد، مطمئنا عناوین جدیدی از فیلم در راه خواهند بود، اما سوال اساسی اینجاست که چه زمانی شاهد آخرین قسمت فیلم خواهیم بود؟

بیاتومگ

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *